Pe Magheru se vand carti de 10 milioane de euro
Data publicarii: 29-08-2008 | AfaceriUna din sase carti cumparate de romani se achizitioneaza din librariile, anticariatele si chioscurile dintre Piata Romana si Universitate, aglomerare unica in tara.
Librariile, anticariatele si chioscurile de pe bulevardul Magheru vand anual carti de cel putin 10 milioane de euro, artera comerciala fiind reconfirmata ca vad de carte ieri, cand a fost inaugurata o librarie Diverta in locul fostului magazin Eva.
De la Universitate pana la Piata Romana sunt cel putin cinci librarii de mare suprafata - Eminescu, Dalles, Carturesti, Patria, Teora - si mai nou Diverta, anticariate si chioscuri de carte, cu vanzari cumulate ce trec de 10 milioane de euro in fiecare an, potrivit estimarilor bazate pe datele firmelor.
"Este o aglomerare unica in Romania, datorita pozitiei bulevardului, intre cladirea Universitatii, cea a Arhitecturii si Academia de Studii Economice", a declarat ieri Octavian Radu, proprietarul afacerii Diverta.
Vanzarile de carte din Romania s-au ridicat anul trecut la 60 de milioane de euro, jumatate din aceasta suma fiind realizata in Capitala. Cifra ne plaseaza mult in spatele celorlalte tari din Europa.
Daca un roman cheltuieste doar 3 euro pe carti in fiecare an (din care 1 euro reprezinta cartile obligatorii ale scolarilor), in Ungaria si Polonia investitia este de opt ori mai mare, in timp ce britanicii sau francezii cheltuiesc de zeci de ori mai mult.
Doar scarile mai amintesc de Eva
Odata cu libraria de pe Magheru, reteaua Diverta a inaugurat si un nou concept, care presupune desfiintarea raioanelor, dar si amenajarea unor cafenele. Libraria nu gazduieste doar carte, ci si papetarie, jucarii si produse multimedia, precum si un spatiu destinat gadgeturilor companiei americane Apple.
Pentru nostalgici, o mica parte din fostul magazin Eva continua sa existe: granitul podelei si al scarilor a ramas intact, desi este valurit sau ciobit de miile de pasi ale doamnelor aflate in cautarea articolelor de imbracaminte unice in tara.
Diverta se va extinde din octombrie cu un magazin si in capitala Republicii Moldova. "Mergem in Chisinau pentru ca este al doilea oras in functie de numarul de vorbitori de limba romana, dupa Bucuresti", a spus Octavian Radu.
De asemenea, Diverta dezvolta o platforma online de vanzare de carte pentru romanii din strainatate, cu site-ul romshop.ro, pe care o va lansa tot in toamna acestui an.
Cu 140.000 de euro iti faci librarie
Totodata, de la inceputul anului viitor reteaua intentioneaza sa se lanseze pe piata romaneasca si in sistem de franciza, tinta fiind orasele mici, in care nu exista proiecte de malluri, sau cartierele din marile orase.
Costul cu amenajarea unui magazin in franciza este de 700 de euro pe metru patrat, din care stocul de marfa reprezinta 300 de euro, iar investitia in amenajarea spatiului se ridica la 400 de euro pe metru patrat. Astfel, pentru o librarie de 200 de metri patrati costul total al investitiei este de 140.000 de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor