10 sfaturi utile pentru femeia-lider
Data publicarii: 05-09-2008 | HR/CariereLa locul de munca, increderea in fortele proprii, asertivitatea si principiile solide, sunt cheia succesului, mai ales pentru femeile aflate intr-o functie de conducere, noteaza Romania Libera.
Femeile nu trebuie sa uzeze de farmecele lor si nici nu trebuie sa imite barbatii pentru a se impune atunci cand se afla intr-o functie de conducere. Karen Gill, fondatoarea Asociatiei pentru femei de afaceri Everywoman, din Marea Britanie, arata in publicatia The Mirror - consultata de ziare.com - cum femeile isi pot folosi inteligenta emotionala pentru a avea succes.
- Sinceritatea reprezinta cheia castigarii respectului subordonatilor. Ei trebuie sa stie mereu ca se pot baza pe cuvantul tau.
- Asculta-i pe colegii de munca: chiar daca programul poate fi foarte incarcat, colegii vor aprecia intotdeauna daca ii privesti in ochi cand vorbesc si ii asculti.
- Foloseste inteligenta emotionala pentru o comunicare mai eficienta - emotiile tale si ale colegilor sau subordonatilor sunt in general usor de sesizat, in special pentru femei. Poti sa iti dai seama de ceea ce gandesc oamenii doar urmarindu-le reactiile, si poti vorbi cu ei mai usor.
- Nu uita ca fiecare persoana este diferita, fiecare angajat are alte calitati si aptitudini; deci, desemneaza fiecaruia o sarcina care sa i se potriveasca. Astfel se maresc sansele ca treaba sa fie facuta bine.
- Spune "Multumesc!", chiar daca sarcina pe care a dus-o la bun sfarsit un angajat face parte din fisa postului. Arata ca apreciezi munca sa, si ii creste intotdeauna moralul.
- Fii deschisa la idei noi! Oricat de multa experienta ai avea, alte persoane pot aborda problemele din alt punct de vedere. Fii atenta in special la ce spun tinerii, care pot veni intotdeauna cu idei bune, si sunt la curent cu ultimele tendinte.
- Transparenta ajuta la intarirea relatiilor din companie: informeaza mereu angajatii in legatura cu planurile de viitor sau cu eventualele schimbari.
- Nu uita sa impui respect! Autoritatea trebuie pastrata mereu, ca sa nu fii distrasa de la sarcinile pe care le ai de facut.
- Increderea ajuta la mentinerea unui balans intre viata de familie si profesie: ai incredere in angajatii tai, este si in interesul lor sa isi faca treaba. Chiar daca fac si greseli, invata din ele si treci peste orice obstacol.
- Alege un stil de management care ti se potriveste: nu te simti obligata sa faci ca un director, daca tu esti... directoare! Vei castiga mai mult respect si admiratie daca esti tu insati.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut