Piata media ruleaza peste jumatate de miliard de euro in 2008
Data publicarii: 28-08-2008 | MediaDupa un avans de 32% in 2007, piata media romaneasca va creste cu circa 22% in 2008, pana la 590 milioane de euro, din care TV-ul va reprezenta 385 milioane de euro, printul, 90 milioane de euro, outdoorul, 70 mil. euro, radioul, 38 mil. euro si online-ul, 15 milioane de euro.
Potrivit Initiative, ritmul de crestere a incetinit si piata se afla intr-o perioada de maturizare. In ceea ce priveste advertisingul, cheltuielile nete vor creste in 2008 cu circa 23%-24%, ritm de crestere care se va tempera in urmatorii cinci-sapte ani, pana cand va ajunge la circa 5%-8%. Televiziunea ramane cel mai puternic canal media. Potrivit estimarilor agentiei, in 2008, acesta va atrage 66% din totalul veniturilor din advertising, adica circa 383-385 milioane de euro net. In ciuda audientei in scadere, si publicitatea radio va creste cu circa 26%. In ceea ce priveste presa scrisa, grupurile mari de presa isi vor continua expansiunea, prin achizitii sau lansari, iar prezenta online a publicatiilor va fi mai pregnanta.
Piata va continua trendul ascendent, in principal datorita alegerilor, Initiative estimand o crestere a investitiilor nete publicitare de peste 10%. Estimarile Initiative in ceea ce priveste publicitatea online in 2008 sunt mai pesimiste decat ale celor mai multi jucatori din domeniu. Astfel, agentia estimeaza ca online-ul va atrage in 2008 un buget de circa 15-16 mil. euro. In 2007, 71% din bugetul dedicat internetului au fost cheltuite pe bannere, 24%, pe proiecte speciale, 1%, pe advertoriale si 4%, pe campanii de e-mail marketing. Principalii advertiseri online sunt din domeniile telecom, auto, bancar si IT.
Cosmeticele (480 mil. euro), produsele de ingrijire a parului (434,8 mil. euro) si serviciile financiar-bacare si de asigurari (423 mil. euro) sunt cele mai importante categorii de advertiseri in 2007. Locurile trei si patru sunt ocupate de serviciile de telecomunicatii mobile (349, 9 mil. euro) si bere (297,1 mil. euro).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an