Televiziunea ramane cel mai profitabil sector pentru advertiseri
Data publicarii: 12-09-2008 | MediaIn Statele Unite, publicitatea la televiziune rezista mai bine in fata problemelor economice, decat cea de la radio, din presa scrisa sau de pe internet. Directorul financiar al grupului Time Warner a declarat la o conferinta organizata de banca Merrill Lynch ca cifra de afaceri rezultata din publicitatea pe posturile de televiziune HBO, CNN si TBS este foarte solida, in comparatie cu cea din presa scrisa.
Efectele recesiunii economice din Statele Unite isi fac simtita prezenta si in investitiile in publicitatea din mass-media. Impactul negativ de pe pietele financiare nu a reusit sa afecteze totusi publicitatea la televiziune. O concluzie pe care marii jucatori de pe piata de profil o sustin cu incredere.
Directorul general al CBS si-a aratat optimismul in ceea ce priveste publicitatea in televiziune. Piata online este insa ingrijorata de fluctuatiile economice. John Martin a declarat de curand ca este foarte prudent in ceea ce priveste viitorul AOL, filiala sa de internet, mai ales ca semnele declinului au inceput sa apara.
Vanzarile de spatii publicitare online sunt din ce in ce mai putine, iar advertiserii sunt tot mai putin interesati de expunerea pe internet. Responsabilii din sectorul online cred ca lipsa contractelor de publicitate este cauzata de reorientarea companiilor spre televiziune, un domeniu in care succesul este mult mai repede asigurat, mai ales ca este deschis unui public foarte larg.
Pana de curand, chiar si intr-un climat de instabilitate economica si de schimbare a obiceiurilor de consum media, care diminueaza bugetele alocate publicitatii, cheltuielile pentru advertisingul in televiziune continua sa creasca.
Celelalte mijloace media clasice nu mai fac insa fata bine presiunilor. Radioul si presa scrisa par afectate de incetinirea economica. Implicit, si publicitatea are de suferit.
Reprezentantii Time Warner nu s-au ferit sa expuna problemele cu care se confrunta presa scrisa. Grupul media isi arata neputinta de a face rentabila o ramura care altadata facea bani frumosi din publicitate. Prin urmare, cifra de afaceri a principalelor publicatii americane a scazut semnificativ in ultima vreme.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii