Firmele cu o imagine buna primesc CV-uri nesolicitate
Data publicarii: 24-07-2008 | HR/CariereImaginea unei companii este foarte importanta pentru atragerea candidatilor valorosi, care isi trimit de multe ori CV-urile fara sa astepte ca firma respectiva sa lanseze o oferta de angajare, sunt de parere specialistii HR.
"Candidatii se orienteaza catre companiile care se vor face vizibile ca angaja- tori, care valorizeaza notiunea de marketing al resurselor umane", spune Doru Dima, director al companiei de consultanta in Resurse Umane Profiles International. Potrivit companiei de consultanta, 75% din imaginea unei firme este generata de informatiile care vin din interior, de la angajati.
"Daca in firma exista un sistem de management al performantelor bine pus la punct, angajatii vor fi tentati sa isi dezvolte o cariera in interior si vor vorbi despre asta. Acest lucru ii va atrage pe cei care-si doresc o cariera de succes sa aplice singuri pentru pozitiile pe care si le-ar dori sau care vor fi scoase la concurs", explica Dima.
Industriile in care practica aplicatiilor nesolicitate este cea mai dezvoltata sunt marketing, vanzari si PR, considera acesta, iar companiile utilizeaza aceste aplicatii cand sunt in dezvoltare sau cand au posturi vacante.
Angajatii care vorbesc despre mediul din cadrul firmei prezinta fidel situatia din cadrul companiei si nu mai intervine fenomenul publicitar, prezent in cadrul unei campanii de recrutare, spune Oana Bornaz, CEO al Gecad Technologies.
In conditiile competitiei pentru atragerea talentelor, companiile care au investit pe termen lung in cultura organizationala si in brandul de angajator vor avea de castigat, spun consultantii HR.
"Cei care nu inteleg necesitatea acestei investitii care se face pe parcursul mai multor ani, vor avea dificultati in atragerea candidatilor. Companiile de utilitati, foste de stat, de exemplu, sunt in aceasta situatie, de a nu avea personalitate si de a fi percepute inca drept companii de stat, cu practici invechite", spune Madalina Popescu, general manager pentru compania de consultanta in Resurse Umane al Pluri Consultants Romania.
Compania de curierat TNT Romania primeste zilnic intre trei si cinci solicitari de angajare, care sunt stocate intr-o baza de date utilizata de companie in procesele de recrutare, spune Ana Glavce, Human Resources manager TNT Romania. "Candidatii sunt mai putin tentati sa isi ofere serviciile pe masura ce inainteaza in functii, dar ni s-a intamplat sa primim si aplicatii nesolicitate valoroase pentru nivelul de middle-management", explica Ana Glavce.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an