Tata Motors ar putea lansa automobilul Nano propulsat cu aer
Data publicarii: 10-07-2008 | AutoConstructorul indian de automobile, Tata Motors, a lansat in ianuarie cea mai ieftina masina din lume. Ei bine, s-ar putea ca Nano sa nu mai coste 2.500 de dolari deoarece producatorul mini-autoturismului are de gand sa le ofere clientilor o alta versiune care este propulsata cu... aer, anunta Motor Authority.
In plus fata de motorul actual, de 33 cai putere, care foloseste benzina, Tata ar putea monta un propulsor care utilizeaza aerul comprimat, construit de MDI Enterprises. Motorul emite doar o treime din cantitatea de dioxid de carbon a celor obisnuite cu aceeasi marime, potrivit Motor Authority.
Aerul rece este comprimat in rezervoare la de 300 de ori presiunea atmosferica, apoi este incalzit si introdus in cilindrii motorului cu pistoane. Astfel, din punct de vedere tehnic, masina nu va polua, datorita faptului ca nu are loc niciun fel de combustie, conform Auto Motive.
Cu toate acestea, energia folosita la comprimarea aerului este o sursa de poluare deoarece centralele care realizeaza aceasta operatiune folosesc petrolul sau carbunele.
Tata Motors nu a facut niciun fel de declaratii oficiale in privinta constructiei acestei versiuni a Nano, insa informatia a iesit la iveala in urma unui contract semnat de compania indiana cu MDI, pentru o licenta de folosire a tehnologiei motorului cu aer comprimat.
Automobilul Tata Nano dotat cu motorul care foloseste aerul comprimat va avea o autonomie de 200 de kilometri si va consuma electricitate in valoare de numai 3 dolari.
Autoturismul Nano lansat la inceputul acestui an este construit din materiale plastice lipite cu adezivi, are patru locuri, un motor in doi timpi, de 660 centimetri cubi care dezvolta 33 cai putere.
Vehiculul este destinat milioanelor de indieni care nu-si permit decat o motoreta sau un scuter, sau cetatenilor la fel de nevoiasi din alte tari ale lumii a treia. Indienii comercializeaza autoturismul in tarile din America Centrala si Africa de Sud. Europa nu se numara printre continentele catre care vor fi exportate autoturismele insa este posibil ca acest lucru sa se schimbe daca va fi lansata varianta cu aer comprimat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
 Print
 Print