Televiziunile difuzeaza reclame la foc automat
Data publicarii: 31-07-2008 | MediaIn prima jumatate a anului, posturile TV au difuzat o medie de 11.000 de spoturi in fiecare zi, cu 15% mai mult decat in semestrul I 2007, noteaza Adevarul. Vodafone, Orange si Cosmote sunt cele mai vizibile branduri pe micile ecrane. Media Pro detine 36% din piata de publicitate TV, in timp ce Intact are o cota de 18%.
In primele sase luni ale acestui an, cele 41 de posturi de televiziune monitorizate de GfK Romania au difuzat 1,98 milioane de spoturi publicitare, cu 13% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2007. Asta inseamna ca, zilnic, telespectatorii au fost bombardati cu 10.913 reclame.
Greu sa scapi de acest bombardament! Totusi, volumul punctelor de audienta (GRP-uri) obtinute de spoturile difuzate in primul semestru al anului 2008 este aproape acelasi cu cel de anul trecut. (1 GRP reprezinta in mediul urban 113.740 de persoane.)
Asadar, cu mai multe spoturi difuzate s-a obtinut aceeasi audienta. Fenomenul are cateva explicatii. In primul rand, a scazut numarul de puncte de audienta livrate de marile televiziuni (Pro TV, Antena 1, Acasa TV, Prima TV, TVR 1), in favoarea statiilor de nisa.
Acest lucru se datoreaza faptului ca preturile de publicitate (costul pe punctul de audienta - CPP) au crescut in acest an, asa incat clientii si-au orientat o parte din bugete catre televiziunile mici. Se poate observa ca statii precum Antena 3, B1 TV, National TV, Discovery, Sport.ro au livrat mai multe GRP-uri decat anul trecut, pe fondul cresterii numarului de difuzari.
In al doilea rand, clientii publicitari (tot datorita cresterii CPP in prime-time) au decis sa-si plaseze bugetele in asa zisele intervale orare extraprime-time. Astfel pozitionate, reclamele au obtinut audiente mai mici. O a treia explicatie consta in faptul ca intreaga piata TV a suferit scaderi de audienta.
Grupul CME (Media Pro) si-a consolidat pozitia pe piata in ultimul semestru, detinand 36% din volumul de publicitate atras. Cele cinci televiziuni controlate de americani au livrat 278.358 de puncte de audienta (GRP-uri) in mediul urban, cu 7% mai putin decat in 2007.
Totusi, volumul atras de CME este dublu fata de principalul concurent de pe piata, grupul Intact. Cele patru statii ale familiei Voiculescu (Antena 1, Antena 3, Antena 2 si Euforia) au furnizat 134.001 GRP-uri, cu 12% mai putin in primul semestru al anului 2007. Aceasta mare diferenta dintre lider si urmaritorul sau poate fi un alt argument pentru care Intact a tinut sa castige drepturile TV pentru Liga I, urmarind cresterea cotei de piata.
Realitatea si SBS, umar la umar
Trusturile Realitatea - Catavencu (Realitatea TV, Romantica, Telesport) si SBS Broadcasting (Prima TV si Kiss TV) detin cate 8% din piata. Realitatea a livrat 57.232 de puncte de audienta, cu 1% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2007. Volumul de GRP-uri furnizate de SBS a scazut cu 14%.
Televiziunea Romana are un spatiu mai mic de publicitate decat posturile comerciale (8 minute fata de 12). O comparatie este inechitabila cu concurenta. Dar cele trei posturi monitorizate (TVR 1, TVR 2, TVR Cultural) au livrat 49.118 GRP-uri in primul semestru al acestui an, cu 35% mai putin decat in 2007.
Vodafone, cea mai promovata marca
In primul semestru 2008, cea mai promovata marca pe micile ecrane (frecventa) a fost Vodafone. In topul 10 al frecventei se afla cei trei operatori de telefonie mobila (Vodafone, Orange si Cosmote), cele doua marci rivale de bauturi racoritoare, Coca-Cola si Pepsi, doua marci de cafea (Nescafe si Jacob), dar si doua marci romanesti - Adria si Izvorul Minunilor (European Drinks).
Vodafone ocupa primul loc si in topul vizibilitatii pe micile ecrane, acumuland 21.158 de puncte de audienta. Este urmat de Orange si de Cosmote. O prezenta inedita in clasamentul vizibilitatii este BCR (locul cinci dupa Coca-Cola), cu 8.070 GRP. Cea mai vizibila marca de bere a fost Bergenbier (si datorita Euro 2008). Fiat a fost marca de automobil cea mai vizibila, iar la categoria detergenti de rufe, primul loc este ocupat de Dero.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an