Piata autohtona de publicitate outdoor va creste anul acesta cu 15%
Data publicarii: 25-06-2008 | MediaValoarea pietei autohtone de publicitate outdoor va creste anul acesta cu pana la 15 la suta, in conditiile in care anul trecut acesta s-a ridicat la 67 milioane euro, a declarat directorul de marketing al companiei de profil Affichage, Ariadna Plesu.
"Pe piata romaneasca de publicitate outdoor activeaza patru companii internationale, care ocupa segmentul majoritar din piata, restul cotei fiind reprezentat de circa 30 de companii locale de talie medie si mica", a precizat reprezentantul Affichage.
In ce priveste tarifele percepute clientilor, acestea pot varia intre 85 si 10.000 euro pe luna, in functie de suprafata reclamei, pozitionare sau structura formatului.
"Panourile clasice - billboard - au costurile cele mai mici, in timp ce structurile de mari dimensiuni, precum meshuri, prisme, cuburi, pot atinge valori considerabile, chiar si de nivelul zecilor de mii", a afirmat directorul de marketing.
Referitor la preferintele clientilor, acesta a spus ca exista o tendinta generala in piata de a alege suporturi premium - backlituri - indiferent de obiectivele campaniei sau de produsul caruia i se face reclama. Daca vorbim insa de clientii traditionali de outdoor, acestia folosesc un mix de formate, in functie de obiective, precum si de specificul fiecarei piete. Selectia unei varietati de formate provine din posibilitatea alocarii de catre clienti a unor bugete considerabile pe outdoor versus bugete mici sau medii, unde clientii se canalizeaza pe un singur tip de produs", a adaugat Ariadna Plesu.
Privitor la problemele cu care se confrunta industria autohtona de profil, Ariadna Plesu a spus ca acestea sunt reprezentate de "lipsa unei reglementari legislative in domeniu, precum si lipsa transparentei informatiei cu privire la licitatii".
Potrivit reprezentantului Affichage, publicitatea outdoor reprezinta aproximativ 10% din totalul publicitatii desfasurate in Romania, fata de celelalte state comunitare, unde acest segment atinge 15 - 20% din totalul pietei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an