Cheltuim cinci salarii pe an pe bunuri de larg consum
Data publicarii: 17-06-2008 | EconomieRomanul da intr-un an cinci salarii lunare medii pentru achizitia de bunuri de larg consum, bugetul alocat fiind de 1.877 de euro. Din acest punct de vedere, cheltuielile romanilor sunt comparabile cu cele ale rusilor si cu 15% mai mari decat ale bulgarilor.
Slovenii au un buget aproape dublu fata de noi pentru alimente, detergenti, electrocasnice sau articole de imbracaminte, in timp ce consumatorii din Europa de Vest aloca de trei ori mai mult, adica 5.497 de euro pe an.
Bananele, apa minerala, zaharul si uleiul de floarea-soarelui sunt cele mai vandute produse in hipermarketuri, atat cantitativ, cat si valoric, potrivit unei ample analize privind sectorul de retail din Romania. Romanii cumpara pe credit frigidere, masini de spalat, televizoare si mobila, acest comportament de consum asigurand 12% din veniturile retelelor de hipermarketuri.
Ca formate de magazine, hipermarketurile se adreseaza tuturor segmentelor de populatie, discounterii se adreseaza in special segmentelor de populatie cu venituri mai mici, iar cash&carry antreprenorilor. "Aceasta tendinta are o reflectare fidela in ceea ce inseamna procesul de maturizare a sectorului de retail, mai ales din perspectiva gradului de sofisticare a consumatorului roman. Astfel, desi au fost parcurse deja doua etape in cadrul acestui proces (primul contact cu formele moderne de comert si socul expunerii la din ce in ce mai multe astfel de magazine), in continuare nu exista o diferentiere clara a principalelor concepte de retail (supermarket, hipermarket, discount)", a declarat Ionut Pascu, senior consultant la compania de consultanta in strategie Roland Berger.
"Avansul veniturilor populatiei, care va genera majorarea consumului, precum si expansiunea formelor moderne de comert sunt principalii factori care vor genera cresterea pietei de bunuri de larg consum (FMCG)", a declarat Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania, cel mai mare lant de hipermarketuri la nivel local, care asteapta in acest an vanzari de peste un miliard de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut