Operatorii GSM ar putea introduce tarifarea apelurilor primite
Data publicarii: 17-06-2008 | IT&CNu este exclus ca intr-un viitor nu foarte indepartat sa fim facturati pentru fiecare apel primit pe telefonul mobil dintr-o alta retea. Comisia Europeana este gata sa permita operatorilor GSM sa aplice aceasta masura deja existenta in Statele Unite si in cateva tari asiatice.
In prezent, europenii platesc apelurile primite doar atunci cand se afla intr-o alta tara. Aceasta norma, cunoscuta sub numele de roaming, s-ar putea schimba, afirma comisarul european pentru telecomunicatii, Viviane Reding, care precizeaza ca piata s-a dezvoltat si regulile ei pot fi schimbate. Mai mult, spune oficialul european, orice decizie in acest sens depinde de operatorii de servicii GSM. Daca acestia vor considera ca facturarea apelurilor primite ii poate interesa pe clienti si ii pot convinge pe consumatori ca e in avantajul lor, Comisia Europeana nu se va opune, si nici nu va constrange in vreun fel operatorii sa introduca o asemenea regula.
Tarifarea apelurilor primite poarta, peste ocean, numele de "bill and keep", adica "taxeaza si pastreaza" si vizeaza apelurile efectuate intre retele GSM diferite. Prin acest sistem, in loc sa-si factureze clientul, operatorul clientului sunat ii va cere operatorului celui care suna sa-i plateasca taxa pentru folosirea retelei GSM. Mai simplu, daca un client al retelei X suna un abonat al retelei Y, primul va plati cat plateste pentru un apel in retea, iar diferenta va fi facturata de operatorul Y clientului sau.
Comisia Europeana doreste sa lanseze o dezbatere publica pe aceasta tema, cu scopul eliminarii, intr-un final, a uriaselor diferente de preturi la serviciile de telecomunicatii din statele UE.
In prezent, si Bruxelles-ul, si marii operatori de pe continent sunt sceptici ca europenii vor primi cu bratele deschise o astfel de initiativa.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut