Un cumparator din zece se razgandeste la raft
Data publicarii: 20-08-2008 | AfaceriUnul din cinci cumparatori lasa pe raft un produs pe care intentiona sa-l achizitioneze atunci cand a intrat in magazin, iar circa 10% dintre cumparatori se razgandesc cu privire la branduri chiar in fata rafturilor, potrivit unui studiu privind obiceiurile cumparatorilor, realizat de agentia de activare de brand OgilvyAction, parte a grupului global de comunicare WPP.
De altfel, potrivit specialistilor de pe piata romaneasca de publicitate, datele studiului international sunt valabile si pentru piata locala, iar componentei de shopper marketing ii este alocat un procentaj cuprins intre 10% si 20% din bugetul de marketing. Astfel, potrivit informatiilor furnizate de divizia Ogilvy, mai mult de o treime dintre cumparatori asteapta pana la ajungerea in magazin pentru a se hotari in legatura cu ceea ce doresc sa cumpere. O alta concluzie importanta a studiului este ca 72,4% dintre cumparatori iau una din patru decizii de achizitie in magazin. "Este din ce in ce mai clar, si pe piata romaneasca, faptul ca abordarea cumparatorului la raft nu poate fi lasata in nici un caz la voia intamplarii.
Odata inceput procesul de selectie, brandurile se bat la raft, se bat pe cele trei secunde in care isi pot impune necesitatea, se bat pe vizibilitate, claritatea informatiei, relevanta mesajului in contextul dat. Aici este momentul adevarului, cele cateva secunde in care cumparatorul pune produsul selectat in cos sau il alege pe cel de langa el", spune Gabriela Nanu, account supervisor Saatchi&Saatchi X.
Adrian Paculea, Field Marketing director Mercury360, este de parere ca studiul Ogilvy vine ca o confirmare a altor studii date publicitatii, realizate pe pietele dezvoltate din punct de vedere al retailului, si ca afirmatia potrivit careia peste 70% dintre cumparatori iau un sfert din deciziile de achizitie in magazin este foarte corecta si pentru piata autohtona, chiar daca nu exista multe studii in acest sens. "Actiunile de promovare la punctul de vanzare incurajeaza consumatorii sa incerce un anumit brand, chiar daca, initial, se gandeau sa cumpere un altul, impulsionand in mod evident vanzarile producatorilor care investesc si in actiuni de field marketing", explica acesta.
Totodata, statisticile privind numarul cumparatorilor care iau deciziile de achizitie in magazin au generat un ritm de crestere anual de 21%, mai mare decat al oricarui alt mediu, potrivit unui studiu Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil