Romanii beau de doua ori mai putina cafea decat americanii
Data publicarii: 01-07-2008 | LifestyleConsumul de cafea verde in Romania ramane, in continuare, aproape cel mai scazut din Europa, cu o rata de 2,1 kg pe cap de locuitor pe an, adica de peste cinci ori mai mic decat in Finlanda, care ocupa primul loc, cu un consum de 11,8 kg pe cap de locuitor, si de doua ori mai putin decat SUA, cu 4,2 kg, potrivit unui studiu furnizat de Strauss Romania, fosta Elite, lider pe piata locala a cafelei.
In fata Romaniei se mai afla state precum Brazilia, cu 5,2 kg, si Canada, cu 4,9 kg. Romania este urmata de Rusia, cu un nivel de doar 1,7 kilograme pe cap de locuitor. In fruntea clasamentului se mai afla Suedia si Norvegia, cu un consum anual de 10,5 kg, respectiv zece kilograme pe cap de locuitor.
In acelasi timp, consumul este de 5,6 kg in Italia, in timp ce in Franta si Spania se inregistreaza rate de 5,1 si 4,2 kg. Pe ultimele locuri, alaturi de Romania, se mai afla Polonia, cu un consum de 3,3 kg pe cap de locuitor, si Rusia - cu 1,7 kg pe cap de locuitor. "Piata cafelei este o piata care a avut destul de multe probleme in ceea ce priveste accizele si cred ca asta a influentat, oarecum, si consumul", a declarat Daniel Enescu, consultant Daedalus. Acesta a mai adaugat si ca Romania nu este o tara cu traditie in acest sens si ca poate conteaza foarte mult si marketingul. Consumul local se ridica la 800.000 de saci de 60 kg pe an, de circa zece ori mai putin decat in Germania, in urma Romaniei aflandu-se Israel, cu 400.00 de saci. Cei mai importanti jucatori de pe piata de cafea din Romania sunt Strauss, cu brandul Elite, Kraft Foods, cu brandurile Jacobs si Nova Brasilia, si Nestle, cu brandul Nescafe.
Consumul de cafea se va majora, in acest an, cu 6-7% pe piata locala, sunt de parere oficialii grupului israelian Strauss, care vinde in Romania marcile Elite si Selected, ritm de crestere sub cel inregistrat anul trecut. Strauss Romania, este, in opinia acestora, viitorul lider regional, datorita pozitiei strategice in Balcani.
"Piata cafelei a crescut cu 9,5% in 2007 fata de 2006, datorita faptului ca procentajul persoanelor care beau cafea mai mult de doua ori pe saptamana s-a marit. Pentru 2008, estimam o majorare a consumului de cafea cu 6-7%", a declarat recent pentru Business Standard Pieter Polhuijs, CEO Strauss International. Piata cafelei va creste pana in 2011 cu 100 milioane de dolari, pana la 471,2 milioane de dolari (315 milioane de euro), potrivit unui studiu al companiei de cercetare Euromonitor. Jucatorii din piata apreciaza ca majorarea va fi mai degraba valorica si mai putin in volum, urmandu-se astfel tendinta din ultimii ani.
In 2007, valoarea pietei interne a fost de 395,3 milioane de dolari (265 milioane de euro), in crestere cu 8% fata de 2006, conform Euromonitor. Un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen, apreciaza ca, in prezent, piata cafelei are o valoare estimata la aproximativ 200 mil. euro (circa 300 milioane de dolari). In ultima perioada, cererea a fost constanta in volum, pe fondul reducerii graduale a accizelor la cafea, precum si a cresterii puterii de cumparare a consumatorilor, apreciaza reprezentantii principalilor competitori de pe piata.
"Evolutia pietei cafelei a fost una constanta in ultimul timp, fapt determinat si de reducerea treptata a accizelor la cafea, si de majorarea puterii de cumparare a consumatorilor", conform unor declaratii anterioare a Silvianei Mihalache, brand manager beverages al Nestle Romania, producatorul cafelei Nescafe.
Liderul pietei interne este grupul israelian Strauss, unul dintre primii sapte jucatori de pe piata globala a cafelei, cu o cota de circa 43% in volum si 37% in valoare. Elite Romania a devenit Strauss Romania in ianuarie 2008. Un alt jucator important pe planlocal este Kraft Foods Romania, filiala a Kraft Foods Inc., a doua mare companie din lume din domeniul produselor alimentare. In Romania, firmadetine o fabrica de ciocolata la Brasov, fosta Poiana Produse Zaharoase Brasov, achizitionata in 1994, si o unitate de productie de cafea ambalata in Bucuresti, unde se afla si centrul logistic. Si compania elvetiana Nestle, cea mai mare firma de produse alimentare din lume, este prezenta in Romania din anul 1995.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii