Un cumparator din zece se razgandeste la raft
Data publicarii: 20-08-2008 | AfaceriUnul din cinci cumparatori lasa pe raft un produs pe care intentiona sa-l achizitioneze atunci cand a intrat in magazin, iar circa 10% dintre cumparatori se razgandesc cu privire la branduri chiar in fata rafturilor, potrivit unui studiu privind obiceiurile cumparatorilor, realizat de agentia de activare de brand OgilvyAction, parte a grupului global de comunicare WPP.
De altfel, potrivit specialistilor de pe piata romaneasca de publicitate, datele studiului international sunt valabile si pentru piata locala, iar componentei de shopper marketing ii este alocat un procentaj cuprins intre 10% si 20% din bugetul de marketing. Astfel, potrivit informatiilor furnizate de divizia Ogilvy, mai mult de o treime dintre cumparatori asteapta pana la ajungerea in magazin pentru a se hotari in legatura cu ceea ce doresc sa cumpere. O alta concluzie importanta a studiului este ca 72,4% dintre cumparatori iau una din patru decizii de achizitie in magazin. "Este din ce in ce mai clar, si pe piata romaneasca, faptul ca abordarea cumparatorului la raft nu poate fi lasata in nici un caz la voia intamplarii.
Odata inceput procesul de selectie, brandurile se bat la raft, se bat pe cele trei secunde in care isi pot impune necesitatea, se bat pe vizibilitate, claritatea informatiei, relevanta mesajului in contextul dat. Aici este momentul adevarului, cele cateva secunde in care cumparatorul pune produsul selectat in cos sau il alege pe cel de langa el", spune Gabriela Nanu, account supervisor Saatchi&Saatchi X.
Adrian Paculea, Field Marketing director Mercury360, este de parere ca studiul Ogilvy vine ca o confirmare a altor studii date publicitatii, realizate pe pietele dezvoltate din punct de vedere al retailului, si ca afirmatia potrivit careia peste 70% dintre cumparatori iau un sfert din deciziile de achizitie in magazin este foarte corecta si pentru piata autohtona, chiar daca nu exista multe studii in acest sens. "Actiunile de promovare la punctul de vanzare incurajeaza consumatorii sa incerce un anumit brand, chiar daca, initial, se gandeau sa cumpere un altul, impulsionand in mod evident vanzarile producatorilor care investesc si in actiuni de field marketing", explica acesta.
Totodata, statisticile privind numarul cumparatorilor care iau deciziile de achizitie in magazin au generat un ritm de crestere anual de 21%, mai mare decat al oricarui alt mediu, potrivit unui studiu Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză