ZF: Mamaia, o afacere de 300 mil. euro pe sezon
Data publicarii: 06-08-2008 | AfaceriNumai turistii care iau bilete prin agentii cheltuie circa 250 milioane de euro pe sezon in Mamaia, la care se adauga turismul de week-end. Mamaia, cea mai in voga statiune locala, unde sunt cele mai multe hoteluri de cinci stele si cele mai cunoscute cluburi de pe litoralul romanesc, reprezinta o afacere de 300 de milioane de euro in sezonul estival, conform estimarilor Ziarului Financiar bazate pe datele Agentiei Nationale de Turism (ANAT) si ale Institutului National de Statistica (INS).
Astfel, conform ANAT, din totalul de 1,4 milioane de romani care au ales sa mearga pe litoralul romanesc in acest an, adica numarul total de vanzari de pachete turistice ale agentiilor, 35%, deci 500.000, opteaza pentru statiunea Mamaia.
Pe de alta parte, conform INS, sejurul mediu pe litoral a fost in 2007 de circa 5,4 nopti de cazare, iar cazarea la un hotel de trei sau patru stele in sezon ajunge in medie la 250-300 de euro pentru 5-6 nopti, potrivit reprezentantilor din domeniu.
Daca aproximam ca in Mamaia, unde sunt preturile sunt cele mai mari de pe litoral si hotelurile cele mai bine cotate, un turist cheltuie in medie circa 30 de euro pe zi (1-1,1 milioane de lei), rezulta cheltuieli totale per turist in afara cazarii de circa 150-200 de euro pe sejurul de 5-6 zile.
Deci un turist cheltuie in Mamaia in medie pe un sejur de 5-6 nopti circa 400-500 de euro (1.500 - 1.800 de lei), asa incat bugetul total al unei familii este de circa 1.000 de euro pentru o saptamana.
Ca urmare, doar cei 500.000 de turisti care vin la Mamaia prin agentiile de turism cheltuie intr-un sezon 200-250 de milioane de euro.
Insa la acestia se adauga turistii care vin doar in weekend, direct la hotel, precum si cheltuielile facute in Mamaia de turistii cazati in Constanta.
Ca urmare, "afacerea Mamaia" se poate ridica intr-un sezon la circa 300 de milioane de euro.
Integral in Ziarul Financiar
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză