Un cumparator din zece se razgandeste la raft
Data publicarii: 20-08-2008 | AfaceriUnul din cinci cumparatori lasa pe raft un produs pe care intentiona sa-l achizitioneze atunci cand a intrat in magazin, iar circa 10% dintre cumparatori se razgandesc cu privire la branduri chiar in fata rafturilor, potrivit unui studiu privind obiceiurile cumparatorilor, realizat de agentia de activare de brand OgilvyAction, parte a grupului global de comunicare WPP.
De altfel, potrivit specialistilor de pe piata romaneasca de publicitate, datele studiului international sunt valabile si pentru piata locala, iar componentei de shopper marketing ii este alocat un procentaj cuprins intre 10% si 20% din bugetul de marketing. Astfel, potrivit informatiilor furnizate de divizia Ogilvy, mai mult de o treime dintre cumparatori asteapta pana la ajungerea in magazin pentru a se hotari in legatura cu ceea ce doresc sa cumpere. O alta concluzie importanta a studiului este ca 72,4% dintre cumparatori iau una din patru decizii de achizitie in magazin. "Este din ce in ce mai clar, si pe piata romaneasca, faptul ca abordarea cumparatorului la raft nu poate fi lasata in nici un caz la voia intamplarii.
Odata inceput procesul de selectie, brandurile se bat la raft, se bat pe cele trei secunde in care isi pot impune necesitatea, se bat pe vizibilitate, claritatea informatiei, relevanta mesajului in contextul dat. Aici este momentul adevarului, cele cateva secunde in care cumparatorul pune produsul selectat in cos sau il alege pe cel de langa el", spune Gabriela Nanu, account supervisor Saatchi&Saatchi X.
Adrian Paculea, Field Marketing director Mercury360, este de parere ca studiul Ogilvy vine ca o confirmare a altor studii date publicitatii, realizate pe pietele dezvoltate din punct de vedere al retailului, si ca afirmatia potrivit careia peste 70% dintre cumparatori iau un sfert din deciziile de achizitie in magazin este foarte corecta si pentru piata autohtona, chiar daca nu exista multe studii in acest sens. "Actiunile de promovare la punctul de vanzare incurajeaza consumatorii sa incerce un anumit brand, chiar daca, initial, se gandeau sa cumpere un altul, impulsionand in mod evident vanzarile producatorilor care investesc si in actiuni de field marketing", explica acesta.
Totodata, statisticile privind numarul cumparatorilor care iau deciziile de achizitie in magazin au generat un ritm de crestere anual de 21%, mai mare decat al oricarui alt mediu, potrivit unui studiu Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025