Televiziunea ramane cel mai profitabil sector pentru advertiseri

Data publicarii: 12-09-2008 | Media

In Statele Unite, publicitatea la televiziune rezista mai bine in fata problemelor economice, decat cea de la radio, din presa scrisa sau de pe internet. Directorul financiar al grupului Time Warner a declarat la o conferinta organizata de banca Merrill Lynch ca cifra de afaceri rezultata din publicitatea pe posturile de televiziune HBO, CNN si TBS este foarte solida, in comparatie cu cea din presa scrisa.

Efectele recesiunii economice din Statele Unite isi fac simtita prezenta si in investitiile in publicitatea din mass-media. Impactul negativ de pe pietele financiare nu a reusit sa afecteze totusi publicitatea la televiziune. O concluzie pe care marii jucatori de pe piata de profil o sustin cu incredere.

Directorul general al CBS si-a aratat optimismul in ceea ce priveste publicitatea in televiziune. Piata online este insa ingrijorata de fluctuatiile economice. John Martin a declarat de curand ca este foarte prudent in ceea ce priveste viitorul AOL, filiala sa de internet, mai ales ca semnele declinului au inceput sa apara.

Vanzarile de spatii publicitare online sunt din ce in ce mai putine, iar advertiserii sunt tot mai putin interesati de expunerea pe internet. Responsabilii din sectorul online cred ca lipsa contractelor de publicitate este cauzata de reorientarea companiilor spre televiziune, un domeniu in care succesul este mult mai repede asigurat, mai ales ca este deschis unui public foarte larg.

Pana de curand, chiar si intr-un climat de instabilitate economica si de schimbare a obiceiurilor de consum media, care diminueaza bugetele alocate publicitatii, cheltuielile pentru advertisingul in televiziune continua sa creasca.

Celelalte mijloace media clasice nu mai fac insa fata bine presiunilor. Radioul si presa scrisa par afectate de incetinirea economica. Implicit, si publicitatea are de suferit.

Reprezentantii Time Warner nu s-au ferit sa expuna problemele cu care se confrunta presa scrisa. Grupul media isi arata neputinta de a face rentabila o ramura care altadata facea bani frumosi din publicitate. Prin urmare, cifra de afaceri a principalelor publicatii americane a scazut semnificativ in ultima vreme.

The Money Channel