Cum sa te reindragostesti de propriul job
Data publicarii: 26-09-2008 | HR/CariereDaca orele de munca iti par interminabile si de fiecare data cand ajungi in birou simti ca intri intr-o cusca, solutia provizorie, pana vei gasi un alt serviciu care sa te multumeasca intr-o masura mai mare, este sa schimbi cateva lucruri simple in modul de abordare al realitatilor zilnice.
Psihologul Timothy Sharp, specializat in rezolvarea conflictelor din interiorul corporatiilor, crede ca in foarte multe cazuri problemele sunt generate chiar de noi, prin mentalizarea gresita a ceea ce e in jurul nostru si prin tendinta de a extrapola o nemultumire interioara (de exemplu, insatisfactia de a ocupa o pozitie inferioara pregatirii) asupra intregului cadru in care ne desfasuram activitatea.
"Nimeni nu va fi 100% fericit 100% din timp. Trebuie sa fim realisti, ceea ce putem spera este doar sa fim ceva mai multumiti. Un procent de 60% de satisfactie cu actualul job e clar un progres fata de 30%", spune Sharp.
Cei ingroziti de gandul ca in fiecare zi trebuie sa isi petreaca noua ore la birou, pot incepe "terapia" focalizandu-se pe aspectele pozitive de la serviciu, la rolul pe care il au in cadrul firmei sau la colegii lor. In orice job exista si aspecte placute care pot fi scoase in fata cand nu sunt alte sperante.
"Sunt putine organizatiile total ingrozitoare, iar pentru fiecare problema sau coleg incompatibil cu tine exista o alta problema sau coleg in regula", e de parere Sharp.
Un alt pas in imbunatatirea vietii la serviciu este sa fixezi clar lucrurile care te fac nefericit, sa ai o buna reprezentare a lor. Odata constientizate, incerca sa le rezolvi altfel decat plangandu-te mereu.
De multe ori credem ca o situatie este fara iesire pentru ca o privim prea in detaliu. Sharp recomanda abordarea unei imagini de perspectiva, incadrarea intr-un cadru mai larg. Care sunt rezultatele de zi cu zi ale muncii tale, faci viata oamenilor cu care interactionezi mai buna, contribui la succesul lor financiar, sunt doar cateva din cadrele sugerate.
Gandirea pozitiva, subiect indelung accentuat de psihologii occidentali, isi poate dovedi eficacitatea nu doar in viata particulara, ci si in cea profesioanala. Chiar daca nu putem schimba atmosfera plictisitoare de la serviciu sau caracterul colegilor sacaitori ori al sefului plin de propria importanta, putem schimba perceptia. "Daca nu poti schimba ce e in jurul tau, poti totusi schimba modul de a reactiona. Interpreteaza ceea ce se intampla acum ca pe o experienta din care poti invata ceva", recomanda Sharp.
Deseori cel mai placut serviciu devine dupa un numar de ani un cosmar. Rutina pandeste dupa colt majoritatea angajatilor si, fie ca o recunosc sau nu, multi isi schimba job-ul tocmai pentru a scapa de ea. Solutia sugerata de Sharp este reintoarcerea la "origini", la elementele initiale care te-au determinat sa alegi profesia actuala. In plus poti plasa unele din sarcinile tale altor colegi si prelua activitatile lor pentru a varia activitatea.
Sondajele comandate de departamentele de resurse umane arata ca unul din cele mai importante lucruri pentru un angajat este mediul de la birou, colegii din jur si sefii directi cu care trebuie sa interactioneze zi de zi. In consecinta, imbunatatirea acelei parti, deloc nesemnificative, din viata, petrecute la serviciu, este in stransa corelatie cu imbunatatirea relatiilor cu cei din echipa. Evita sa consideri caracterul cuiva iremediabil negativ, lasa o poarta deschisa comunicarii chiar si cu cei aparent total diferiti de tine.
Gasirea unui mentor de la care poti invata "secrete" profesionale e o alta modalitate de a-ti face job-ul mai incitant. Conexiunile cu experti sau profesionisti unanim respectati in domeniul tau de activitate pot fi o sursa valoroasa de ascutire a abilitatilor profesionale, indispensabile afirmarii viitoare.
"Stabilirea de conexiuni cu oamenii valorosi din compania sau industria ta iti poate imbunatati strategia de supravietuire si speranta si te va face mult mai increzator", spune Sharp.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut