Cu ce servicii isi atrag hotelurile de lux clientii
Data publicarii: 21-08-2008 | LifestyleIndustria hoteliera, indeosebi cea de varf, orientata spre clientii cei mai pretentiosi, trage la randul ei de pe urma crizei economice globale, dar intr-o masura mult mai mica decat alte industrii, gratie creativitatii proprietarilor care isi diversifica serviciile cu facilitati irezistibile. Gradul de ocupare in hotelurile de cinci stele a scazut cu doar 1% in perioada ianuarie-mai 2008, potrivit datelor agentiei Smith Travel Research. O scadere nesemnificativa pentru o industrie de 29 miliarde dolari pe an.
Hotelurile de lux se straduiesc prin ceea ce ofera sa faca sederea oaspetilor mai placuta decat in propria casa. 81% din acestea au in camere televizoare plate montate pe pereti si in jur de 60% au statii audio de inalta fidelitate. Dar, dotarile tehnice tind sa devina standard. Hotelurile cu pretentii isi sprijina renumele pe puncte de atractie cu adevarat particulare. Iata cateva exemple
1. Serviciile pentru animale. Includ pat din puf, tratamente spa, room service cu mancaruri dintre cele mai alese. Serviciul poate fi gasit in oferta Fairmont Turnberry Isle Resort & Club din Miami.
2. Excursii. Oaspetii Grand Hotel Europe din St. Petersburg pot vedea orasul de la bordul unui vapor de lux. Turistii cazati in Banyan Tree Phuket din Singapore sunt dusi cu avionul pe o insula din apropiere pentru a privi rasaritul soarelui in timp ce le e servit micul dejun.
3. Majordomi. Institutul International de Majordomi a inregistrat mai mult de 150 de programe de calificare a majordomilor in intreaga lume. Printre solicitanti au fost Marriott Moscow Royal Aurora, Rixos Hotel Premium Belek in Turcia si Hapuna Beach Prince Hotel in Hawaii. Sunt calificati inclusiv majordomi care sa aiba grija de copii, asa cum se intampla la Orient-Express din Virginia. Ei sunt invatati care e temperatura optima a apei pentru baie, cum sa prepare ceaiul dimineata, cum sa ii imbrace pe copiii oaspetilor.
4. Mancare pentru toate gusturile. Enchantment Resort, un centru spa din Arizona, a inlocuit florile de pe terase cu gratare. Clientii centrului au de ales intre zeci de combinatii de mancaruri pe care le pot servi pe loc sau in camera.
5. Masini de lux. JW Marriott din Beijing isi aduce oaspetii de la aeroport in Bentley sau Rolls Royce. Masinile sunt dotate cu telefon si bar. Taj Palaces din India pune la dispozitie un automobil de epoca restaurat. La sosirea in hotel oaspetele este intampinat de intreg personalul, inclusiv de elefantii si camilele hotelului.
6. Programe pentru ecologisti. Daca multe hoteluri folosesc deja sampon nepoluant sau hartie ecologica, foarte putine merg mai departe. Este cazul Four Seasons Resort Nevis unde clientii pot adopta o specie rara de broasca testoasa. Ei trebuie sa monitorizeze cu ajutorul unei conexiuni prin satelit drumul urmat de broasca in perioada migratorie.
7. Servicii spa personalizate. Conrad Maldives Rangali Island isi bazeaza tratamentul pe culori rituale care corespund chakrei oaspetelui. Camerele sunt decorate cu aceleasi culori.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză