Google se apuca si de televiziune
Data publicarii: 02-07-2008 | MediaGoogle se indreapta cu rapiditate si catre domeniul televiziunii online. Compania americana a anuntat semnarea unui contract cu creatorul serialului de animatie "Family Guy", Seth MacFarlane, acesta urmand sa realizeze mai multe filmulete care vor fi distribuite numai pe internet.
Nu este primul pas pe care Google il face in lumea virtuala a clipurilor video, achizitionarea site-ului de video sharing YouTube indicand interesul companiei catre acest segment al online-ului. Google a anuntat implementarea unui sistem de reclame in cadrul anumitor clipuri de pe YouTube, iar primele rezultate financiare ale acestui proiect le vom afla la inceputul anului viitor.
Family Guy Commercial
Serialul animat "Family Guy" povesteste intamplarile de zi cu zi ale unei familii tipic americane, fiind considerat ceva mai mult decat un simplu sitcom. Pe net, el nu numai ca va cuprinde in timpul unui episod mai multe reclame, dar va fi promovat prin sistemul AdSense - masinaria de facut bani a Google. Oficialii companiei au explicat ca aceasta este chiar partea inedita in promovarea serialului creat special pentru internet. Astfel, reclama - tot animata - pentru "Family Guy" va putea fi vazuta pe mii de site-uri ai caror vizitatori sunt cu precadere barbati tineri, acestia fiind si tinta serialului mentionat. In acelasi timp, pe parcursul vizionarii episoadelor, spectatorii vor putea vedea o serie de link-uri publicitare pentru care se pare ca Google va incasa sume mult mai mari decat cele prevazute pentru reclamele afisate in timpul rularii clipurilor de pe YouTube.
In acelasi timp oficialii motorului de cautare au anuntat si faptul ca stau la dispozitia firmelor pentru a realiza reclame la anumite produse in care "the family guy" sa fie actorul principal. Clipurile astfel realizate vor fi distribuite tot prin sistemul AdSense. Pana acum realizarea unei astfel de campanii era foarte costisitoare, producerea unui clip de cateva minute costand cel putin 100.000 de dolari. Atat producatorii, cat si cei din spatele unui site web considera ca aceste sume sunt exorbitante.
Insa Google vrea sa investeasca in acest model de publicitate, propunand un nou model de afaceri. De fapt, se aplica acelasi mecanism folosit la AdSense. O firma se poate inscrie in acest program. Link-urile sale vor aparea pe site-uri web, urmand sa plateasca numai atunci cand utilizatorul face "click" pe acestea. In felul acesta, Google vrea sa acopere si costurile de productie ale reclamelor animate, dar sa aiba si profit.
Intr-un interviu acordat ziarului International Herald Tribune, MacFarlane a spus ca pe Internet se va simti mai in largul sau, la televiziune trebuind sa fie foarte atent cu limbajul, pentru ca orice greseala - fie ea minora ar fi putut sa insemne o amenda pentru canalul Fox Television, cel care transmite "Family Guy".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut