Update: Simona de la UniCredit, specializata in umilit clienti
Data publicarii: 23-09-2008 | Finante-BanciAcest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare.
Simona de la UniCredit e o tipa blonda, maruntica, cu ochii mereu mirati. Nu stim cati ani are, nu are importanta. Probabil a terminat o facultate particulara acum ceva ani. Specializarea este una cunoscuta pe piata de profil din Romania: "Cum sa te porti urat cu clientii". Licenta si-a dat-o in "Tehnici avansate de umilire a clientilor". A luat 10. Sa presupunem ca dupa ce a terminat facultatea, mama/tata/unchiul i-au gasit un post intr-o banca. Dupa ce a avansat in cariera, bineinteles pe propriile puteri, muncind din greu si cu ura fata de sefi - care au avut mereu pile mai mari decat ale ei - a fost promovata in functia de "consilier clienti" la sucursala Drumul Taberei a bancii UniCredit Tiriac. Vazandu-se in aceasta postura, s-a gandit ca banca este "tarlaua" dumneaei si ca poate profesa in voie intr-o functie de front-desk, desi exista o contradictie: uraste clientii bancii pe care o reprezinta.
Ieri m-a urat pe mine. De ce? E o poveste mai lunga. Din iunie, am optat sa ridic extrasele de cont din aceasta sucursala. Contul il am la Stefan cel Mare, asa ca am facut solicitarea acolo. Am fost asigurata ca le voi putea ridica incepand din luna iunie de la sucursala Drumul Taberei. Asa ca, la un moment dat in iunie, am intrat in sucursala si mi-am "revendicat" dreptul. Surpriza: portarul bancii era si cel care se ocupa de contul meu. Asa ca l-am rugat pe acesta sa-mi dea "pretioasele documente", pentru ca, la UniCredit, extrasele tiparite din Internet Banking nu au valoare contabila. Domnu' stia mai bine cum se mananca seminte in timpul programului decat unde sunt extrasele mele. Cum evident l-am deranjat, am inceput sa umblu cu jalba-n protap prin sucursala, milogindu-ma de diversi angajati sa ma ajute.
Luna de luna, din iunie si pana in septembrie, extrasele fie lipseau, fie gaseam un rezumat al lor, fie vreo consiliera se uita urat la mine cand o rugam sa mi le printeze. Citez: "Vreti sa stam aici toata ziua?". Evident nu vroiam, dar nu aveam de ales. Ciudatenia cea mai mare era ca eu, in calitate de client al acestei banci, trebuia sa o iau de la capat de fiecare data, cu noi explicatii, pentru o chestie banala. Doamna Simona Corbeanu, care trebuia sa se ocupe de noi, avea evident alte treburi importante de facut. In plus, nu ma placea. Factor important de altfel.
Ieri, am fost din nou la banca, cu niste ordine de plata (3 la numar). Doamna Simona s-a uitat urat la noi (eram si cu partenerul de afaceri) si si-a zis: "Lasa ca ii fac eu pe astia sa renunte la UniCredit. De ce ma deranjeaza? Nu vad ca nu imi place de ei?".
Dupa niste priviri reci si uracioase, ma intreaba pe un ton raspicat: "Aveti bani in cont? Ia stati sa verific..". I-am spus ca da. In timp ce verifica, intreaba: "Ce valoare au ordinele de plata?". Mentionez ca acestea se aflau in fata dumneaei. Stiam valoarea individuala a fiecarui ordin de plata asa ca ii zic: "111+109+2". Imi arunca o privire sictirita si imi zice autoritar, aproape certandu-ma: "Asta stiam sa fac si eu. Totalul ma intereseaza, calculele acestea trebuie sa le faceti dumneavoastra sa stiti, nu sunt eu obligata...". Apoi, din senin: "Sa stiti ca avem si noi dreptate, nu numai dumneavoastra". No comment.
Recapitulare: un om, de front-office, care aparent se ocupa de relatia cu persoanele juridice, ma ia la intrebari, ma pune sa ii fac eu totalul, pentru ca nu este obligatia dumneaei (desi orice absolvent de clasa a II-a, putea deduce logic ca suma era 222). Dar comisioane eu cui platesc? Nu ar vrea doamna Simona Corbeanu sa prelucrez singura ordinele de plata, sa iau singura stampila de pe biroul ei, sa confirm platile, samd., ca viata dumneaei sa fie mai placuta si mai usoara? Sa nu mai trebuiasca sa aiba de a face cu oameni ca noi care ii incurca existenta? Sa stea linistita si sa poarte discutii cu familia pe banii firmei si pe timpul clientilor. Citat din Simona: "Dar chiar asa ?!?! Nu vedeti ca vorbesc la telefon??? Asteptati!"; si am asteptat. Problemele de familie pe care le-am auzit pareau mai importante decat cele ale unui client al bancii, mai ales unul in jeansi si bascheti.
Sau stiu! Poate doamna Simona ar trebui sa stea acasa. Sa nu mai lucreze, cel putin nu in front-office ca sperie si umileste clientii. Sefii ei ar trebui sa o trimita fie la training (ca e la moda), sa-i stearga chip-ul definitiv si sa ii faca injectii cu bun-simt. Sau poate i s-ar potrivi mai bine un job in care sa nu fie nevoita sa vorbeasca.
P.S. In calitate de viitor fost client al UniCredit Tiriac, va fac o recomandare: Evitati-o pe Simona!
Update: Pozitia oficiala a bancii UniCredit Tiriac:
"Banca va analiza motivele care au condus la acest incident, pentru a evita situatii similare in viitor. Mentionam ca este vorba despre prima reclamatie pe care banca a primit-o referitor la aceasta angajata."
Pentru sefii Simonei: Stiu ca exista criza de personal pe piata bancara, dar nici chiar asa!
Daca si voi cunoasteti Simone/Simoni, postati un comentariu sau trimiteti un e-mail pe adresa .
Pentru o lume fara Simona!
Acest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare.
Ana Maria Megan
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut