Aproape 40% din angajatii romani stau pe messenger in timpul serviciului
Data publicarii: 05-09-2008 | HR/Cariere39,5% din angajatii cu acces la internet din Romania stau pe programe de tip messenger in timpul orelor de lucru, arata un sondaj efectuat de BestJobs, in randul a 1.627 de persoane, in perioada 29 august-1 septembrie 2008.
"Majoritatea firmelor din Romania pierd anual aproape 25% din productivitatea unui angajat din cauza faptului ca acesta isi petrece timpul stand de vorba cu prietenii. In medie, salariatii stau la serviciu pe net cel putin 2-3 ore", a declarat Constantin Ferseta, manager marketing Neogen.
Specialistul in recrutare sustine ca angajatorii ar putea stopa aceasta practica prin interzicerea folosirii in timpul serviciului a programelor de tip Yahoo Messenger, Skype sau Google Talk.
Ferseta considera ca cei care au cel mai mult au de castigat de pe urma folosirii messengerului sunt programatorii de software, care economisesc timp si bani atunci cand lucreaza de acasa pentru companii din tara si din strainatate.
Reprezentantul companiei Psihoselect, Alina Sterpu, a explicat ca de cele mai multe ori angajatii care stau pe "mess" sunt cei care au insuficiente sarcini la locul de munca. Potrivit specialistului in resurse umane, acest gen de conversatii nu afecteaza productivitatea muncii, ci faptul ca managerii unitatii aloca mai multe ore decat este necesar realizarii unei sarcini de serviciu.
"In functie de cat au de lucru, unii angajati pot sa acorde intre 5% si 50% din timpul lor pentru astfel de activitati. De regula, angajatii ale caror venituri nu sunt legate de performanta folosesc mult mai mult mess-ul si internetul in scop personal, decat cei care au un determinant imediat pentru munca lor", a argumentat Alina Sterpu.
In schimb, Eliza Nechifor, coordonator de marketing si comunicare la Manpower, sustine ca utilizarea messengerului poate aduce beneficii firmei sau institutiei, pentru ca transmiterea datelor de uz intern intre angajati se face astfel intr-un timp foarte scurt.
"In Statele Unite ale Americii, acest tip de comunicare este folosit pe scara larga de catre angajatii majoritatii companiilor", considera reprezentantul Manpower.
Nechifor sustine ca aceasta practica nu este agreata de comaniile multinationale din Romania, care interzic angajatilor folosirea messengerului pentru a stopa in acest fel scurgerea de informatii.
Potrivit unui studiu efectuat de compania IT Secure Pro, distribuitor in Romania al unor solutii de monitorizare a traficului in retele, navigatul pe site-uri care nu au legatura cu activitatea desfasurata de angajati cauzeaza pierderi de productivitate de 40% in fiecare an.
Un angajat roman aduce anual angajatorului un profit mediu de 400 de euro, de peste zece ori mai putin decat media europeana si de doua ori mai putin decat media inregistrata la nivelul Europei Centrale si de Est, unde indicatorul este de 850 de euro pe an, arata o analiza a PricewaterhouseCoopers (PwC).
Studiul Saratoga - Human Capital Benchmarking realizat de firma de consultanta a indicat pentru anul 2007 un nivel mediu al profitabilitatii pe cap de angajat occidental de 4.254 de euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri