Gafele care iti fac praf cariera
Data publicarii: 21-07-2008 | HR/CariereUitatul numelor, intarzierea la sedinta sau e-mailurile private trimise catre toata compania sunt cateva dintre semnele rele pentru cei ce viseaza la avansare.
Colegul tocmai v-a auzit cand il barfeati, v-ati imbatat crita la cheful cu colegii si nu mai stiti ce-ati facut sau mergeti la sedinta cu temele nefacute. Site-ul britanic handbag.com ofera cateva solutii pentru a iesi cu fruntea sus dupa ce ati gafat la locul de munca.
1. Un click pe butonul gresit poate deveni fatal. O observatie rautacioasa sau niste date private pot deveni periculos de publice cand apasati "Reply All" in loc de "Reply". Daca scapati de concediere pentru periclitarea imaginii companiei, tot ce va ramane e sa transmiteti un e-mail colectiv in care sa cereti scuze pentru actul ratat.
2. Ce faceti cand intrati nepregatiti la sedinta? "Cand se intampla asa ceva, sunt doua solutii: fie pastrezi tacerea, fie blufezi sperand ca vei scapa cu bine", raspunde handbag.com. Daca, de pilda, vine vorba despre bugete, angajatul care nu si-a facut temele poate incerca o discutie doar daca e sigur ca la masa nu e nici un angajat de la contabilitate.
3. "Ai auzit ce-a facut colegul/a ta? E strigator la cer!" Barfa la locul de munca e o meteahna universala. Insa ce faceti in momentul in care tinta rautatilor tocmai se nimereste prin preajma, auzind toata tarasenia? Solutia lasa: plecati si prefaceti-va ca nu s-a intamplat nimic. Solutia curajoasa: cereti, in mod sincer, scuze. Solutia profilactica: pastrati barfele pentru momentele in care va intalniti cu colegii in oras.
4. Chefurile aniversare organizate intre colegii de munca pot deveni un adevarat blestem, cand luati prea mult la bord si ajungeti sa va pravaliti peste pomul de Craciun sau sa-l insultati pe vreunul dintre colegi. Primul incident poate fi depasit cu simtul umorului, al doilea cere scuzele de rigoare.
5. Va intalniti pe strada sau la film cu un coleg de la departamentul vecin, dar memoria va joaca feste si nu mai stiti cum il cheama. Pentru a evita momentele pline de ridicol, handbag.com propune un exercitiu simplu: "Inca din prima clipa in care cunoasteti pe cineva faceti un efort constient de memorizare si asociati numele cu anumite trasaturi ale acelei persoane".
6. Daca la comanda pentru materialele consumabile ati gresit comandand o cantitate prea mare, cu cat veti reactiona mai rapid, vorbind imediat cu firma care a livrat materialele de birotica, cu atat e mai probabil ca surplusul sa mai poata fi returnat.
7. Pentru angajatii care lucreaza cu cifre, introducerea gresita a unor date si un calcul eronat pot antrena o groaza de probleme. De aceea, cand uitati cine stie ce procedura de calcul, o intrebare pusa sefului sau colegului e mai putin rusinoasa decat suportarea efectelor gafei.
8. Ati uitat ca trebuia sa mergeti la o intalnire programata cu mai mult timp in urma? Puneti iute mana pe telefon si vedeti ce mai poate fi reparat. Cand lapsusurile se inmultesc, exista solutii la indemana: agende electronice sau pe computer, agenda si markere pentru sublinierea evenimentelor mai importante.
9. Masina nu porneste, traficul e blocat, autobuzul n-a venit la timp, trenul a fost anulat, iar sedinta sta sa inceapa. In acest caz disperat, handbag.com propune trei iesiri: negociati ca sedinta sa inceapa mai tarziu, plecati cu o zi inainte (cand intrunirea e in alta localitate) sau cereti scuze dinainte pentru ca nu veti putea fi punctual.
10. Cand lipsiti de la serviciu pe motiv ca v-ati imbolnavit, e bine sa nu fiti vazuti plimbandu-va prin oras. Daca totusi sunteti prinsi cu cioara vopsita, "ar putea fi un semn ca ar trebui sa va ganditi mai serios la ce nu va place la slujba si daca nu e cazul sa va schimbati jobul", scrie site-ul britanic.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
 Print
 Print