Cafeneaua, un business care a prins in Romania
Data publicarii: 25-07-2008 | AfaceriCu un ritm de crestere de peste 35% anual, piata cafenelelor va mai cunoaste inca trei-patru ani de extindere accentuata, noteaza Adevarul. Tot mai multi oameni de afaceri se gandesc sa-si extinda businessul cu o investitie intr-o cafenea. Asta intrucat marjele de profit sunt substantiale.
Considerata cel mai profitabil business din industria HORECA (n.r. hoteluri, catering, restaurante) datorita castigurilor, cafeneaua a devenit o investitie la moda printre oamenii de afaceri din Romania.
Cu un ritm de crestere de peste 35% anual, piata cafenelelor va mai cunoaste inca trei-patru ani de extindere accentuata, conform estimarilor principalilor jucatori din domeniu.
Locatia si traficul de clienti aduc profitul
Potrivit unui studiu efectuat de compania Visionwise Consulting, ca model de business, cafenelele sunt afaceri cu marje operationale mari, in mod sigur mai mari decat in cazul unui restaurant mediu. "Acest fapt se datoreaza costurilor variabile considerabil mai mici si unui management al stocurilor care pune mai putina presiune pe cash-flow", spune Andrei Iordache, consultant la Visionwise Consulting.
Poate cel mai important atu in cazul unei cafenele il constituie locatia si vadul comercial pe care il genereaza. "Acesta este motivul pentru care cele cateva lanturi de cafenele prezente pe piata romaneasca prefera centrele comerciale si arterele intens circulate", a mai apreciat consultantul Visionwise.
Punct de pornire pentru alte afaceri
Pe piata romaneasca exista circa 300 - 350 de cafenele, cele mai multe in Bucuresti, parte din ele fiind cu o singura locatie, altele apartinand unui lant. Fiecare locatie primeste zilnic, in medie, intre 300 - 500 de clienti zilnic.
Lanturile internationale prezente in Romania sunt Sturbucks, Gloria Jeans' Coffes, Hard Rock cafe, Aroma, Parmas, Coffe Heaven, Coffe Republic, Costa Cafe si altele. O oportunitate de business si de imagine au gasit si actionarii bancilor.
In 2003, Banca Transilvania era prima care deschidea o astfel de locatie. Au urmat apoi inca doua banci: BCR si BRD. Cafenelele bancare sporesc activitatea institutiei si atrag clienti care prin intermediul lor descopera produsele si serviciile bancii.
Omul de afaceri Catalin Mahu, care mai detine si lantul de restaurante La Mama, si-a deschis lantul Cafepedia. Tudor Niculescu, proprietarul lantului de cafenele Turabo Cafe (ajuns la un numar de 35 de locatii la sfarsitul lui 2008), a procedat exact invers.
El s-a extins in alte afaceri cu banii obtinuti din businessul cu lantul de cafenele. Investitia alocata pentru o cafenea Turabo se ridica la circa 125.000 si 200.000 de euro, suma care se recupereaza in circa doi ani, dupa aprecierile lui Tudor Niculescu. Veniturile estimate pentru 2008 sunt intre 12 si 14 milioane de euro pentru 35 de cafenele.
Cat costa un espresso lung la cafenelele din Bucuresti
- Cafeneaua Belucci - 8 lei
- Cafepedia - 6 lei
- City Cafe - 6 lei
- Coffee Right - 5 lei
- Gloria Jeans's Coffes - 8 lei
- Hard Rock Cafe - 8 lei
- Vienna Cafe (in hotelul Marriott) - 11 lei
- Turabo Cafe - 6,9 lei
O cafea in New York costa 3,75 dolari, la Paris - 6,75 dolari, in Dublin - 6,32 dolari, iar la Berlin - 5,15 dolari (sursa: www.cnn.com)
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri