Coasta de Azur - scumpa, dar nu inaccesibila
Data publicarii: 25-07-2008 | TurismCoasta de Azur a fost vreme de jumatate de secol o destinatie la care romanii puteau doar visa, iar lucrurile nu s-au schimbat prea mult nici pe parcursul anilor '90, din cauza preturilor practicate de hotelierii francezi, noteaza Gandul. Situatia a inceput sa ia insa o noua turnura din 2004 incoace, odata cu cresterea spectaculoasa a tarifelor in majoritatea tarilor riverane Marii Mediterane: diferentele dintre o destinatie "premium", cum este Coasta de Azur, si Grecia sau Turcia au scazut spectaculos.
In momentul de fata, Nisa sau Cannes sunt, pe ansamblu, cu doar 30-40% mai scumpe decat statiunile renumite din zona Mediteranei Orientale. In plus, diferenta este vizibila doar cand faci calculul costului total al sejurului, si provine in cea mai mare parte din mesele la restaurant, transportul mult mai scump sau excursiile optionale costisitoare. Cu o minima informare prealabila, multe din aceste cheltuieli pot fi evitate: de pilda, pentru turistii care nu au asigurat transferul de la aeroport la hotel, un drum cu taxiul de la aeroportul din Nisa pana in centrul orasului costa intre 30 si 40 de euro. Aceeasi calatorie, facuta cu autobuzul 98, costa doar 4 euro.
O saptamana la Cannes sau Nisa, sub 900 de euro in varf de sezon
Chiar daca, in continuare, Coasta de Azur este una dintre destinatiile favorite ale milionarilor din lumea intreaga, majoritatea hotelurilor sunt destinate turistilor cat se poate de obisnuiti. Ofertele disponibile pe piata romaneasca pentru a doua jumatate a lui august, considerata varf de sezon la Cannes sau Nisa, incep de la 750 de euro pentru o saptamana la hotel de trei stele, cu transport cu avionul, transfer aeroport-hotel-aeroport si mic dejun inclus. Chiar dupa ce adaugam la pretul "de acrosaj" taxele de aeroport de 105 euro si sumele de 70-90 de lei cerute separat de agentii, ramanem sub 900 de euro, un total cat se poate de acceptabil pentru o destinatie premium.
Nici la patru stele situatia nu difera cu mult: pretul "de vitrina" este de 900-950 de euro, suma la care se adauga taxele de aeroport si cei 70-90 de lei pretinsi separat de agentii.
Pentru a evita totusi o dezamagire de proportii, e bine sa studiati atent atat site-ul web al hotelului ales, cat si datele disponibile despre statiunea pentru care ati optat. De pilda, plaja din Nisa, care se intinde de-a lungul celebrei Promenade des Anglais, arata foarte bine de la distanta, dar este aproape impracticabila pentru baie si plaja, fiind acoperita de un pietris cat se poate de "neprietenos".
Restaurantele si excursiile optionale, principalele "gauri" in buget
Daca pretul cerut de agentii pentru sejurul propriu-zis nu pare prea periculos pentru bugetul unei familii cu venituri bune, trebuie sa tineti seama de un detaliu extrem de important: in pret este inclus, invariabil, doar micul dejun. Cu alte cuvinte, celelalte doua mese zilnice le veti plati din buzunar, la fata locului, si, daca nu aveti de gand sa comiteti "sacrilegiul" de a manca de la fast-food pe Coasta de Azur, va trebui sa alocati cel putin 400 de euro de persoana doar pentru hrana. Nu va imaginati ca in acesti bani veti avea parte de prea multe rafinamente: cu 20-25 de euro abia mananci meniul zilei intr-un restaurant decent.
Lucrurile stau la fel si in privinta excursiilor optionale organizate de agentiile de turism: tarifele sunt de cel putin doua ori mai mari decat in cazul unor oferte similare ca program, distanta parcursa si durata din Grecia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut