Netsurfingul in timpul serviciului creste productivitatea
Data publicarii: 11-07-2008 | HR/CariereActivitatile online cu caracter personal sau recreativ in timpul slujbei fac angajatii mai relaxati, mai fericiti, mai motivati si mai eficienti, arata un studiu recent citat de Cotidianul.
Verificarea e-mailului personal, efectuarea rezervarilor pentru vacanta si documentarea despre locurile exotice unde isi vor petrece concediul, jocurile online si actualizarea paginilor personale de Facebook sau alte comunitati online constituie o sursa de motivatie de relaxare pentru angajati.
Majoritatea corporatiilor sunt atat de obsedate de eficienta angajatilor lor, incat instituie o serie de obligativitati si interdictii in ceea ce priveste utilizarea Internetului in timpul programului. Acestea sunt de natura sa frustreze angajatul, sa-l jigneasca si sa-l faca sa se simta captiv intr-un mediu ermetic si rece in care este obligat sa performeze, pierzandu-si treptat entuziasmul si placerea de a munci, conform unui studiu efectuat de un grup de cercetatori in sociologie de la Universitatea Ohio State University.
"Este bine sa evitam generalizarile legate de timpul petrecut pe Internet in interes personal si sa-l blamam din start", spune profesorul R. Kelly Garrett, care a coordonat studiul. Angajatii incearca sa impace interesul profesional cu cel personal si acest lucru nu este blamabil avand in vedere ca, in medie, programul de lucru este de opt ore pe zi. Tranzactiile bancare, rezervarile pentru calatorii sau simple cine in oras sau documentarea pentru cumparaturile mai importante pe care le au de facut si comunicarea cu cei apropiati se numara printre cele mai frecvente "abateri" de la programul de lucru.
"Odata ce si-au rezolvat astfel de mici probleme personale care le stau pe cap, angajatii se pot concentra in exclusivitate asupra muncii lor", comenteaza profesorul pentru AFP. "Politicile restrictive in ceea ce priveste utilizarea Internetului in timpul slujbei sunt falimentare si, de fapt, scad productivitatea personalului prin eliminarea relaxarii si satisfactiei la locul de munca, sa nu mai vorbim de faptul ca e jignitor sa pornesti de la premisa ca propriii angajati nu au constiinta muncii", scrie profesorul in comenta-riul rezultatelor.
Pe de alta parte, un raport efectuat de un birou juridic din Marea Britanie arata ca timpul petrecut de angajati pe site-urile de retele sociale ii costa pe angajatorii britanici 130 de milioane de lire sterline pe zi. Dar unul dintre cele mai mari sindicate din Anglia, TUC, recomanda solutii rezonabile si relaxate pentru controlul activitatii angajatilor pe Internet, cea mai buna solutie fiind stabilirea unor reguli mai largi si generale, si nu programe restrictive care isi inchid automat paginile respective dupa cateva secunde, pentru ca acest tip de control va duce, in final, la ostilitatea angajatilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut