Tata Motors ar putea lansa automobilul Nano propulsat cu aer
Data publicarii: 10-07-2008 | AutoConstructorul indian de automobile, Tata Motors, a lansat in ianuarie cea mai ieftina masina din lume. Ei bine, s-ar putea ca Nano sa nu mai coste 2.500 de dolari deoarece producatorul mini-autoturismului are de gand sa le ofere clientilor o alta versiune care este propulsata cu... aer, anunta Motor Authority.
In plus fata de motorul actual, de 33 cai putere, care foloseste benzina, Tata ar putea monta un propulsor care utilizeaza aerul comprimat, construit de MDI Enterprises. Motorul emite doar o treime din cantitatea de dioxid de carbon a celor obisnuite cu aceeasi marime, potrivit Motor Authority.
Aerul rece este comprimat in rezervoare la de 300 de ori presiunea atmosferica, apoi este incalzit si introdus in cilindrii motorului cu pistoane. Astfel, din punct de vedere tehnic, masina nu va polua, datorita faptului ca nu are loc niciun fel de combustie, conform Auto Motive.
Cu toate acestea, energia folosita la comprimarea aerului este o sursa de poluare deoarece centralele care realizeaza aceasta operatiune folosesc petrolul sau carbunele.
Tata Motors nu a facut niciun fel de declaratii oficiale in privinta constructiei acestei versiuni a Nano, insa informatia a iesit la iveala in urma unui contract semnat de compania indiana cu MDI, pentru o licenta de folosire a tehnologiei motorului cu aer comprimat.
Automobilul Tata Nano dotat cu motorul care foloseste aerul comprimat va avea o autonomie de 200 de kilometri si va consuma electricitate in valoare de numai 3 dolari.
Autoturismul Nano lansat la inceputul acestui an este construit din materiale plastice lipite cu adezivi, are patru locuri, un motor in doi timpi, de 660 centimetri cubi care dezvolta 33 cai putere.
Vehiculul este destinat milioanelor de indieni care nu-si permit decat o motoreta sau un scuter, sau cetatenilor la fel de nevoiasi din alte tari ale lumii a treia. Indienii comercializeaza autoturismul in tarile din America Centrala si Africa de Sud. Europa nu se numara printre continentele catre care vor fi exportate autoturismele insa este posibil ca acest lucru sa se schimbe daca va fi lansata varianta cu aer comprimat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private