Birocratia impiedica cel mai mult accesarea fondurilor structurale in Romania
Data publicarii: 25-06-2008 | EconomieAproape o treime (29,91%) dintre respondentii unui sondaj realizat de Structural Consulting Group considera ca birocratia excesiva va fi cea mai mare problema in gestionarea fondurilor structurale in Romania, a spus marti Dan Barna, reprezentant al companiei care a realizat sondajul.
Urmatoarea problema identificata de respondenti este lipsa capacitatii beneficiarilor de a finanta sau cofinanta proiectele (15,16%), o proportie similara (15,1%) dintre persoanele chestionate indicand lipsa transparantei in evaluarea si selectia proiectelor.
Expertiza scazuta a beneficiarilor in scrierea proiectelor este considerata o piedica majora in gestionarea fondurilor structurale de 12,18% din cei chestionati, in timp ce informarea deficitara cu privire la oportunitatile de finantare din fonduri structurale este vazuta drept o problema serioasa de catre 11,76% din respondenti.
De asemenea, procedura greoaie privind achizitiile publice ii nemultumeste pe 6,65% din participantii la sondaj, iar disfuctionalitatile in implementare reprezinta o problema pentru 5,63% din respondenti.
Ultima dificultate majora identificata de participantii la sondaj este centralizarea gestionarii fondurilor la nivelul ministerelor, problema identificata de 3,61% din cei chestionati.
In ce priveste birocratia excesiva, respondentii au dat exemplul numarului mare de avize si documente solicitate.
Astfel, in cazul fondurilor acordate pentru investitiile mari ale firmelor mici si mijlocii (IMM), este nevoie de 23 de avize si de 25 de documente, a precizat Dan Barna.
El a adaugat ca reabilitarea, modernizarea si echiparea infrastructurii serviciilor de sanatate este nevoie de 26 de avize, iar pentru sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor, sunt necesare 14 avize.
Birocratia excesiva ete generata si de numarul mare - peste 60 - de institutii direct implicate in gesdtionarea fondurilor, a mai spus Barna.
Sondajul a fost facut pe un esantion de 3.324 de persoane, din care 62,31% fac parte din mediul de afaceri, restul fiind implicati in consultanta si management, reprezentanti ai unor institutii, ONG-uri si persoane din educatie si cercetare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private