Cheltuim cinci salarii pe an pe bunuri de larg consum
Data publicarii: 17-06-2008 | EconomieRomanul da intr-un an cinci salarii lunare medii pentru achizitia de bunuri de larg consum, bugetul alocat fiind de 1.877 de euro. Din acest punct de vedere, cheltuielile romanilor sunt comparabile cu cele ale rusilor si cu 15% mai mari decat ale bulgarilor.
Slovenii au un buget aproape dublu fata de noi pentru alimente, detergenti, electrocasnice sau articole de imbracaminte, in timp ce consumatorii din Europa de Vest aloca de trei ori mai mult, adica 5.497 de euro pe an.
Bananele, apa minerala, zaharul si uleiul de floarea-soarelui sunt cele mai vandute produse in hipermarketuri, atat cantitativ, cat si valoric, potrivit unei ample analize privind sectorul de retail din Romania. Romanii cumpara pe credit frigidere, masini de spalat, televizoare si mobila, acest comportament de consum asigurand 12% din veniturile retelelor de hipermarketuri.
Ca formate de magazine, hipermarketurile se adreseaza tuturor segmentelor de populatie, discounterii se adreseaza in special segmentelor de populatie cu venituri mai mici, iar cash&carry antreprenorilor. "Aceasta tendinta are o reflectare fidela in ceea ce inseamna procesul de maturizare a sectorului de retail, mai ales din perspectiva gradului de sofisticare a consumatorului roman. Astfel, desi au fost parcurse deja doua etape in cadrul acestui proces (primul contact cu formele moderne de comert si socul expunerii la din ce in ce mai multe astfel de magazine), in continuare nu exista o diferentiere clara a principalelor concepte de retail (supermarket, hipermarket, discount)", a declarat Ionut Pascu, senior consultant la compania de consultanta in strategie Roland Berger.
"Avansul veniturilor populatiei, care va genera majorarea consumului, precum si expansiunea formelor moderne de comert sunt principalii factori care vor genera cresterea pietei de bunuri de larg consum (FMCG)", a declarat Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania, cel mai mare lant de hipermarketuri la nivel local, care asteapta in acest an vanzari de peste un miliard de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI