Primii trei retaileri din Romania detin impreuna 10-20% din piata de profil
Data publicarii: 10-09-2008 | AfaceriPrimii trei retaileri din Romania, in functie de vanzarile de bunuri de larg consum, Carrefour, Kaufland si Billa, detin impreuna 10-20% din piata de profil, o pondere foarte scazuta comparativ cu cea de peste 40% inregistrata in tarile dezvoltate, potrivit unui studiu al companiei Nielsen.
Astfel, in tarile foarte dezvoltate precum cele din Nordul Europei primii trei retaileri reprezinta peste 65% din valoarea totala a pietei de retail, iar in tarile dezvoltate precum cele din Vestul Europei, aceasta pondere se situeaza intre 40 si 64%.
Potrivit reprezentantilor Nielsen, ritmul alert in dezvoltarea comertului modern se mentine relativ constant si anul acesta, iar tendinta de expansiunea geografica se generalizeaza catre toate formatele de magazine, nemaifiind o caracteristica specifica discounterilor.
In iulie 2008, numarul de hipermarketuri din tara a ajuns la 38 de unitati din care Carrefour detine 15 unitati, Cora trei unitati, Real 15 unitati, iar Auchan cinci unitati. Tot la aceasta data, numarul de supermarketuri era de 123 magazine, cele mai extinse retele fiind Billa cu 30 unitati si Mega Image cu 24 unitati. Pe formatul de discount, numarul de magazine s-a situat la 195 magazine, cele mai multe unitati fiind operate de retelele Penny Market si Plus Discount. Pe segmentul de cash&carry au ramas tot cei doi jucatori Metro si Selgros cu un total de 40 de magazine.
Per total cota valorica a comertului modern este in continuua crestere, motiv pentru care in orasele mari si medii comertul modern domina preferintelor romanilor pentru cumparaturi. In Bucuresti de exemplu, hipermarketurile atrag bugetele principale de cumparaturi pentru aproape doua din trei gospodarii, in timp ce in orasele medii supermarketurile, discounterii, dar si alimentarele sunt preferate de consumatori.
"Se remarca mai ales faptul ca romanii au inceput sa se desprinda de promotii atunci cand aleg un magazin pentru cumparaturi. Consumatorii incep sa fie interesati si de alte lucruri ca de exemplu sa ajunga usor la magazin, acesta sa fie spatios sau sa aiba si branduri de calitate. Totusi sensibilitatea la preturi nu a disparut inca" a declarat reprezentanta companiei de cercetare Nielsen, Bogdana Baltasiu.
Aceasta a adaugat ca anul acesta a crescut semnificativ si loialitatea consumatorilor fata de marca. De exemplu, 54% dintre consumatori cauta in alt magazin marca preferata de cafea (in loc sa achizitioneze alta marca), iar 49% procedeaza la fel in cazul produselor de ingrijire personala. Pe de alta parte, marcile internationale sunt mult mai cautate decat cele autohtone in Bucuresti, in timp ce in orasele mari si medii situatia este inversa.
Studiul Shopper Trends 2008 a fost realizat de compania Nielsen in perioada ianuarie-februarie 2008, pe un esantion de 1.200 de respondenti, din 12 orase, inclusiv Capitala.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri