Cafeneaua, un business care a prins in Romania

Data publicarii: 25-07-2008 | Afaceri

Cu un ritm de crestere de peste 35% anual, piata cafenelelor va mai cunoaste inca trei-patru ani de extindere accentuata, noteaza Adevarul. Tot mai multi oameni de afaceri se gandesc sa-si extinda businessul cu o investitie intr-o cafenea. Asta intrucat marjele de profit sunt substantiale.

Considerata cel mai profitabil business din industria HORECA (n.r. hoteluri, catering, restaurante) datorita castigurilor, cafeneaua a devenit o investitie la moda printre oamenii de afaceri din Romania.

Cu un ritm de crestere de peste 35% anual, piata cafenelelor va mai cunoaste inca trei-patru ani de extindere accentuata, conform estimarilor principalilor jucatori din domeniu.

Locatia si traficul de clienti aduc profitul

Potrivit unui studiu efectuat de compania Visionwise Consulting, ca model de business, cafenelele sunt afaceri cu marje operationale mari, in mod sigur mai mari decat in cazul unui restaurant mediu. "Acest fapt se datoreaza costurilor variabile considerabil mai mici si unui management al stocurilor care pune mai putina presiune pe cash-flow", spune Andrei Iordache, consultant la Visionwise Consulting.

Poate cel mai important atu in cazul unei cafenele il constituie locatia si vadul comercial pe care il genereaza. "Acesta este motivul pentru care cele cateva lanturi de cafenele prezente pe piata romaneasca prefera centrele comerciale si arterele intens circulate", a mai apreciat consultantul Visionwise.

Punct de pornire pentru alte afaceri

Pe piata romaneasca exista circa 300 - 350 de cafenele, cele mai multe in Bucuresti, parte din ele fiind cu o singura locatie, altele apartinand unui lant. Fiecare locatie primeste zilnic, in medie, intre 300 - 500 de clienti zilnic.

Lanturile internationale prezente in Romania sunt Sturbucks, Gloria Jeans' Coffes, Hard Rock cafe, Aroma, Parmas, Coffe Heaven, Coffe Republic, Costa Cafe si altele. O oportunitate de business si de imagine au gasit si actionarii bancilor.

In 2003, Banca Transilvania era prima care deschidea o astfel de locatie. Au urmat apoi inca doua banci: BCR si BRD. Cafenelele bancare sporesc activitatea institutiei si atrag clienti care prin intermediul lor descopera produsele si serviciile bancii.

Omul de afaceri Catalin Mahu, care mai detine si lantul de restaurante La Mama, si-a deschis lantul Cafepedia. Tudor Niculescu, proprietarul lantului de cafenele Turabo Cafe (ajuns la un numar de 35 de locatii la sfarsitul lui 2008), a procedat exact invers.

El s-a extins in alte afaceri cu banii obtinuti din businessul cu lantul de cafenele. Investitia alocata pentru o cafenea Turabo se ridica la circa 125.000 si 200.000 de euro, suma care se recupereaza in circa doi ani, dupa aprecierile lui Tudor Niculescu. Veniturile estimate pentru 2008 sunt intre 12 si 14 milioane de euro pentru 35 de cafenele.

Cat costa un espresso lung la cafenelele din Bucuresti

  • Cafeneaua Belucci - 8 lei
  • Cafepedia - 6 lei
  • City Cafe - 6 lei
  • Coffee Right - 5 lei
  • Gloria Jeans's Coffes - 8 lei
  • Hard Rock Cafe - 8 lei
  • Vienna Cafe (in hotelul Marriott) - 11 lei
  • Turabo Cafe - 6,9 lei

O cafea in New York costa 3,75 dolari, la Paris - 6,75 dolari, in Dublin - 6,32 dolari, iar la Berlin - 5,15 dolari (sursa: www.cnn.com)

Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: