Romanii lucreaza cu 15% mai bine daca echipa nationala castiga
Data publicarii: 20-06-2008 | HR/CariereIn mod inevitabil, Campionatul European de Fotbal a ridicat gradul de absenteism la serviciu si cererile de concediu si a scazut, per ansamblu, randamentul angajatilor la locul de munca, noteaza Gandul. Expertii de pe piata serviciilor de resurse umane considera ca in cazul unei victorii a echipei nationale angajatii pot lucra a doua zi cu circa 15% mai eficient, in timp ce o infrangere va reduce moralul si cheful de munca. In acelasi timp, gradul de absenteism in cazul barbatilor poate creste cu pana la 25% la locul de munca in timpul desfasurarii competitiei sau meciurilor. La acest turneu final nu am putut proba varianta cu victoria.
"In cazul unei victorii a echipei nationale la un turneu important, cum este cel din Austria si Elvetia, productivitatea muncii poate creste cu circa 15% pentru ca va exista un spirit de invingator. In cazul unei infrangeri insa, angajatii microbisti vor fi demoralizati, ceea ce va scadea randamentul", a declarat pentru Gandul Daniela Necefor, managing partner al companiei de consultanta Total Business Solutions.
Industria sufera cel mai mult
La nivel global, productivitatea scade in zilele urmatoare celor in care nationala are meciuri importante de fotbal cu 10%-15%, in special in companiile din industrie, unde angajatii sunt in marea lor majoritate barbati, dupa cum a precizat ea.
Cifrele nu se aplica insa pentru toti angajatii. Astfel, programul directorilor de companii sau al persoanelor din functii mai inalte este oricum mai flexibil, ceea ce inseamna ca ei ar putea sa se bucure de meciuri fara a-si neglija obligatiile de serviciu.
"Programul lor mai lejer le permite sa isi aranjeze intalnirile sau sedintele astfel incat sa nu se suprapuna cu orarul meciurilor. In cazul angajatilor care nu fac parte din conducere, acest lucru nu este, in general, posibil", ne-a spus Mihaela Forgaciu, directoare de resurse umane in cadrul Assess Finance. Daca pana acum se credea ca numai munca barbatilor este afectata in timpul turneelor nationalei de fotbal, situatia pare a se fi schimbat, fiind din ce in ce mai multe femei care merg la meciuri si care sunt "microbiste" cand vine vorba de echipa nationala, dupa cum a precizat Necefor.
Impactul economic al femeilor asupra Campionatului European de Fotbal din Austria si Elvetia este subliniat si de un studiu recent al Mastercard, conform caruia ele vor contribui cu 10% in totalul cheltuielilor legate de acest turneu final, estimate la cel putin 1,4 miliarde de euro. Studiul precizeaza insa ca nu este vorba nici despre consumul de bere sau despre achizitionarea de tricouri cu jucatorul preferat ci despre noptile de cazare la hotel si despre banii pe care ii vor cheltui la magazine de haine si restaurante. In unele state ca Germania sau Norvegia, femeile pot contribui cu pana la 30% din impactul economic total.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor