Internautii romani cauta stiri si muzica
Data publicarii: 08-07-2008 | MediaCei mai multi utilizatori de internet din Romania cauta online informatii legate de muzica si stiri, mai putin interesati fiind de domenii precum electrocasnice si familie, ingrijirea copiilor, arata primul val de date de audienta SATI, corespunzator perioadei octombrie 2007-februarie 2008.
Aproape doua treimi (61%) dintre internautii din Romania sunt interesati de informatiile din domeniul muzical si circa 58% - de stiri. In topul preferintelor vizitatorilor de internet se mai numara domeniile educatie/dezvoltare personala (44,8%), cultura/filme/cinema (42,7%) si medicina/sanatate (39,4%). Studiul SATI arata ca barbatii sunt mai interesati de sport, auto, computere/IT si fotografie/video, in timp ce femeile se orienteaza mai mult catre educatie/dezvoltare personala, medicina/sanatate, frumusete/cosmetice si moda/vestimentatie. Spre deosebire de restul vizitatorilor, persoanele cu educatie superioara si venituri peste medie au afinitate sporita pentru vacante/calatorii, politica, bani si investitii, piata imobiliara.
Aproape trei sferturi (72%) dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc internetul, cel mai des, pentru e-mail, precum si pentru motoarele de cautare (65%), instant messaging (61%), stiri (52%) si pentru citirea presei online (48%). Doar 6% utilizeaza internetul pentru operatiuni bancare sau pentru a cumpara diverse produse sau servicii. Internautii de sex masculin si cei de sex feminin utilizeaza web-ul, in general, cu aceleasi scopuri, femeile orientandu-se mai mult catre e-mail si servicii de mesaje, in timp ce barbatii cauta online mai mult filme decat femeile.
In schimb, persoanele cu educatie superioara si venit peste medie au afinitate mai mare pentru newslettere, informatiile imobiliare si operatiunile bancare online. Datele SATI, coroborate cu cele din SNA Focus, arata ca publicul de internet se diferentiaza de populatia urbana, mai ales la nivel de varsta, educatie si venituri.
Astfel, aproape doua treimi (65%) dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani, fata de 44%, cat sunt, in general, in randul populatiei urbane.
Profilul internautului roman
- 65% dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani
- 32% reprezinta absolventii de studii superioare si 38% - cei de liceu
- 290 de euro este venitul lunar personal al utilizatorilor de internet
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut