Televiziunea ramane cel mai profitabil sector pentru advertiseri
Data publicarii: 12-09-2008 | MediaIn Statele Unite, publicitatea la televiziune rezista mai bine in fata problemelor economice, decat cea de la radio, din presa scrisa sau de pe internet. Directorul financiar al grupului Time Warner a declarat la o conferinta organizata de banca Merrill Lynch ca cifra de afaceri rezultata din publicitatea pe posturile de televiziune HBO, CNN si TBS este foarte solida, in comparatie cu cea din presa scrisa.
Efectele recesiunii economice din Statele Unite isi fac simtita prezenta si in investitiile in publicitatea din mass-media. Impactul negativ de pe pietele financiare nu a reusit sa afecteze totusi publicitatea la televiziune. O concluzie pe care marii jucatori de pe piata de profil o sustin cu incredere.
Directorul general al CBS si-a aratat optimismul in ceea ce priveste publicitatea in televiziune. Piata online este insa ingrijorata de fluctuatiile economice. John Martin a declarat de curand ca este foarte prudent in ceea ce priveste viitorul AOL, filiala sa de internet, mai ales ca semnele declinului au inceput sa apara.
Vanzarile de spatii publicitare online sunt din ce in ce mai putine, iar advertiserii sunt tot mai putin interesati de expunerea pe internet. Responsabilii din sectorul online cred ca lipsa contractelor de publicitate este cauzata de reorientarea companiilor spre televiziune, un domeniu in care succesul este mult mai repede asigurat, mai ales ca este deschis unui public foarte larg.
Pana de curand, chiar si intr-un climat de instabilitate economica si de schimbare a obiceiurilor de consum media, care diminueaza bugetele alocate publicitatii, cheltuielile pentru advertisingul in televiziune continua sa creasca.
Celelalte mijloace media clasice nu mai fac insa fata bine presiunilor. Radioul si presa scrisa par afectate de incetinirea economica. Implicit, si publicitatea are de suferit.
Reprezentantii Time Warner nu s-au ferit sa expuna problemele cu care se confrunta presa scrisa. Grupul media isi arata neputinta de a face rentabila o ramura care altadata facea bani frumosi din publicitate. Prin urmare, cifra de afaceri a principalelor publicatii americane a scazut semnificativ in ultima vreme.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an