Patru din cinci cumparatori romani sunt femei

Data publicarii: 11-09-2008 | Economie

Profilul cumparatorului roman din orasele mari si medii arata ca patru din cinci cumparatori principali sunt femei, noteaza Gandul. Potrivit raportului Shooper Trends 2008 realizat de compania de studii de piata AC Nielsen, cumparaturile din gospodarie sunt din ce in ce mai mult impartite intre responsabili si membrii influentatori ai deciziilor din gospodarie. Astfel, barbatii isi mentin pozitia de participanti moderati la cumparaturile principale, dar au inceput sa isi largeasca rolul de influentatori in ceea ce priveste cumparaturile pentru gospodarie. Potrivit studiului, in 2008, 78% din cumparatorii principali sunt femei, in timp ce cumparatorii influentatori sunt barbati in proportie de 68%.

Totodata, se mai arata si faptul ca bucurestenii au un buget alocat cheltuielilor lunare mult mai mare decat cel al locuitorilor din celelalte orase ale tari. "Continuam sa cheltuim mai mult de jumatate din bugetul lunar pe alimente proaspete, atat in orase mari, cat si in cele medii. In gospodariile cu venituri mai mari, ponderea produselor proaspete este, in mod firesc, mai mica", potrivit realizatorilor studiului. Comparativ cu 2006, cand din totalul cheltuielilor de 613 lei, 56% erau reprezentate de produsele proaspete, in 2008, la un total de cheltuieli de 624 de lei, 57% din aceasta suma este cheltuita pe produsele proaspete.

1% din bucuresteni cumpara de la un magazin de tip discounter

Se pare ca bucurestenii sunt fideli cumparaturilor in hipermarketuri, in proportie de 58%, in timp ce in orasele mari doar 28% aleg acest tip de magazin. Suprematia cumparaturilor din supermarketuri si magazine de tip discounter este detinuta de populatia din orasele medii, de 37, respectiv 27%. Doar 1% dintre locuitorii Capitalei isi fac cumparaturile de la un magazin de tip discounter. "In Bucuresti, concurenta intre marcile romanesti si cele internationale este castigata de cele din urma. Cu toate acestea, doi din cinci cumparatori nu au preferinte atunci cand cumpara produse pentru gospodarie. In orasele mari si medii, preferintele sunt impartite intre marci romanesti si marci internationale.

Doar unul din cinci cumparatori nu manifesta nici o preferinta", se mai arata in studiu. Astfel, 42% dintre bucuresteni nu au nici o preferinta in ceea ce priveste marca produsului, 38% prefera marcile internationale, iar 21% cumpara produse romanesti. In orasele mari, cele mai cumparate marci sunt cele autohtone, in proportie de 41%, cele internationale in proportie de 35% si 18% dintre cumparatori nu au nici o preferinta. Totodata, cele mai vandute produse in comertul traditional raman tigarile, iar in comertul modern, bauturile carbonatate.

Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: