Eticheta eco, ignorata de romani
Data publicarii: 03-07-2008 | LifestylePromovarea insuficienta a simbolului si lipsa unei "culturi" ecologice sunt principalele cauze pentru care ecoetichetarea nu prezinta interes la noi, noteaza Adevarul.
Eticheta ecologica europeana, "Floarea europeana", este un simbol grafic insotit de un text descriptiv care se aplica pe produsele "verzi". Acest sistem de etichetare ecologic a fost introdus in Romania in urma cu sase ani.
De atunci numai doua firme romanesti - una de textile si cealalta de saltele de pat - au obtinut dreptul de utilizare a etichetei ecologice.
Cauzele nepasarii sunt multiple
Motivele pentru care romanii nu s-au aratat interesati de aceasta eticheta sunt multiple. Unul dintre ele este caracterul voluntar al folosirii etichetei europene. Prin urmare, agentii economici nu sunt obligati sa aplice eticheta pe produsele lor.
Un alt motiv al lipsei de interes fata de "Floarea europeana" ar fi lipsa unei "culturi" ecologice a romanilor. Ministrul mediului, Attila Korodi, spune ca, deocamdata, consumatorul roman nu este obisnuit cu acest tip de produse, fapt pentru care firmele nu sunt motivate sa faca demersurile pentru obtinerea dreptului de utilizare a etichetei.
Totodata, reprezentantii agentiilor de turism declara ca multi dintre clienti nu iau in calcul criteriul ecologic atunci cand alege locul in care sa-si petreaca vacanta.
Criterii de obtinere
Sistemul de ecoetichetare promoveaza produsele care nu dauneaza in niciun fel mediului inconjurator. Exista si doua tipuri de servicii pentru care Ministerul Mediului poate acorda eticheta: serviciile de cazare turistica si cele de camping. Insa pentru a obtine dreptul de utilizare a "Florii europene", posesorul unei unitati de cazare turistica trebuie sa faca dovada ca ferestrele pensiunii sau ale hotelului sunt bine izolate pentru eficientizarea consumului de energie.
In plus, la unitatea respectiva, apa, la robinet, trebuie sa curga cu un debit scazut, iar deseurile sa fie colectate selectiv.
Mai mult decat atat, turistii cazati la un hotel care a primit eticheta ecologica trebuie sa fie serviti si cu produse locale sau ecologice.
Tipuri de produse
Eticheta ecologica europeana se acorda produselor care au un impact redus asupra mediului.
Produsele de curatat, aparatele electrocasnice, produsele pentru casa si gradina pot primi "Floarea europeana" daca respecta anumite standarde de calitate.
Produsele toxice sau cancerigene nu vor primi niciodata o astfel de eticheta.
Din acest sistem sunt excluse produsele alimentare, bauturile alcoolice si produsele farmaceutice.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri