Candidatii isi exagereaza cunostintele de limbi straine in CV
Data publicarii: Astazi, 08-08-2008 | HR/CariereCandidatii la joburi au tendinta sa exagereze in CV-uri anumite abilitati pe care le detin, cea mai frecventa exagerare fiind legata de cunostintele de limbi straine, spun specialistii in resurse umane.
"Unii dintre candidati scriu in CV ca detin un nivel avansat al cunoasterii unei limbi straine, cu toate ca lucrurile stau cu totul altfel. Sunt foarte putini cei care procedeaza exact opus si asta, se pare, din modestie sau din lipsa unei sigurante cu privire la cunostintele lor", spune Laura Ionescu, consultant pentru compania de recrutare si consultanta in Resurse Umane Hudson. Desi nu se poate stabili o regula, tinerii si proaspetii absolventi tind sa exagereze cel mai mult abilitatile pe care le trec in CV si mai putin specialistii sau managerii. "Daca se cere engleza avansat si candidatul vorbeste o engleza de nivel mediu, insa are o experienta profesionala relevanta, atunci se pot trece cu vederea abilitatile necorespunzatoare legate de limba straina", spune Sorin Roibu, senior consultant pentru compania de recrutare Arthur Hunt.
Totusi, in momentul in care interviul are loc cu directorul companiei, care este expat, devine dificil ca el sa fie convins de experienta profesionala a candidatului si de competenta sa in domeniu, daca acesta nu vorbeste foarte bine engleza, adauga consultantul. Alina Botezatu, managing partner pentru compania de consultanta HR Perspective Group, spune ca doar aproximativ 10% dintre specialisti si manageri isi exagereaza cunostintele de limbi straine in CV-uri. "Este vorba de absolventi, care nu au experienta si considera ca ceea ce stiu din scoala e nivel avansat. Exagerarea este, oricum, in detrimentul candidatului, pentru ca firmele nu fac rabat de la aceasta cerinta legata de cunoasterea limbii straine, chiar daca persoanele au o experienta profesionala relevanta", spune reprezentantul Perspective Group. Multi candidati se inspira din modelele de CV-uri postate pe diferite site-uri sau iau in considerare, in detaliu, sfaturile diferitilor experti. "Acest lucru poate fi bun, pentru ca vedem CV-uri mult mai bine structurate si detaliate, insa si un lucru rau, pentru ca multe din informatiile listate se regasesc, ad-litteram, intr-o multitudine de CV-uri si nu sunt intotdeauna adevarate", spune Laura Ionescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut