Primii trei retaileri din Romania detin impreuna 10-20% din piata de profil
Data publicarii: 10-09-2008 | AfaceriPrimii trei retaileri din Romania, in functie de vanzarile de bunuri de larg consum, Carrefour, Kaufland si Billa, detin impreuna 10-20% din piata de profil, o pondere foarte scazuta comparativ cu cea de peste 40% inregistrata in tarile dezvoltate, potrivit unui studiu al companiei Nielsen.
Astfel, in tarile foarte dezvoltate precum cele din Nordul Europei primii trei retaileri reprezinta peste 65% din valoarea totala a pietei de retail, iar in tarile dezvoltate precum cele din Vestul Europei, aceasta pondere se situeaza intre 40 si 64%.
Potrivit reprezentantilor Nielsen, ritmul alert in dezvoltarea comertului modern se mentine relativ constant si anul acesta, iar tendinta de expansiunea geografica se generalizeaza catre toate formatele de magazine, nemaifiind o caracteristica specifica discounterilor.
In iulie 2008, numarul de hipermarketuri din tara a ajuns la 38 de unitati din care Carrefour detine 15 unitati, Cora trei unitati, Real 15 unitati, iar Auchan cinci unitati. Tot la aceasta data, numarul de supermarketuri era de 123 magazine, cele mai extinse retele fiind Billa cu 30 unitati si Mega Image cu 24 unitati. Pe formatul de discount, numarul de magazine s-a situat la 195 magazine, cele mai multe unitati fiind operate de retelele Penny Market si Plus Discount. Pe segmentul de cash&carry au ramas tot cei doi jucatori Metro si Selgros cu un total de 40 de magazine.
Per total cota valorica a comertului modern este in continuua crestere, motiv pentru care in orasele mari si medii comertul modern domina preferintelor romanilor pentru cumparaturi. In Bucuresti de exemplu, hipermarketurile atrag bugetele principale de cumparaturi pentru aproape doua din trei gospodarii, in timp ce in orasele medii supermarketurile, discounterii, dar si alimentarele sunt preferate de consumatori.
"Se remarca mai ales faptul ca romanii au inceput sa se desprinda de promotii atunci cand aleg un magazin pentru cumparaturi. Consumatorii incep sa fie interesati si de alte lucruri ca de exemplu sa ajunga usor la magazin, acesta sa fie spatios sau sa aiba si branduri de calitate. Totusi sensibilitatea la preturi nu a disparut inca" a declarat reprezentanta companiei de cercetare Nielsen, Bogdana Baltasiu.
Aceasta a adaugat ca anul acesta a crescut semnificativ si loialitatea consumatorilor fata de marca. De exemplu, 54% dintre consumatori cauta in alt magazin marca preferata de cafea (in loc sa achizitioneze alta marca), iar 49% procedeaza la fel in cazul produselor de ingrijire personala. Pe de alta parte, marcile internationale sunt mult mai cautate decat cele autohtone in Bucuresti, in timp ce in orasele mari si medii situatia este inversa.
Studiul Shopper Trends 2008 a fost realizat de compania Nielsen in perioada ianuarie-februarie 2008, pe un esantion de 1.200 de respondenti, din 12 orase, inclusiv Capitala.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare