Un programator, mai bine platit decat seful sau

Data publicarii: 29-09-2008 | HR/Cariere

Un project manager poate fi platit cu pana la 50% mai putin decat un programator care ii este subaltern sau aduce mai putina valoare adaugata organizatiei, potrivit Hanson, agentie de comunicare online, specializata in comunicarea de brand. Situatia este valabila pe piata marketingului interactiv si a comunicarii online.

"Pe piata ne confruntam cu paradoxuri in grilele de salarizare generate de costul prea ridicat al muncii programatorilor. O alta problema este lipsa de pregatire a project managerilor, persoane care ar trebui sa detina atat cunostinte si abilitati de management, cat si de design, programare, marketing interactiv si comunicare", spune Nona Serbanescu, managing partner pentru Hanson Online Brand Communication.

Hanson investeste, in prezent, intre 7.000 si 12.000 de euro per angajat pe an, cu 20% mai mult decat cheltuielile cu angajatii de anul trecut, in conditiile in care practica generala este de a angaja personal part-time. Agentia estimeaza pentru anul viitor o crestere a salariilor de circa 20-25%.

Pozitiile cel mai dificil de ocupat in cadrul firmei sunt cele de web programmer, project manager si web designer pentru care trebuie recrutati specialisti de nivel senior. Una dintre solutiile implementate de Hanson la aceasta problema este pregatirea de specialisti in cadrul agentiei.

"Incurajam lucrul part-time pentru a permite studentilor la zi sa lucreze in agentie, ceea ce face ca aria din care ne putem alege angajatii sa creasca, incluzand mii de tineri care altfel ar fi inabordabili. In acest fel, ne asiguram ca ne alegem studentii cu cel mai mare potential si nu neaparat pe cei cu cel mai mult timp liber", explica reprezentantul Hanson.

Costurile ridicate ale pregatirii programatorilor si riscul migrarii lor catre alte companii, precum si evolutia rapida si uneori superficiala a juniorilor catre nivelul seniori prin migrare de la o companie la alta, pe fondul lipsei generale de specializare se afla printre problemele pietei de marketing interactiv si comunicare online.

Business Standard