Cum faci bancile sa liciteze pentru banii tai

Data publicarii: 29-09-2008 | Finante-Banci

Targurile s-au dovedit de-a lungul timpului unele din cele mai bune si mai persistente forme de comert. Ele reunesc sub aceeasi cupola vanzatorii si cumparatorii. Primii isi expun marfa, iar cei din urma aleg oferta cea mai avantajoasa. De regula, pretul afisat de comerciant este tras in jos de concurenta, iar clientul, in final, achizitioneaza produsul la cel mai bun pret. Derivate ale targurilor clasice sunt licitatiile, care implica o organizare mai buna si in care avantajat este in primul rand posesorul unui bun.

Proprietarii site-ului moneyaisle.com au interpretat piata financiara, dominata de sute de banci ale caror principale surse de venit sunt in multe cazuri depozitele populatiei, drept o forma moderna de "targ". Ei au pus la punct un soft prin care bancile si populatia se intalnesc la fel ca intr-un bazar sau o sala de licitatii. Atat ca cele care liciteaza sunt chiar bancile, iar "bunul" licitat este depozitul persoanei. Cu cat dobanda oferita este mai avantajoasa, cu atat banca va atrage mai multi clienti. 

MoneyAisle a semnat 108 intelegeri cu banci din Statele Unite dornice sa isi construiasca un portofoliu cat mai larg de clienti, in conditiile in care multi investitori isi retrag banii din institutiile de credit mari si cauta sa gaseasca plasamente mai sigure.

Cand o persoana acceseaza soft-ul pentru a-si construi un depozit, bancile intra intr-o licitatie rapida. Dupa prima runda pot ramane in cursa 80 de banci, in a doua 50, si tot asa, pana banca cu cea mai buna oferta castiga.

Soft-ul a fost dezvoltat de neoSaej, companie cu sediul in Massachusetts, proprietara si a site-ului MoneyAisle. Daca doua banci ofera in final aceeasi rata, programul va alege la intamplare un castigator. Banca va plati o taxa catre site doar in cazul in care castigatorul isi va duce intentia pana la capat si va deschide un depozit.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: