Ultima batalie la promotiile pe credite relaxate
Data publicarii: 02-09-2008 | Finante-BanciBancherii incearca, pe ultima suta de metri, inainte de implementarea regulamentului Bancii Nationale, sa-si rotunjeasca portofoliile de credite, astfel ca bancile din primul esalon au extins deja perioadele de valabilitate ale promotiilor existente la creditele oferite romanilor.
Bancpost, jucatorul plasat pe locul cinci in functie de active in 2007, care detine un portofoliu de credite de 2,8 mld. euro fara externalizari, dupa S1, a extins, de doua ori, perioada pentru oferta promotionala pentru creditul de consum "Imediat", pana la 10 octombrie, fata de ultima decizie, de 12 septembrie. Asta, in conditiile in care romanii mai pot contracta credite relaxate, cu un grad maxim de indatorare de 70%, doar pana in prima saptamana din octombrie. Jucatorul clasat anul trecut pe pozitia a sasea dupa active, UniCredit Tiriac, analizeaza posibilitatea extinderii promotiei pentru creditele acordate in euro, varianta pe care ar putea sa o adopte si grecii de la Alpha Bank.
Marea majoritate a bancilor analizeaza, zilele acestea, posibilitatea extinderii termenului promotiilor actuale sau implementarea unora noi. BCR, liderul sistemului in functie de active, care a finantat conturile debitorilor romani cu peste 11 miliarde euro, pana in semestrul intai din 2008, nu a stabilit daca va lansa o campanie promotionala, insa nu exclude aceasta posibilitate. BRD-SG, a doua ca marime din Romania, in functie de active, profit si retea, nu intentioneaza sa lanseze, pana la implementarea noilor norme, o campanie promotionala pentru creditarea persoanelor fizice. Clientii Bancpost beneficiaza de o dobanda promotionala in primele trei luni pentru creditele tip consumer in lei si euro, de 9,95% respectiv 8,95%, comisionul de acordare al imprumutului fiind zero pana la data de 10 octombrie. Specialistii UniCredit Tiriac, institutie de credit clasata in primul esalon, analizeaza prelungirea promotiei existente, potrivit declaratiilor reprezentantilor bancii.
Oferta UniCredit Tiriac este valabila pana la data de 30 septembrie, clientii bancii putand accesa credite in euro cu o dobanda promotionala de 2,95%, pe o perioada de sase luni. Pentru cererile de credit pentru locuinta si teren depuse pana la 15 septembrie, Alpha Bank are la creditele in euro o dobanda fixa de 4,9%, in primul an. Din al doilea an, dobanda creste la 6,9%, iar din al treilea an de creditare devine variabila, in functie de EURIBOR la sase luni.
Conform noului regulament, pe langa faptul ca vor solicita fisa fiscala, bancile vor calcula gradul de indatorare la creditele acordate populatiei pe baza unor venituri cu cel mult 20% peste cele declarate la Fisc in anul anterior, iar in cazul ofertelor promotionale, gradul de indatorare se va stabili in functie de dobanda de dupa finalizarea promotiei. Gandit ca un mijloc de a contracara cresterea excesiva a creditului acordat persoanelor fizice, in special pe valuta, si de a reduce riscurile unei expuneri necontrolate, noul regulament al bancii centrale va scadea din apetitul romanilor pentru creditare, mai ales ca specialistii iau in calcul reducerea gradului de indatorare cu 15%, fata de maximul de 70%, in prezent.
Desi BNR a eliminat stress-testul din textul documentului publicat in Monitorul Oficial, bancile vor trebui sa tina cont, in calcularea gradului de indatorare, de nivelul maxim al cursului din ultimele 18 luni (3,7695 lei/euro) si de cea mai mare majorare a ratei dobanzii din martie 2007 si pana in august 2008. Ritmul in care romanii s-au imprumutat la banci a scazut drastic in iulie, la 0,3%, fiind cel mai redus avans calculat ca rata de crestere de la luna la luna din ultimele 18 luni. Valoarea creditelor contractate in valuta a fost cu 1,5% mai redusa fata de iunie, insa apetitul pentru monedele straine mentine un ritm anual de crestere dublu fata de lei, potrivit datelor BNR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil