Internautii romani cauta stiri si muzica
Data publicarii: 08-07-2008 | MediaCei mai multi utilizatori de internet din Romania cauta online informatii legate de muzica si stiri, mai putin interesati fiind de domenii precum electrocasnice si familie, ingrijirea copiilor, arata primul val de date de audienta SATI, corespunzator perioadei octombrie 2007-februarie 2008.
Aproape doua treimi (61%) dintre internautii din Romania sunt interesati de informatiile din domeniul muzical si circa 58% - de stiri. In topul preferintelor vizitatorilor de internet se mai numara domeniile educatie/dezvoltare personala (44,8%), cultura/filme/cinema (42,7%) si medicina/sanatate (39,4%). Studiul SATI arata ca barbatii sunt mai interesati de sport, auto, computere/IT si fotografie/video, in timp ce femeile se orienteaza mai mult catre educatie/dezvoltare personala, medicina/sanatate, frumusete/cosmetice si moda/vestimentatie. Spre deosebire de restul vizitatorilor, persoanele cu educatie superioara si venituri peste medie au afinitate sporita pentru vacante/calatorii, politica, bani si investitii, piata imobiliara.
Aproape trei sferturi (72%) dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc internetul, cel mai des, pentru e-mail, precum si pentru motoarele de cautare (65%), instant messaging (61%), stiri (52%) si pentru citirea presei online (48%). Doar 6% utilizeaza internetul pentru operatiuni bancare sau pentru a cumpara diverse produse sau servicii. Internautii de sex masculin si cei de sex feminin utilizeaza web-ul, in general, cu aceleasi scopuri, femeile orientandu-se mai mult catre e-mail si servicii de mesaje, in timp ce barbatii cauta online mai mult filme decat femeile.
In schimb, persoanele cu educatie superioara si venit peste medie au afinitate mai mare pentru newslettere, informatiile imobiliare si operatiunile bancare online. Datele SATI, coroborate cu cele din SNA Focus, arata ca publicul de internet se diferentiaza de populatia urbana, mai ales la nivel de varsta, educatie si venituri.
Astfel, aproape doua treimi (65%) dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani, fata de 44%, cat sunt, in general, in randul populatiei urbane.
Profilul internautului roman
- 65% dintre utilizatorii de internet au intre 14 si 34 de ani
- 32% reprezinta absolventii de studii superioare si 38% - cei de liceu
- 290 de euro este venitul lunar personal al utilizatorilor de internet
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri