Firmele cu o imagine buna primesc CV-uri nesolicitate
Data publicarii: 24-07-2008 | HR/CariereImaginea unei companii este foarte importanta pentru atragerea candidatilor valorosi, care isi trimit de multe ori CV-urile fara sa astepte ca firma respectiva sa lanseze o oferta de angajare, sunt de parere specialistii HR.
"Candidatii se orienteaza catre companiile care se vor face vizibile ca angaja- tori, care valorizeaza notiunea de marketing al resurselor umane", spune Doru Dima, director al companiei de consultanta in Resurse Umane Profiles International. Potrivit companiei de consultanta, 75% din imaginea unei firme este generata de informatiile care vin din interior, de la angajati.
"Daca in firma exista un sistem de management al performantelor bine pus la punct, angajatii vor fi tentati sa isi dezvolte o cariera in interior si vor vorbi despre asta. Acest lucru ii va atrage pe cei care-si doresc o cariera de succes sa aplice singuri pentru pozitiile pe care si le-ar dori sau care vor fi scoase la concurs", explica Dima.
Industriile in care practica aplicatiilor nesolicitate este cea mai dezvoltata sunt marketing, vanzari si PR, considera acesta, iar companiile utilizeaza aceste aplicatii cand sunt in dezvoltare sau cand au posturi vacante.
Angajatii care vorbesc despre mediul din cadrul firmei prezinta fidel situatia din cadrul companiei si nu mai intervine fenomenul publicitar, prezent in cadrul unei campanii de recrutare, spune Oana Bornaz, CEO al Gecad Technologies.
In conditiile competitiei pentru atragerea talentelor, companiile care au investit pe termen lung in cultura organizationala si in brandul de angajator vor avea de castigat, spun consultantii HR.
"Cei care nu inteleg necesitatea acestei investitii care se face pe parcursul mai multor ani, vor avea dificultati in atragerea candidatilor. Companiile de utilitati, foste de stat, de exemplu, sunt in aceasta situatie, de a nu avea personalitate si de a fi percepute inca drept companii de stat, cu practici invechite", spune Madalina Popescu, general manager pentru compania de consultanta in Resurse Umane al Pluri Consultants Romania.
Compania de curierat TNT Romania primeste zilnic intre trei si cinci solicitari de angajare, care sunt stocate intr-o baza de date utilizata de companie in procesele de recrutare, spune Ana Glavce, Human Resources manager TNT Romania. "Candidatii sunt mai putin tentati sa isi ofere serviciile pe masura ce inainteaza in functii, dar ni s-a intamplat sa primim si aplicatii nesolicitate valoroase pentru nivelul de middle-management", explica Ana Glavce.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut