Sase lucruri pe care o banca nu ti le va spune niciodata
Data publicarii: 20-08-2008 | Finante-BanciCredibilitatea si legitimitatea sunt bunurile cele mai de pret ale unei banci. Cu cat o institutie financiara pare mai sigura si demna de incredere, cu atat va avea mai multi clienti si in consecinta profituri mai mari. In dorinta de a te castiga, o banca va omite sa-ti spuna o serie de lucruri care, de multe ori, se vor dovedi potrivnice intereselor tale financiare.
Iata o parte din detaliile pe care bancile au tendinta sa le "ascunda":
1. "Singura directie a taxelor e cea ascendenta". Cu o incetinire a economiei si a cheltuielilor de consum, bancile sunt in cautare de solutii pentru mentinerea veniturilor. Chiar daca nu din taxe traiesc, totusi acestea contribuie la rotunjirea castigurilor. Administrarea unui card, retragerea de bani din ATM-ul altei banci, depasirea contului disponibil, solicitarea unui extras de cont, sunt operatiuni simple, dar profitabile pentru banci.
2. "Schimbam dobanda la credite tot timpul". Chiar daca prevederile contractuale iti sugereaza ca dobanda va ramane aceeasi pe toata perioada creditului, in multe cazuri lucrurile nu stau asa. Pot exista formulari evazive care dau loc unor interpretari multiple si lasa loc bancilor pentru modificari ulterioare.
3. "Universitatile si campusurile studentesti sunt o mina de aur pentru noi". Studentii sunt clientii de peste cativa ani, iar bancile au tot interesul sa ii curteze mai ales ca forta lor financiara se presupune ca va fi mare. Multe banci au incheiat intelegeri cu universitatile. Un astfel de exemplu este virarea banilor de bursa direct pe carduri. In acest fel se mareste sansa ca studentul sa ramana si in viitor client al bancii.
4. "Clientul nostru e profitul nostru, nu stapanul nostru". Toate bulevardele mari au cel putin cate o filiala sau agentie a unei banci. Deschiderea de noi filiale se afla in bugetul de investitii al oricarei banci serioase. Asta pentru ca oamenii au tendinta sa-si aleaga banca in functie de cat de aproape este de ei. Mai mult, un client interesat de un anumit produs financiar poate fi convins sa cumpere si alt produs si, cu cat ai mai multe produse, cu atat esti mai fidel bancii.
5. "Mai mic uneori e mai bun decat mai mare cand ne referim la banci". Pe piata bancara americana primele 10 mari institutii de credit isi generau 54% din venituri din taxe. In schimb, cele mai mici 10 banci genereau din taxele percepute clientilor doar 28%. Diferente semnificative pot aparea si in ce priveste dobanda, majoritatea bancilor mici avand oferte mai avantajoase decat cele mari.
6. "Serviciile de online-banking nu intotdeauna sunt corecte". Platile online au schimbat modul in care oamenii isi gestioneaza banii. Putem plati facturi, face rezervari, cumpara produse sau verifica depozitul bancar direct de pe calculator. Din nefericire nu intotdeauna vedem adevarata situatie a fondurilor. Tranzactiile electronice au complicat sistemul. O rezervare online la un hotel te poate pune in dificultate deoarece banii iti sunt luati cu o intarziere considerabila, care poate ajunge si la doua zile.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri