Honda a inceput sa produca in serie masini pe hidrogen
Data publicarii: 16-06-2008 | AutoJaponezii de la Honda ofera o alternativa la motorul cu combustie interna si au inceput productia de masini alimentate cu hidrogen, potrivit HotNews. Modelul FCX Clarity are emisii poluante zero iar Honda spune ca e mult mai eficient decat un automobil hibrid sau unul cu clasicul motor cu combustie interna.
Modelul nipon va utiliza curent electric rezultat din combinarea hidrogenului si oxigenului, intr-o celula de combustibil (fuel cell).
Sedanul cu patru locuri FCX, spune Honda, va fi nepoluant, deoarece singurele emisii vor fi de vapori de apa, iar gazele responsabile pentru incalzirea globala lipsesc.
Honda spune ca sedanul consuma mai putin decat un hibrid si decat o masina cu clasicul motor cu combustie interna.
Masina va fi disponibila din iulie in sudul Califroniei si apoi in Japonia, spre finalul anului. Planurile nu implica cifre mari. Niponii estimeaza ca intr-un an vor fi pe strazi cateva zeci de masini, iar in trei ani cam 200. Utilizatorii FCX vor plati cam 600 de dolari lunar, timp de trei ani.
Avansul tehnologiei celulei de combustibil este serios impiedicat de costurile mari cu productia si de lipsa statiilor unde masinile pe hidrogen pot fi alimentate.
Honda testeaza prototipuri FCX pe hidrogen de aproape un deceniu, iar din 2002 o serie de municipalitati din SUA au inceput sa le testeze zi de zi.
Printre companiile interesate de tehnologia fuel cell se numara BMW, Daimler, Fiat, Ford, General Motors, Mazda, Nissan, Toyota si Volkswagen.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online