Google se apuca si de televiziune
Data publicarii: 02-07-2008 | MediaGoogle se indreapta cu rapiditate si catre domeniul televiziunii online. Compania americana a anuntat semnarea unui contract cu creatorul serialului de animatie "Family Guy", Seth MacFarlane, acesta urmand sa realizeze mai multe filmulete care vor fi distribuite numai pe internet.
Nu este primul pas pe care Google il face in lumea virtuala a clipurilor video, achizitionarea site-ului de video sharing YouTube indicand interesul companiei catre acest segment al online-ului. Google a anuntat implementarea unui sistem de reclame in cadrul anumitor clipuri de pe YouTube, iar primele rezultate financiare ale acestui proiect le vom afla la inceputul anului viitor.
Family Guy Commercial
Serialul animat "Family Guy" povesteste intamplarile de zi cu zi ale unei familii tipic americane, fiind considerat ceva mai mult decat un simplu sitcom. Pe net, el nu numai ca va cuprinde in timpul unui episod mai multe reclame, dar va fi promovat prin sistemul AdSense - masinaria de facut bani a Google. Oficialii companiei au explicat ca aceasta este chiar partea inedita in promovarea serialului creat special pentru internet. Astfel, reclama - tot animata - pentru "Family Guy" va putea fi vazuta pe mii de site-uri ai caror vizitatori sunt cu precadere barbati tineri, acestia fiind si tinta serialului mentionat. In acelasi timp, pe parcursul vizionarii episoadelor, spectatorii vor putea vedea o serie de link-uri publicitare pentru care se pare ca Google va incasa sume mult mai mari decat cele prevazute pentru reclamele afisate in timpul rularii clipurilor de pe YouTube.
In acelasi timp oficialii motorului de cautare au anuntat si faptul ca stau la dispozitia firmelor pentru a realiza reclame la anumite produse in care "the family guy" sa fie actorul principal. Clipurile astfel realizate vor fi distribuite tot prin sistemul AdSense. Pana acum realizarea unei astfel de campanii era foarte costisitoare, producerea unui clip de cateva minute costand cel putin 100.000 de dolari. Atat producatorii, cat si cei din spatele unui site web considera ca aceste sume sunt exorbitante.
Insa Google vrea sa investeasca in acest model de publicitate, propunand un nou model de afaceri. De fapt, se aplica acelasi mecanism folosit la AdSense. O firma se poate inscrie in acest program. Link-urile sale vor aparea pe site-uri web, urmand sa plateasca numai atunci cand utilizatorul face "click" pe acestea. In felul acesta, Google vrea sa acopere si costurile de productie ale reclamelor animate, dar sa aiba si profit.
Intr-un interviu acordat ziarului International Herald Tribune, MacFarlane a spus ca pe Internet se va simti mai in largul sau, la televiziune trebuind sa fie foarte atent cu limbajul, pentru ca orice greseala - fie ea minora ar fi putut sa insemne o amenda pentru canalul Fox Television, cel care transmite "Family Guy".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri