Hipermarketurile ne-au ramas mici
Data publicarii: 09-07-2008 | AfaceriRetailerii au vanzari uriase pe metru patrat in hipermarketurile din Romania, mai mari decat cele din Spania sau Germania. Romania ocupa locul doi in Europa, dupa Franta, la castigurile pe metru patrat ale lanturilor de hipermarketuri, potrivit datelor prezentate ieri de Carrefour, in cadrul unui seminar despre piata de retail organizat de Finmedia.
Vanzarile marilor lanturi de magazine prezente in Romania se ridica in medie la 10.200 de euro pe metru patrat anual, a doua cea mai buna performanta din Europa dupa Franta, unde ajung la 13.200 de euro, potrivit datelor furnizate de Roland Berger catre retailerul Carrefour si aferente anului 2006.
La mare distanta, vanzarile realizate de retaileri in Romania sunt urmate de Spania, cu 7.100 de euro pe metru patrat, si Germania, cu 4.200 de euro.
Metro e lider
In Romania, cele mai mari vanzari au fost obtinute de reteaua de magazine cash&carry Metro, cu 10.300 de euro pe metru patrat, urmata de supermarketurile Carrefour cu 9.775 de euro pe metru patrat, de Billa - cu 9.302 euro, si Plus - 7.800 de euro pe metru patrat pe an.
"Cifra se explica in mare masura prin numarul mic de unitati din comertul modern", a spus Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Comertul modern reprezenta, la sfarsitul anului trecut, circa 39% in totalul vanzarilor de retail din Romania. Prin comparatie, comertul modern ajunge la 99,6%, in Franta, si la 94,3% in Spania, la 47,5% in Ungaria si 42% in Polonia.
Angajatii dau dureri de cap
Sectorul romanesc de retail se confrunta cu mari probleme de recrutare a angajatilor, in special in zona Capitalei, avand in vedere nivelul scazut al somajului si fluctuatia fortei de munca, intr-unul dintre momentele cu cel mai mare ritm de expansiune a retailului, a comentat Andreea Mihai.
"Anul trecut, somajul a fost de 6,3% la nivelul Romaniei. La nivelul Bucurestiului, acest indicator s-a situat la 2%, ceea ce inseamna ca doar cei care nu vor nu muncesc. Daca in unele zone ale tarii reusim sa recrutam angajati, in schimb in Bucuresti este foarte greu sa-i pastram si pe cei existenti", a mai spus Mihai.
Totodata, retailerul francez se confrunta in Bucuresti cu un grad ridicat al fluctuatiei angajatilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an