Alegem supermarketul din apropiere, nu pe cel mai ieftin
Data publicarii: 11-09-2008 | EconomieCresterea veniturilor ne permite sa nu ne mai uitam atat de mult la pret, ci sa luam in considerare calitatea produselor, precum si curatenia din magazin, noteaza Adevarul.
Cand ies la cumparaturi, romanii aleg magazinul cel mai apropiat de casa sau de serviciu si cel in care pot gasi produse de calitate, nu pe cel mai ieftin, rezulta dintr-o cercetare a companiei Nielsen. In urma cu trei ani, promotiile si preturile mici practicate de unele lanturi ii atrageau pe cei mai multi dintre clienti.
Cu toate acestea, magazinele de tip "discounter" (Plus, Penny Market), cu cele mai mici preturi de pe piata, inregistreaza cea mai rapida expansiune. "Suntem in continuare o tara sensibila la preturi. Dar acest aspect continua sa fie tot mai putin important. Primeaza apropierea magazinului de casa, generozitatea spatiului, precum si calitatea produselor", a comentat Bogdana Baltasiu, client service manager la Nielsen.
Daca magazinul este curat si igienic, ofera programe care rasplatesc fidelitatea clientilor si are o varietate mare de fructe si legume, clientii vor reveni cu siguranta.Potrivit studiului Nielsen, si in tari ca Franta, Italia, Belgia, Slovacia sau Portugalia pretul este un element important in decizia de alegere a magazinului sau de achizitie a unui produs.
Devenim fideli
Romanii invata sa fie loiali fata de un produs sau o marca. Unul din cinci romani decide sa mearga intr-un alt magazin daca nu gaseste cafeaua preferata in supermarketul pe care il frecventeaza, in loc sa cumpere o alta marca.
Suntem fideli si produselor de ingrijire personala (49% din romani ar cauta produsele in alt magazin), dar si lactatelor si racoritoarelor carbonatate (ambele cu 34%). Loialitatea este insa greu de atins, mai ales ca intr-o luna cumparatorii viziteaza trei magazine, impartindu-si preferintele si cosul de cumparaturi intre formate diferite de retail.
Si daca mai exista vreun dubiu, romanii adora sa mearga la cumparaturi pentru gospodarie! "Imi place foarte mult sa merg la cumparaturi", asa au raspuns 26% din romani, in timp ce in 2005 doar unul din zece clienti se declarau fani ai acestei preocupari. Doar 1% din romani spun ca nu le place sa colinde magazinele.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday