Formula Coca-Cola, aproape dezvaluita!
Data publicarii: 08-08-2008 | InternationalDe mai bine de un secol, formula de preparare a bauturii a fost pazita cu sfintenie. Coca-Cola a luat nastere in 1886 si a fost creata de John Pemberton, un farmacist din Atlanta, SUA, care a incercat sa lanseze o bautura sanatoasa. In ultimele decenii insa compania a pus o aura de mister in jurul formulei de fabricare, in mare parte de teama concurentei dar si ca o unealta de marketing.
Insa aceasta perioada a luat sfarsit, compania lansand pe piata din Marea Britanie o campanie publicitara care dezvaluie cateva dintre secretele bauturii. Deviza care sustine campania este "Fara conservanti si arome artificiale" si anunta ca Pemberton a adaugat in Coca-Cola "cele mai bune mirodenii din lume". Reprezentantii companiei sustin chiar ca de 122 de ani formula de baza nu a fost deloc modificata.
Cathryn Sleight, directorul de marketing al companiei in Marea Britanie, a declarat "Atunci cand am discutat cu clientii nostrii am observat ca acestia nu stiau ca nu adaugam conservanti sau arome artificiale in Coca-Cola. Am simtit astfel nevoia de a-i asigura de acest lucru".
Astfel, filiala Coca-Cola din Marea Britanie va imprima pe toate cutiile si sticlele scoase pe piata deviza mentionata. De asemenea, compania a pus bazele unui site, letsgettogether.co.uk, pe care va raspunde tuturor intrebarilor, fara a dezvalui insa toate secretele.
Evident ca cea mai intalnita intrebare a fost "Care sunt ingredientele bauturii Coca-Cola". Raspunsul companiei a venit prompt "servind" doar o parte dintre acestea: apa carbogazoasa, zahar, cofeina, caramel pentru culoare si arome naturale.
Campania este pusa la punct de compania argentiniana Santo si poarta numele de "Pemberton". Aceasta va ajunge treptat pe toate pietele din lume si va face publice detalii despre bautura, formula de fabricatie sau numarul de calorii ce le contine.
The New York Times via Capital
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză