Romanii beau de doua ori mai putina cafea decat americanii
Data publicarii: 01-07-2008 | LifestyleConsumul de cafea verde in Romania ramane, in continuare, aproape cel mai scazut din Europa, cu o rata de 2,1 kg pe cap de locuitor pe an, adica de peste cinci ori mai mic decat in Finlanda, care ocupa primul loc, cu un consum de 11,8 kg pe cap de locuitor, si de doua ori mai putin decat SUA, cu 4,2 kg, potrivit unui studiu furnizat de Strauss Romania, fosta Elite, lider pe piata locala a cafelei.
In fata Romaniei se mai afla state precum Brazilia, cu 5,2 kg, si Canada, cu 4,9 kg. Romania este urmata de Rusia, cu un nivel de doar 1,7 kilograme pe cap de locuitor. In fruntea clasamentului se mai afla Suedia si Norvegia, cu un consum anual de 10,5 kg, respectiv zece kilograme pe cap de locuitor.
In acelasi timp, consumul este de 5,6 kg in Italia, in timp ce in Franta si Spania se inregistreaza rate de 5,1 si 4,2 kg. Pe ultimele locuri, alaturi de Romania, se mai afla Polonia, cu un consum de 3,3 kg pe cap de locuitor, si Rusia - cu 1,7 kg pe cap de locuitor. "Piata cafelei este o piata care a avut destul de multe probleme in ceea ce priveste accizele si cred ca asta a influentat, oarecum, si consumul", a declarat Daniel Enescu, consultant Daedalus. Acesta a mai adaugat si ca Romania nu este o tara cu traditie in acest sens si ca poate conteaza foarte mult si marketingul. Consumul local se ridica la 800.000 de saci de 60 kg pe an, de circa zece ori mai putin decat in Germania, in urma Romaniei aflandu-se Israel, cu 400.00 de saci. Cei mai importanti jucatori de pe piata de cafea din Romania sunt Strauss, cu brandul Elite, Kraft Foods, cu brandurile Jacobs si Nova Brasilia, si Nestle, cu brandul Nescafe.
Consumul de cafea se va majora, in acest an, cu 6-7% pe piata locala, sunt de parere oficialii grupului israelian Strauss, care vinde in Romania marcile Elite si Selected, ritm de crestere sub cel inregistrat anul trecut. Strauss Romania, este, in opinia acestora, viitorul lider regional, datorita pozitiei strategice in Balcani.
"Piata cafelei a crescut cu 9,5% in 2007 fata de 2006, datorita faptului ca procentajul persoanelor care beau cafea mai mult de doua ori pe saptamana s-a marit. Pentru 2008, estimam o majorare a consumului de cafea cu 6-7%", a declarat recent pentru Business Standard Pieter Polhuijs, CEO Strauss International. Piata cafelei va creste pana in 2011 cu 100 milioane de dolari, pana la 471,2 milioane de dolari (315 milioane de euro), potrivit unui studiu al companiei de cercetare Euromonitor. Jucatorii din piata apreciaza ca majorarea va fi mai degraba valorica si mai putin in volum, urmandu-se astfel tendinta din ultimii ani.
In 2007, valoarea pietei interne a fost de 395,3 milioane de dolari (265 milioane de euro), in crestere cu 8% fata de 2006, conform Euromonitor. Un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen, apreciaza ca, in prezent, piata cafelei are o valoare estimata la aproximativ 200 mil. euro (circa 300 milioane de dolari). In ultima perioada, cererea a fost constanta in volum, pe fondul reducerii graduale a accizelor la cafea, precum si a cresterii puterii de cumparare a consumatorilor, apreciaza reprezentantii principalilor competitori de pe piata.
"Evolutia pietei cafelei a fost una constanta in ultimul timp, fapt determinat si de reducerea treptata a accizelor la cafea, si de majorarea puterii de cumparare a consumatorilor", conform unor declaratii anterioare a Silvianei Mihalache, brand manager beverages al Nestle Romania, producatorul cafelei Nescafe.
Liderul pietei interne este grupul israelian Strauss, unul dintre primii sapte jucatori de pe piata globala a cafelei, cu o cota de circa 43% in volum si 37% in valoare. Elite Romania a devenit Strauss Romania in ianuarie 2008. Un alt jucator important pe planlocal este Kraft Foods Romania, filiala a Kraft Foods Inc., a doua mare companie din lume din domeniul produselor alimentare. In Romania, firmadetine o fabrica de ciocolata la Brasov, fosta Poiana Produse Zaharoase Brasov, achizitionata in 1994, si o unitate de productie de cafea ambalata in Bucuresti, unde se afla si centrul logistic. Si compania elvetiana Nestle, cea mai mare firma de produse alimentare din lume, este prezenta in Romania din anul 1995.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare