Hipermarketurile ne-au ramas mici
Data publicarii: 09-07-2008 | AfaceriRetailerii au vanzari uriase pe metru patrat in hipermarketurile din Romania, mai mari decat cele din Spania sau Germania. Romania ocupa locul doi in Europa, dupa Franta, la castigurile pe metru patrat ale lanturilor de hipermarketuri, potrivit datelor prezentate ieri de Carrefour, in cadrul unui seminar despre piata de retail organizat de Finmedia.
Vanzarile marilor lanturi de magazine prezente in Romania se ridica in medie la 10.200 de euro pe metru patrat anual, a doua cea mai buna performanta din Europa dupa Franta, unde ajung la 13.200 de euro, potrivit datelor furnizate de Roland Berger catre retailerul Carrefour si aferente anului 2006.
La mare distanta, vanzarile realizate de retaileri in Romania sunt urmate de Spania, cu 7.100 de euro pe metru patrat, si Germania, cu 4.200 de euro.
Metro e lider
In Romania, cele mai mari vanzari au fost obtinute de reteaua de magazine cash&carry Metro, cu 10.300 de euro pe metru patrat, urmata de supermarketurile Carrefour cu 9.775 de euro pe metru patrat, de Billa - cu 9.302 euro, si Plus - 7.800 de euro pe metru patrat pe an.
"Cifra se explica in mare masura prin numarul mic de unitati din comertul modern", a spus Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Comertul modern reprezenta, la sfarsitul anului trecut, circa 39% in totalul vanzarilor de retail din Romania. Prin comparatie, comertul modern ajunge la 99,6%, in Franta, si la 94,3% in Spania, la 47,5% in Ungaria si 42% in Polonia.
Angajatii dau dureri de cap
Sectorul romanesc de retail se confrunta cu mari probleme de recrutare a angajatilor, in special in zona Capitalei, avand in vedere nivelul scazut al somajului si fluctuatia fortei de munca, intr-unul dintre momentele cu cel mai mare ritm de expansiune a retailului, a comentat Andreea Mihai.
"Anul trecut, somajul a fost de 6,3% la nivelul Romaniei. La nivelul Bucurestiului, acest indicator s-a situat la 2%, ceea ce inseamna ca doar cei care nu vor nu muncesc. Daca in unele zone ale tarii reusim sa recrutam angajati, in schimb in Bucuresti este foarte greu sa-i pastram si pe cei existenti", a mai spus Mihai.
Totodata, retailerul francez se confrunta in Bucuresti cu un grad ridicat al fluctuatiei angajatilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private