Pe Magheru se vand carti de 10 milioane de euro
Data publicarii: 29-08-2008 | AfaceriUna din sase carti cumparate de romani se achizitioneaza din librariile, anticariatele si chioscurile dintre Piata Romana si Universitate, aglomerare unica in tara.
Librariile, anticariatele si chioscurile de pe bulevardul Magheru vand anual carti de cel putin 10 milioane de euro, artera comerciala fiind reconfirmata ca vad de carte ieri, cand a fost inaugurata o librarie Diverta in locul fostului magazin Eva.
De la Universitate pana la Piata Romana sunt cel putin cinci librarii de mare suprafata - Eminescu, Dalles, Carturesti, Patria, Teora - si mai nou Diverta, anticariate si chioscuri de carte, cu vanzari cumulate ce trec de 10 milioane de euro in fiecare an, potrivit estimarilor bazate pe datele firmelor.
"Este o aglomerare unica in Romania, datorita pozitiei bulevardului, intre cladirea Universitatii, cea a Arhitecturii si Academia de Studii Economice", a declarat ieri Octavian Radu, proprietarul afacerii Diverta.
Vanzarile de carte din Romania s-au ridicat anul trecut la 60 de milioane de euro, jumatate din aceasta suma fiind realizata in Capitala. Cifra ne plaseaza mult in spatele celorlalte tari din Europa.
Daca un roman cheltuieste doar 3 euro pe carti in fiecare an (din care 1 euro reprezinta cartile obligatorii ale scolarilor), in Ungaria si Polonia investitia este de opt ori mai mare, in timp ce britanicii sau francezii cheltuiesc de zeci de ori mai mult.
Doar scarile mai amintesc de Eva
Odata cu libraria de pe Magheru, reteaua Diverta a inaugurat si un nou concept, care presupune desfiintarea raioanelor, dar si amenajarea unor cafenele. Libraria nu gazduieste doar carte, ci si papetarie, jucarii si produse multimedia, precum si un spatiu destinat gadgeturilor companiei americane Apple.
Pentru nostalgici, o mica parte din fostul magazin Eva continua sa existe: granitul podelei si al scarilor a ramas intact, desi este valurit sau ciobit de miile de pasi ale doamnelor aflate in cautarea articolelor de imbracaminte unice in tara.
Diverta se va extinde din octombrie cu un magazin si in capitala Republicii Moldova. "Mergem in Chisinau pentru ca este al doilea oras in functie de numarul de vorbitori de limba romana, dupa Bucuresti", a spus Octavian Radu.
De asemenea, Diverta dezvolta o platforma online de vanzare de carte pentru romanii din strainatate, cu site-ul romshop.ro, pe care o va lansa tot in toamna acestui an.
Cu 140.000 de euro iti faci librarie
Totodata, de la inceputul anului viitor reteaua intentioneaza sa se lanseze pe piata romaneasca si in sistem de franciza, tinta fiind orasele mici, in care nu exista proiecte de malluri, sau cartierele din marile orase.
Costul cu amenajarea unui magazin in franciza este de 700 de euro pe metru patrat, din care stocul de marfa reprezinta 300 de euro, iar investitia in amenajarea spatiului se ridica la 400 de euro pe metru patrat. Astfel, pentru o librarie de 200 de metri patrati costul total al investitiei este de 140.000 de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall