BCR vrea sa-si inlocuiasca oamenii de la ghisee cu roboti
Data publicarii: 14-08-2008 | Finante-BanciGreva japoneza de la Banca Comerciala Romana (BCR), care a demarat ieri, este o initiativa a angajatilor decisi sa scoata la lumina modul in care sunt tratati de catre patronii austrieci, noteaza Gardianul. Astfel, o parte din angajati poarta banderole albe la brat in semn de protest pana vineri. Atat sindicalistii, cat si reprezentantii bancii au dat asigurari ca programul de lucru cu publicul nu va fi afectat in aceasta perioada.
Potrivit reprezentantilor sindicali, planul de concedieri al Erste Bank, proprietarul BCR, presupune disponibilizarea a 900 de angajati de la ghisee. In paralel, planul de afaceri incurajeaza operatiunile electronice, cu care o mare parte dintre romani nu sunt inca obisnuiti.
Promovarea operatiunilor e-banking in pofida relatiei directe angajat-client este unul din principalele motive ale grevei de la BCR. Aproximativ 900 de salariati ai BCR sunt pe punctul de a fi concediati. "Sunt sprijinite operatiunile electronice, in conditiile in care oamenii nu sunt obisnuiti cu acestea si in pofida relatiei cu angajatii bancii", au precizat surse din interiorul BCR. De altfel, una din nemultumirile expuse de sindicalistii care au demarat ieri greva japoneza este valul al treilea de concedieri, anuntat de patronat.
Planul presupune renuntarea la o felie consistenta din sectorul relatiilor cu publicul, explica reprezentantii angajatilor. "Reducerea posturilor de consilier-client si operator ghiseu bancar va duce la supraincarcarea programului salariatilor care vor ramane in banca. Atat clientii, cat si banca vor avea de suferit", a subliniat Ciprian Ionescu, presedintele Federatiei Sindicatelor Independente (FSI) din BCR. Totul, in conditiile in care publicul bancii "nu este obisnuit cu canalele alternative si nici nu este pregatit pentru schimbarea regulilor pe care le impune conducerea companiei", se arata intr-un comunicat al sindicalistilor din BCR.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall