Piata autohtona de publicitate outdoor va creste anul acesta cu 15%
Data publicarii: 25-06-2008 | MediaValoarea pietei autohtone de publicitate outdoor va creste anul acesta cu pana la 15 la suta, in conditiile in care anul trecut acesta s-a ridicat la 67 milioane euro, a declarat directorul de marketing al companiei de profil Affichage, Ariadna Plesu.
"Pe piata romaneasca de publicitate outdoor activeaza patru companii internationale, care ocupa segmentul majoritar din piata, restul cotei fiind reprezentat de circa 30 de companii locale de talie medie si mica", a precizat reprezentantul Affichage.
In ce priveste tarifele percepute clientilor, acestea pot varia intre 85 si 10.000 euro pe luna, in functie de suprafata reclamei, pozitionare sau structura formatului.
"Panourile clasice - billboard - au costurile cele mai mici, in timp ce structurile de mari dimensiuni, precum meshuri, prisme, cuburi, pot atinge valori considerabile, chiar si de nivelul zecilor de mii", a afirmat directorul de marketing.
Referitor la preferintele clientilor, acesta a spus ca exista o tendinta generala in piata de a alege suporturi premium - backlituri - indiferent de obiectivele campaniei sau de produsul caruia i se face reclama. Daca vorbim insa de clientii traditionali de outdoor, acestia folosesc un mix de formate, in functie de obiective, precum si de specificul fiecarei piete. Selectia unei varietati de formate provine din posibilitatea alocarii de catre clienti a unor bugete considerabile pe outdoor versus bugete mici sau medii, unde clientii se canalizeaza pe un singur tip de produs", a adaugat Ariadna Plesu.
Privitor la problemele cu care se confrunta industria autohtona de profil, Ariadna Plesu a spus ca acestea sunt reprezentate de "lipsa unei reglementari legislative in domeniu, precum si lipsa transparentei informatiei cu privire la licitatii".
Potrivit reprezentantului Affichage, publicitatea outdoor reprezinta aproximativ 10% din totalul publicitatii desfasurate in Romania, fata de celelalte state comunitare, unde acest segment atinge 15 - 20% din totalul pietei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București