Nereguli grave descoperite la firme de catering din capitala
Data publicarii: 19-06-2008 | DiverseProbleme mari la firmele de catering din Capitala - mancam ce ni se aduce, dar n-am vrea sa stim ce ni se serveste. O spun specialistii in domeniu, care au descoperit nereguli la 28 dintre firmele de catering din Bucuresti, dintr-un total de 36 de companii controlate. In urma acestei "operatiuni", inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au descoperit preparate culinare si materii prime cu termenul de valabilitate expirat, produse comercializate cu elemente de identificare incomplete si spatii neautorizate in care erau pregatite alimentele.
Potrivit unui comunicat de presa remis de ANPC, in urma acestor controale, nereguli au fost gasite in urmatoarele localuri:
- comercializarea produselor cu elemente de identificare incomplete, prezentare incorecta a acestora in pliantele publicitare: Sushi Mania, La Matache, Grand Professional, Alfa Delivery, Burtoni Bistro, Fast Food Dacia, Restaurant Tequilla, Farr Group, Pizza Ka, Paco Club, Midi Developement;
- livrarea preparatelor culinare pregatite in spatiu neautorizat: Gastromania;
- prepararea produselor destinate clientilor din materii prime avand data limita de consum depasita sau cu aspect si miros modificate: Gusto, Sinaia, Eurest Rom, Special Food, Snack Attack, Restaurant Banat;
- nerespectarea conditiilor termice impuse si a conditiilor de vecinatate a produselor in spatiile frigorifice: Missy Com, Mega Mar, Bon Apetit, Kintesense Group, Dutro Impex, Royal Food, India Limited (pastrarea produselor culinare pe ziare), Nan Jing, Romanian Catering, Farr Group;
- dotarea spatiilor de lucru cu aparate frigorifice uzate, degradate sau nedotate cu grafice de temperatura: Nan Jing, India Limited, Royal Food, Dutro Impex, Kintesense Group, Bon Apetit, Mega Mar, Missy Com.
Abaterile au fost sanctionate cu amenzi contraventionale in valoare totala de 117.000 lei, 206 kilograme de preparate si materii prime cu data limita de consum depasita au fost oprite definitiv de la comercializare, iar produsele fara elemente de identificare au fost oprite temporar de la comercializare.
Rezultatele sunt asadar departe de a fi linistitoare, iar atentia trebuie sa fie cu atat mai mare cu cat vara este abia la inceput. Temperaturile ridicate pot altera mancarea intr-un timp foarte scurt, asa incat este indicat sa verificam produsele ce ne sunt servite inainte de a le consuma. Nu trebuie sa neglijam nici termenul de valabilitate al produselor, iar in cazul in care avem indoieli in legatura cu acestea, putem refuza orice produs.
Un sfat de retinut din partea ANPC: La cumpararea produselor alimentare solicitati si pastrati bonul de casa pentru a putea proba in cazul in care, in mod justificat, doriti sa reclamati calitatea sau siguranta unui produs.
Antena3
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut