Alegem supermarketul din apropiere, nu pe cel mai ieftin
Data publicarii: 11-09-2008 | EconomieCresterea veniturilor ne permite sa nu ne mai uitam atat de mult la pret, ci sa luam in considerare calitatea produselor, precum si curatenia din magazin, noteaza Adevarul.
Cand ies la cumparaturi, romanii aleg magazinul cel mai apropiat de casa sau de serviciu si cel in care pot gasi produse de calitate, nu pe cel mai ieftin, rezulta dintr-o cercetare a companiei Nielsen. In urma cu trei ani, promotiile si preturile mici practicate de unele lanturi ii atrageau pe cei mai multi dintre clienti.
Cu toate acestea, magazinele de tip "discounter" (Plus, Penny Market), cu cele mai mici preturi de pe piata, inregistreaza cea mai rapida expansiune. "Suntem in continuare o tara sensibila la preturi. Dar acest aspect continua sa fie tot mai putin important. Primeaza apropierea magazinului de casa, generozitatea spatiului, precum si calitatea produselor", a comentat Bogdana Baltasiu, client service manager la Nielsen.
Daca magazinul este curat si igienic, ofera programe care rasplatesc fidelitatea clientilor si are o varietate mare de fructe si legume, clientii vor reveni cu siguranta.Potrivit studiului Nielsen, si in tari ca Franta, Italia, Belgia, Slovacia sau Portugalia pretul este un element important in decizia de alegere a magazinului sau de achizitie a unui produs.
Devenim fideli
Romanii invata sa fie loiali fata de un produs sau o marca. Unul din cinci romani decide sa mearga intr-un alt magazin daca nu gaseste cafeaua preferata in supermarketul pe care il frecventeaza, in loc sa cumpere o alta marca.
Suntem fideli si produselor de ingrijire personala (49% din romani ar cauta produsele in alt magazin), dar si lactatelor si racoritoarelor carbonatate (ambele cu 34%). Loialitatea este insa greu de atins, mai ales ca intr-o luna cumparatorii viziteaza trei magazine, impartindu-si preferintele si cosul de cumparaturi intre formate diferite de retail.
Si daca mai exista vreun dubiu, romanii adora sa mearga la cumparaturi pentru gospodarie! "Imi place foarte mult sa merg la cumparaturi", asa au raspuns 26% din romani, in timp ce in 2005 doar unul din zece clienti se declarau fani ai acestei preocupari. Doar 1% din romani spun ca nu le place sa colinde magazinele.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut