Cele mai tari audiente tv din toate timpurile
Data publicarii: 16-06-2008 | MediaPartida Middlesbrough-Steaua (3,7 milioane de telespectatori), filmul "Titanic" (2,7 milioane) si "Vacanta Mare" (2,5 milioane) au fost cele mai vizionate programe din ultimii sapte ani, noteaza Adevarul. In ultimii sapte ani, cele mai mari audiente tv au fost inregistrate de programele Pro TV, Antena 1 si TVR 1. Meciurile de fotbal si emisiunile de divertisment au furnizat varfuri de audienta.
In anul 2001, pe piata de televiziune din Romania se inaugura sistemul de masurare electronica a audientelor tv (peoplemeter). Era un pas important in sincronizarea pietei noastre cu media occidentala. Pana atunci, audientele tv erau masurate ("manual") pe baza jurnalelor de audienta. Sistemul peoplemeter a permis televiziunilor sa afle cu rapiditate (a doua zi) ce ratinguri au obtinut programele difuzate cu o seara inainte.
De asemenea, pe baza acestor masuratori, posturile tv au inceput sa vanda spatiile de publicitate pe punctul de rating. Astfel, clientii publicitari au putut sa plateasca cu precizie audienta obtinuta de reclamele comandate. Tot de atunci, rivalitatea dintre Pro TV si Antena 1 s-a incins in sondajele de audienta, fiecare punct de rating cantarind enorm in atragerea de publicitate.
Fotbalul, divertismentul, filmele artistice, serialele tv si programele de stiri sunt principalii furnizori de audienta in perioada 1 august 2001 - iunie 2008.
1,76 milioane - reprezinta numarul de telespectatori din mediul urban pe care l-a avut ultimul episod din telenovela "Inima de tigan"
Telespectatorii au devenit mai pretentiosi
De remarcat ca majoritatea emisiunilor care ocupa pozitii fruntase in aceste topuri au fost difuzate in perioada 2001 - 2004. Explicatia este simpla: atunci, piata tv avea mai putini jucatori decat acum. In ultimii patru ani, piata tv din Romania a cunoscut o dezvoltare exploziva prin aparitia unor numar impresionat de canale de nisa (stiri, muzica, filme, tematice).
Asa incat audienta s-a fragmentat pe mai multe posturi tv. Mai mult, telespectatorii romani au devenit mai selectivi, mai pretentiosi, mai exigenti si nu mai zabovesc prea mult timp pe un canal. Au de unde sa aleaga! Acest fapt a condus la scaderea audientelor la principalele statii.
In acest conditii, este greu de crezut ca ierarhia celor mai vizionate programe tv va cunoaste modificari in viitor. Cu alte cuvinte, posturile tv nu trebuie sa se astepte ca vor sparge topurile stabilite in "vremurile de altadata".
Totusi, aceasta previziune pesimista a fost contrazisa recent de ultimul episod din telenovela "Inima de tigan" (Acasa TV), care a inregistrat un record in sectiunea seriale de televiziune: 1.763.000 milioane de telespectatori in mediul urban (15,5% rating).
Vechiul record era detinut de episodul din 18 mai 2003 (!!) al serialului "Clona" (difuzat tot de Acasa TV), care adunase din mediul urban 1.599.000 de telespectatori (14,4% rating). Asadar, ierarhiile se pot schimba in unele categorii de programe. Succesul de audienta al serialului "Inima de tigan" este cu atat mai meritoriu cu cat oferta de telenovele este, in prezent, mult mai mare decat cea din 2003.
Nostalgii cu "Vacanta Mare"
Meciurile de fotbal ale Stelei si ale echipei nationale au inregistrat cele mai mari ratinguri "din toate timpurile". Returul semifinalei Middlesbrough - Steaua din Cupa UEFA a inregistrat un record greu batut: 3,78 de milioane de telespectatori pe minut in mediul urban.
Un campion al audientelor a fost programul "Vacanta Mare" de la Pro TV. Intre anii 2001 - 2002, Mugur Mihaescu, Radu Pietreanu, Mihaela Stoian si Florin Petrescu strangeau in fata televizoarelor peste 2,2 milioane de romani.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor