ANRCTI: Posibilitatea de tarifare a apelurilor primite nu este exclusa
Data publicarii: 20-06-2008 | IT&CPosibilitatea de tarifare a apelurilor primite nu este exclusa, dar deocamdata aceasta metoda este privita cu reticenta, a declarat, vineri, la o conferinta de presa, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI), Dan Georgescu.
"Modelul 'Bill and Keep' se bazeaza pe acordul bilateral intre operatori, care decid sa nu perceapa costuri pentru interconectare. In acelasi timp, practica impartirea platii intre abonati, intre cel care suna si cel care este sunat. Aceasta modalitate de facturare, a celui care raspunde, nu va putea fi acceptata decat prin aducerea tarifului de interconectare la zero. Avand in vedere gradul de utilizare a sistemului Pre-Payd este foarte improbabil ca utilizatorii de telefoane mobile sa accepte acum aceasta modalitate de facturare. De asemenea, posibilitatea ca acest lucru sa se intample va fi luata in calcul dupa implementarea retelelor IT in telefonia mobila, iar in aceasta situatie facturarea nu mai are sens sa se faca pe minut, ci pe volumul de date", a declarat presedintele ANRCTI, Dan Georgescu.
Acest sistem a fost adus in discutie din cauza faptului ca, in prezent, tarifele de interconectare sunt considerate mari, iar prevederile Comisiei Europene in aceasta privinta se vor aplica gradual. S-a constatat ca este o mare diferenta in ceea ce priveste metodele de interconectare, iar masurile luate pana acum nu au dat rezultate. Multe tari nu aplica tarife de conectare bazate pe costuri. Ca urmare, Comisia Europeana (CE) incearca sa promoveze o reglementare care sa propuna un modul de calculatie care va duce la descresterea tarifelor catre zero.
Tariful de interconectare in vederea terminarii la puncte mobile reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie fixa sau mobila unui operator de retele de telefonie mobila pentru transportul si terminarea apelurilor efectuate de proprii utilizatori catre reteaua acestuia din urma.
Acest cost se regaseste in tariful perceput de operatori utilizatorului final. Astfel, cu cat tariful de interconectare este mai mare, cu atat pretul perceput utilizatorului final pentru apeluri in afara retelei va fi mai mare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an