ZF: Mamaia, o afacere de 300 mil. euro pe sezon

Data publicarii: 06-08-2008 | Afaceri

Numai turistii care iau bilete prin agentii cheltuie circa 250 milioane de euro pe sezon in Mamaia, la care se adauga turismul de week-end.  Mamaia, cea mai in voga statiune locala, unde sunt cele mai multe hoteluri de cinci stele si cele mai cunoscute cluburi de pe litoralul romanesc, reprezinta o afacere de 300 de milioane de euro in sezonul estival, conform estimarilor Ziarului Financiar bazate pe datele Agentiei Nationale de Turism (ANAT) si ale Institutului National de Statistica (INS).

Astfel, conform ANAT, din totalul de 1,4 milioane de romani care au ales sa mearga pe litoralul romanesc in acest an, adica numarul total de vanzari de pachete turistice ale agentiilor, 35%, deci 500.000, opteaza pentru statiunea Mamaia.

Pe de alta parte, conform INS, sejurul mediu pe litoral a fost in 2007 de circa 5,4 nopti de cazare, iar cazarea la un hotel de trei sau patru stele in sezon ajunge in medie la 250-300 de euro pentru 5-6 nopti, potrivit reprezentantilor din domeniu.

Daca aproximam ca in Mamaia, unde sunt preturile sunt cele mai mari de pe litoral si hotelurile cele mai bine cotate, un turist cheltuie in medie circa 30 de euro pe zi (1-1,1 milioane de lei), rezulta cheltuieli totale per turist in afara cazarii de circa 150-200 de euro pe sejurul de 5-6 zile.

Deci un turist cheltuie in Mamaia in medie pe un sejur de 5-6 nopti circa 400-500 de euro (1.500 - 1.800 de lei), asa incat bugetul total al unei familii este de circa 1.000 de euro pentru o saptamana.

Ca urmare, doar cei 500.000 de turisti care vin la Mamaia prin agentiile de turism cheltuie intr-un sezon 200-250 de milioane de euro.

Insa la acestia se adauga turistii care vin doar in weekend, direct la hotel, precum si cheltuielile facute in Mamaia de turistii cazati in Constanta.

Ca urmare, "afacerea Mamaia" se poate ridica intr-un sezon la circa 300 de milioane de euro.

Integral in Ziarul Financiar