Cele mai tari audiente tv din toate timpurile
Data publicarii: 16-06-2008 | MediaPartida Middlesbrough-Steaua (3,7 milioane de telespectatori), filmul "Titanic" (2,7 milioane) si "Vacanta Mare" (2,5 milioane) au fost cele mai vizionate programe din ultimii sapte ani, noteaza Adevarul. In ultimii sapte ani, cele mai mari audiente tv au fost inregistrate de programele Pro TV, Antena 1 si TVR 1. Meciurile de fotbal si emisiunile de divertisment au furnizat varfuri de audienta.
In anul 2001, pe piata de televiziune din Romania se inaugura sistemul de masurare electronica a audientelor tv (peoplemeter). Era un pas important in sincronizarea pietei noastre cu media occidentala. Pana atunci, audientele tv erau masurate ("manual") pe baza jurnalelor de audienta. Sistemul peoplemeter a permis televiziunilor sa afle cu rapiditate (a doua zi) ce ratinguri au obtinut programele difuzate cu o seara inainte.
De asemenea, pe baza acestor masuratori, posturile tv au inceput sa vanda spatiile de publicitate pe punctul de rating. Astfel, clientii publicitari au putut sa plateasca cu precizie audienta obtinuta de reclamele comandate. Tot de atunci, rivalitatea dintre Pro TV si Antena 1 s-a incins in sondajele de audienta, fiecare punct de rating cantarind enorm in atragerea de publicitate.
Fotbalul, divertismentul, filmele artistice, serialele tv si programele de stiri sunt principalii furnizori de audienta in perioada 1 august 2001 - iunie 2008.
1,76 milioane - reprezinta numarul de telespectatori din mediul urban pe care l-a avut ultimul episod din telenovela "Inima de tigan"
Telespectatorii au devenit mai pretentiosi
De remarcat ca majoritatea emisiunilor care ocupa pozitii fruntase in aceste topuri au fost difuzate in perioada 2001 - 2004. Explicatia este simpla: atunci, piata tv avea mai putini jucatori decat acum. In ultimii patru ani, piata tv din Romania a cunoscut o dezvoltare exploziva prin aparitia unor numar impresionat de canale de nisa (stiri, muzica, filme, tematice).
Asa incat audienta s-a fragmentat pe mai multe posturi tv. Mai mult, telespectatorii romani au devenit mai selectivi, mai pretentiosi, mai exigenti si nu mai zabovesc prea mult timp pe un canal. Au de unde sa aleaga! Acest fapt a condus la scaderea audientelor la principalele statii.
In acest conditii, este greu de crezut ca ierarhia celor mai vizionate programe tv va cunoaste modificari in viitor. Cu alte cuvinte, posturile tv nu trebuie sa se astepte ca vor sparge topurile stabilite in "vremurile de altadata".
Totusi, aceasta previziune pesimista a fost contrazisa recent de ultimul episod din telenovela "Inima de tigan" (Acasa TV), care a inregistrat un record in sectiunea seriale de televiziune: 1.763.000 milioane de telespectatori in mediul urban (15,5% rating).
Vechiul record era detinut de episodul din 18 mai 2003 (!!) al serialului "Clona" (difuzat tot de Acasa TV), care adunase din mediul urban 1.599.000 de telespectatori (14,4% rating). Asadar, ierarhiile se pot schimba in unele categorii de programe. Succesul de audienta al serialului "Inima de tigan" este cu atat mai meritoriu cu cat oferta de telenovele este, in prezent, mult mai mare decat cea din 2003.
Nostalgii cu "Vacanta Mare"
Meciurile de fotbal ale Stelei si ale echipei nationale au inregistrat cele mai mari ratinguri "din toate timpurile". Returul semifinalei Middlesbrough - Steaua din Cupa UEFA a inregistrat un record greu batut: 3,78 de milioane de telespectatori pe minut in mediul urban.
Un campion al audientelor a fost programul "Vacanta Mare" de la Pro TV. Intre anii 2001 - 2002, Mugur Mihaescu, Radu Pietreanu, Mihaela Stoian si Florin Petrescu strangeau in fata televizoarelor peste 2,2 milioane de romani.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online