Ultima batalie la promotiile pe credite relaxate
Data publicarii: 02-09-2008 | Finante-BanciBancherii incearca, pe ultima suta de metri, inainte de implementarea regulamentului Bancii Nationale, sa-si rotunjeasca portofoliile de credite, astfel ca bancile din primul esalon au extins deja perioadele de valabilitate ale promotiilor existente la creditele oferite romanilor.
Bancpost, jucatorul plasat pe locul cinci in functie de active in 2007, care detine un portofoliu de credite de 2,8 mld. euro fara externalizari, dupa S1, a extins, de doua ori, perioada pentru oferta promotionala pentru creditul de consum "Imediat", pana la 10 octombrie, fata de ultima decizie, de 12 septembrie. Asta, in conditiile in care romanii mai pot contracta credite relaxate, cu un grad maxim de indatorare de 70%, doar pana in prima saptamana din octombrie. Jucatorul clasat anul trecut pe pozitia a sasea dupa active, UniCredit Tiriac, analizeaza posibilitatea extinderii promotiei pentru creditele acordate in euro, varianta pe care ar putea sa o adopte si grecii de la Alpha Bank.
Marea majoritate a bancilor analizeaza, zilele acestea, posibilitatea extinderii termenului promotiilor actuale sau implementarea unora noi. BCR, liderul sistemului in functie de active, care a finantat conturile debitorilor romani cu peste 11 miliarde euro, pana in semestrul intai din 2008, nu a stabilit daca va lansa o campanie promotionala, insa nu exclude aceasta posibilitate. BRD-SG, a doua ca marime din Romania, in functie de active, profit si retea, nu intentioneaza sa lanseze, pana la implementarea noilor norme, o campanie promotionala pentru creditarea persoanelor fizice. Clientii Bancpost beneficiaza de o dobanda promotionala in primele trei luni pentru creditele tip consumer in lei si euro, de 9,95% respectiv 8,95%, comisionul de acordare al imprumutului fiind zero pana la data de 10 octombrie. Specialistii UniCredit Tiriac, institutie de credit clasata in primul esalon, analizeaza prelungirea promotiei existente, potrivit declaratiilor reprezentantilor bancii.
Oferta UniCredit Tiriac este valabila pana la data de 30 septembrie, clientii bancii putand accesa credite in euro cu o dobanda promotionala de 2,95%, pe o perioada de sase luni. Pentru cererile de credit pentru locuinta si teren depuse pana la 15 septembrie, Alpha Bank are la creditele in euro o dobanda fixa de 4,9%, in primul an. Din al doilea an, dobanda creste la 6,9%, iar din al treilea an de creditare devine variabila, in functie de EURIBOR la sase luni.
Conform noului regulament, pe langa faptul ca vor solicita fisa fiscala, bancile vor calcula gradul de indatorare la creditele acordate populatiei pe baza unor venituri cu cel mult 20% peste cele declarate la Fisc in anul anterior, iar in cazul ofertelor promotionale, gradul de indatorare se va stabili in functie de dobanda de dupa finalizarea promotiei. Gandit ca un mijloc de a contracara cresterea excesiva a creditului acordat persoanelor fizice, in special pe valuta, si de a reduce riscurile unei expuneri necontrolate, noul regulament al bancii centrale va scadea din apetitul romanilor pentru creditare, mai ales ca specialistii iau in calcul reducerea gradului de indatorare cu 15%, fata de maximul de 70%, in prezent.
Desi BNR a eliminat stress-testul din textul documentului publicat in Monitorul Oficial, bancile vor trebui sa tina cont, in calcularea gradului de indatorare, de nivelul maxim al cursului din ultimele 18 luni (3,7695 lei/euro) si de cea mai mare majorare a ratei dobanzii din martie 2007 si pana in august 2008. Ritmul in care romanii s-au imprumutat la banci a scazut drastic in iulie, la 0,3%, fiind cel mai redus avans calculat ca rata de crestere de la luna la luna din ultimele 18 luni. Valoarea creditelor contractate in valuta a fost cu 1,5% mai redusa fata de iunie, insa apetitul pentru monedele straine mentine un ritm anual de crestere dublu fata de lei, potrivit datelor BNR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an