Piata autohtona de publicitate outdoor va creste anul acesta cu 15%
Data publicarii: 25-06-2008 | MediaValoarea pietei autohtone de publicitate outdoor va creste anul acesta cu pana la 15 la suta, in conditiile in care anul trecut acesta s-a ridicat la 67 milioane euro, a declarat directorul de marketing al companiei de profil Affichage, Ariadna Plesu.
"Pe piata romaneasca de publicitate outdoor activeaza patru companii internationale, care ocupa segmentul majoritar din piata, restul cotei fiind reprezentat de circa 30 de companii locale de talie medie si mica", a precizat reprezentantul Affichage.
In ce priveste tarifele percepute clientilor, acestea pot varia intre 85 si 10.000 euro pe luna, in functie de suprafata reclamei, pozitionare sau structura formatului.
"Panourile clasice - billboard - au costurile cele mai mici, in timp ce structurile de mari dimensiuni, precum meshuri, prisme, cuburi, pot atinge valori considerabile, chiar si de nivelul zecilor de mii", a afirmat directorul de marketing.
Referitor la preferintele clientilor, acesta a spus ca exista o tendinta generala in piata de a alege suporturi premium - backlituri - indiferent de obiectivele campaniei sau de produsul caruia i se face reclama. Daca vorbim insa de clientii traditionali de outdoor, acestia folosesc un mix de formate, in functie de obiective, precum si de specificul fiecarei piete. Selectia unei varietati de formate provine din posibilitatea alocarii de catre clienti a unor bugete considerabile pe outdoor versus bugete mici sau medii, unde clientii se canalizeaza pe un singur tip de produs", a adaugat Ariadna Plesu.
Privitor la problemele cu care se confrunta industria autohtona de profil, Ariadna Plesu a spus ca acestea sunt reprezentate de "lipsa unei reglementari legislative in domeniu, precum si lipsa transparentei informatiei cu privire la licitatii".
Potrivit reprezentantului Affichage, publicitatea outdoor reprezinta aproximativ 10% din totalul publicitatii desfasurate in Romania, fata de celelalte state comunitare, unde acest segment atinge 15 - 20% din totalul pietei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză