Autostrada Transilvania, deschisa propagandistic in octombrie 2008
Data publicarii: 26-06-2008 | EconomieBechtel va deschide traficului 25 de kilometri din Autostrada Transilvania. Utilitatea acestora pentru 2008 este indoielnica, noteaza Cotidianul.
Pentru a intra sau iesi de pe cei 25 de kilometri, soferii vor fi obligati sa parcurga alte zeci de kilometri pe drumuri judetene desfundate, ca urmare a traficului greu de pe acesta, cauzate de camioanele companiei Bechtel. Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se contrazice insa cu cea a lui Bechtel privitor la lungimea portiunii de autostrada care va fi deschisa.
Pana la finele anului va fi deschis aproape intregul tronson 2B de autostrada, anume Turda-Gilau, aproape 50 de kilometri, a declarat saptamana trecuta pentru NewsIn Dorin Debucean, director general al CNADNR. Lungimea intregului tronson este de 54 de kilometri, iar acesta este cuprins intre Campia Turzii si Gilau.
Tronsonul deschis va reprezenta Centura de Sud a Clujului, a declarat Debucean.
Portiunea indicata de directorul general al CNADNR, ar fi intr-adevar o varianta confortabila pentru soferi. Aceasta ar permite ocolirea DN 1, foarte aglomerat intre Turda, Cluj si Gilau. Soferii ar urma sa intre pe tronsonul de autostrada din DN 1 la Turda, apoi sa iasa in acelasi drum national la Gilau.
Pentru aceasta ar trebui ca intregul tronson sa fie gata, inclusiv doua noduri rutiere proiectate la capetele acestuia. Potrivit declaratiilor facute insa de oficialii Bechtel pana la finele anului va fi definitivat doar o jumatate a tronsonul iar acesta nu va avea nici un nod rutier, ci doar niste bretele care vor face legatura cu doua drumuri judetene desfundate, ca urmare a traficului greu de camioane din zona.
"Anul acesta vor fi deschisi 25 de kilometri, adica portiunea Tureni-Valisoara, kilometrii 17-42 din autostrada. Prin proiect, nodurile rutiere sunt prevazute in localitatile Campia Turzii-Turda-Gilau (in afara portiunii deschise - n.red.)", a declarat ieri Bogdan Sgarcitu, purtator de cuvant al Bechtel.
Daca vor dori sa mearga pe autostrada spre Cluj, automobilistii vor trebui mai intai sa intre pe aceasta pe o portiune de cativa kilometri de drum judetean intre Tureni si autostrada, iar apoi sa iasa de pe aceasta la jumatate, in zona Ciurila, pentru a se indrepta pe DJ 107, pret de 10-15 kilometri spre Cluj. Portiunea parcursa pe autostrada va fi deci de 15 kilometri, cel putin atat trebuind parcursi pe drumuri judetene, cu cate o banda pe sens. O alta varianta pentru drumul spre Cluj ar fi traseul Valisoara-Luna, apoi sa se intoarca pe DN 1 la Cluj. Acesta este ca lungime aproape dublu fata de traseul clasic pe drumul national.
Consiliul Judetean Cluj a introdus restrictii de viteza si tonaj pe DJ 107L, DJ 107M si DJ 103V, deoarece acestea au fost degradate de catre camioanele Bechtel. In cazul in care soferii vor sa ocoleasca pe autostrada Clujul, vor fi obligati de asemenea sa-si continue drumul tot pe DJ 103V, de la Valisoara pana la intersectia acestuia cu DN 1 la Gilau. Ministrul Orban a declarat, la inceputul lunii iunie, la Cluj, ca anul acesta vor fi dati in folosinta primii 25 de kilometri din Autostrada Transilvania, pe tronsonul Campia Turzii - Gilau.
Drumul judetean plus autostrada bat DN1
Stefan Szobotka, purtator de cuvant al CNADNR, spune ca, chiar mergand pe drumuri judetene pentru a intra si iesi de pe autostrada, soferii "vor economisi o ora". Aceasta deoarece se evita mai multe radare, se scapa de mai multe sate care trebuie traversate in cazul traseului DN 1, spune Stefan Szobotka. Potrivit angajamentelor luate de Bechtel fata de Guvern, dar si declaratiilor facute de oficialii romani, firma americana ar fi trebuit sa predea pana la finele anului intregul tronson de 54 de kilometri. Desi a primit pana in prezent 500 de milioane de euro, suma totala primita putand ajunge la finele anului spre un miliard de euro, Bechtel inregistreaza intarzierea atat pe tronsonul 2B cat si pe celelalte tronsoane. Un raport facut de consultantul francez Scetauroute in luna octombrie pune sub semnul intrebarii raportarile optimiste facute de firma americana.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut