Un cumparator sub acoperire poate castiga 1.500 de euro lunar

Data publicarii: 18-06-2008 | HR/Cariere

Un cumparator sub acoperire, angajat de firmele de "mystery shopping" sa verifice cum sunt tratati clientii unor companii, poate castiga chiar si 300 de lei (circa 80 de euro) pentru o "misiune" care poate dura maximum trei ore, potrivit lui Adrian Barbu, actionar al firmei Shopper, specializata pe acest tip de activitate.

Castigurile celor deghizati in cumparator sub acoperire variaza in functie de complexitatea misiunii: de datele pe care cumparatorul trebuie sa le urmareasca, volumul de informatii pe care trebuie sa le tina minte, de riscul de a se deconspira, precum si de dificultatea intocmirii raportului. De asemenea, castigurile pot fi influentate si de competentele individuale care il fac sa fie solicitat constant si de compania cu care lucreaza. Totusi, aceasta ocupatie nu se vrea o sursa de venit permanenta, iar angajarea se face prin contract de colaborare.

"In general, 90% dintre misiunile cumparatorilor sub acoperire sunt simple, fiind remunerate cu circa 10-15 euro. Cu cat brandul pentru care se face evaluarea este mai pretentios, cu atat misiunea este mai complexa", spune Adrian Barbu.

"Pe langa bani, cumparatorii misteriosi pot primi si produse din magazine, pe care le achizitioneaza in timpul vizitei de studiu. Mai ales studentii solicita acest job, dar si cei de varsta a doua, intre 30 si 50 de ani, care specifica faptul ca au timp, mai ales in weekend", spune Elena Zoltareanu, business manager al firmei Client Incognito. Potrivit acesteia, activitatea de mystery shopping este foarte cautata de catre romani, pentru ca este o modalitate facila de a castiga bani in plus. Domeniile in care astfel de servicii sunt foarte solicitate sunt retail (imbracaminte, incaltaminte) si domeniul financiar-bancar.

Compania Shoppers angajeaza, in prezent, cumparatori sub acoperire din toata tara, cu varste cuprinse intre 17 si 35 de ani. Shoppers are, in acest moment, peste 900 de colaboratori si face recrutari in permanenta, pentru a putea face fata proiectelor. Pe piata activeaza circa sapte firme de mystery shopping. Pentru o astfel de ocupatie nu exista o limita de varsta, intrucat clientii sub acoperire trebuie sa fie la fel de variati ca si clientii reali, mentioneaza Cornel Neacsu, director in cadrul companiei Shopper. De asemenea, nu sunt necesare experienta anterioara in munca si o anume calificare.

Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: