Patru din cinci cumparatori romani sunt femei
Data publicarii: 11-09-2008 | EconomieProfilul cumparatorului roman din orasele mari si medii arata ca patru din cinci cumparatori principali sunt femei, noteaza Gandul. Potrivit raportului Shooper Trends 2008 realizat de compania de studii de piata AC Nielsen, cumparaturile din gospodarie sunt din ce in ce mai mult impartite intre responsabili si membrii influentatori ai deciziilor din gospodarie. Astfel, barbatii isi mentin pozitia de participanti moderati la cumparaturile principale, dar au inceput sa isi largeasca rolul de influentatori in ceea ce priveste cumparaturile pentru gospodarie. Potrivit studiului, in 2008, 78% din cumparatorii principali sunt femei, in timp ce cumparatorii influentatori sunt barbati in proportie de 68%.
Totodata, se mai arata si faptul ca bucurestenii au un buget alocat cheltuielilor lunare mult mai mare decat cel al locuitorilor din celelalte orase ale tari. "Continuam sa cheltuim mai mult de jumatate din bugetul lunar pe alimente proaspete, atat in orase mari, cat si in cele medii. In gospodariile cu venituri mai mari, ponderea produselor proaspete este, in mod firesc, mai mica", potrivit realizatorilor studiului. Comparativ cu 2006, cand din totalul cheltuielilor de 613 lei, 56% erau reprezentate de produsele proaspete, in 2008, la un total de cheltuieli de 624 de lei, 57% din aceasta suma este cheltuita pe produsele proaspete.
1% din bucuresteni cumpara de la un magazin de tip discounter
Se pare ca bucurestenii sunt fideli cumparaturilor in hipermarketuri, in proportie de 58%, in timp ce in orasele mari doar 28% aleg acest tip de magazin. Suprematia cumparaturilor din supermarketuri si magazine de tip discounter este detinuta de populatia din orasele medii, de 37, respectiv 27%. Doar 1% dintre locuitorii Capitalei isi fac cumparaturile de la un magazin de tip discounter. "In Bucuresti, concurenta intre marcile romanesti si cele internationale este castigata de cele din urma. Cu toate acestea, doi din cinci cumparatori nu au preferinte atunci cand cumpara produse pentru gospodarie. In orasele mari si medii, preferintele sunt impartite intre marci romanesti si marci internationale.
Doar unul din cinci cumparatori nu manifesta nici o preferinta", se mai arata in studiu. Astfel, 42% dintre bucuresteni nu au nici o preferinta in ceea ce priveste marca produsului, 38% prefera marcile internationale, iar 21% cumpara produse romanesti. In orasele mari, cele mai cumparate marci sunt cele autohtone, in proportie de 41%, cele internationale in proportie de 35% si 18% dintre cumparatori nu au nici o preferinta. Totodata, cele mai vandute produse in comertul traditional raman tigarile, iar in comertul modern, bauturile carbonatate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an