Firmele cu o imagine buna primesc CV-uri nesolicitate
Data publicarii: 24-07-2008 | HR/CariereImaginea unei companii este foarte importanta pentru atragerea candidatilor valorosi, care isi trimit de multe ori CV-urile fara sa astepte ca firma respectiva sa lanseze o oferta de angajare, sunt de parere specialistii HR.
"Candidatii se orienteaza catre companiile care se vor face vizibile ca angaja- tori, care valorizeaza notiunea de marketing al resurselor umane", spune Doru Dima, director al companiei de consultanta in Resurse Umane Profiles International. Potrivit companiei de consultanta, 75% din imaginea unei firme este generata de informatiile care vin din interior, de la angajati.
"Daca in firma exista un sistem de management al performantelor bine pus la punct, angajatii vor fi tentati sa isi dezvolte o cariera in interior si vor vorbi despre asta. Acest lucru ii va atrage pe cei care-si doresc o cariera de succes sa aplice singuri pentru pozitiile pe care si le-ar dori sau care vor fi scoase la concurs", explica Dima.
Industriile in care practica aplicatiilor nesolicitate este cea mai dezvoltata sunt marketing, vanzari si PR, considera acesta, iar companiile utilizeaza aceste aplicatii cand sunt in dezvoltare sau cand au posturi vacante.
Angajatii care vorbesc despre mediul din cadrul firmei prezinta fidel situatia din cadrul companiei si nu mai intervine fenomenul publicitar, prezent in cadrul unei campanii de recrutare, spune Oana Bornaz, CEO al Gecad Technologies.
In conditiile competitiei pentru atragerea talentelor, companiile care au investit pe termen lung in cultura organizationala si in brandul de angajator vor avea de castigat, spun consultantii HR.
"Cei care nu inteleg necesitatea acestei investitii care se face pe parcursul mai multor ani, vor avea dificultati in atragerea candidatilor. Companiile de utilitati, foste de stat, de exemplu, sunt in aceasta situatie, de a nu avea personalitate si de a fi percepute inca drept companii de stat, cu practici invechite", spune Madalina Popescu, general manager pentru compania de consultanta in Resurse Umane al Pluri Consultants Romania.
Compania de curierat TNT Romania primeste zilnic intre trei si cinci solicitari de angajare, care sunt stocate intr-o baza de date utilizata de companie in procesele de recrutare, spune Ana Glavce, Human Resources manager TNT Romania. "Candidatii sunt mai putin tentati sa isi ofere serviciile pe masura ce inainteaza in functii, dar ni s-a intamplat sa primim si aplicatii nesolicitate valoroase pentru nivelul de middle-management", explica Ana Glavce.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri