Internautii romani cauta stiri si muzica
Data publicarii: 08-07-2008 | MediaCei mai multi utilizatori de internet din Romania cauta online informatii legate de muzica si stiri, mai putin interesati fiind de domenii precum electrocasnice si familie, ingrijirea copiilor, arata primul val de date de audienta SATI, corespunzator perioadei octombrie 2007-februarie 2008.
Aproape doua treimi (61%) dintre internautii din Romania sunt interesati de informatiile din domeniul muzical si circa 58% - de stiri. In topul preferintelor vizitatorilor de internet se mai numara domeniile educatie/dezvoltare personala (44,8%), cultura/filme/cinema (42,7%) si medicina/sanatate (39,4%). Studiul SATI arata ca barbatii sunt mai interesati de sport, auto, computere/IT si fotografie/video, in timp ce femeile se orienteaza mai mult catre educatie/dezvoltare personala, medicina/sanatate, frumusete/cosmetice si moda/vestimentatie. Spre deosebire de restul vizitatorilor, persoanele cu educatie superioara si venituri peste medie au afinitate sporita pentru vacante/calatorii, politica, bani si investitii, piata imobiliara.
Aproape trei sferturi (72%) dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc internetul, cel mai des, pentru e-mail, precum si pentru motoarele de cautare (65%), instant messaging (61%), stiri (52%) si pentru citirea presei online (48%). Doar 6% utilizeaza internetul pentru operatiuni bancare sau pentru a cumpara diverse produse sau servicii. Internautii de sex masculin si cei de sex feminin utilizeaza web-ul, in general, cu aceleasi scopuri, femeile orientandu-se mai mult catre e-mail si servicii de mesaje, in timp ce barbatii cauta online mai mult filme decat femeile.
In schimb, persoanele cu educatie superioara si venit peste medie au afinitate mai mare pentru newslettere, informatiile imobiliare si operatiunile bancare online. Datele SATI, coroborate cu cele din SNA Focus, arata ca publicul de internet se diferentiaza de populatia urbana, mai ales la nivel de varsta, educatie si venituri.
Astfel, aproape doua treimi (65%) dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani, fata de 44%, cat sunt, in general, in randul populatiei urbane.
Profilul internautului roman
- 65% dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani
- 32% reprezinta absolventii de studii superioare si 38% - cei de liceu
- 290 de euro este venitul lunar personal al utilizatorilor de internet
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private