Un programator, mai bine platit decat seful sau
Data publicarii: 29-09-2008 | HR/CariereUn project manager poate fi platit cu pana la 50% mai putin decat un programator care ii este subaltern sau aduce mai putina valoare adaugata organizatiei, potrivit Hanson, agentie de comunicare online, specializata in comunicarea de brand. Situatia este valabila pe piata marketingului interactiv si a comunicarii online.
"Pe piata ne confruntam cu paradoxuri in grilele de salarizare generate de costul prea ridicat al muncii programatorilor. O alta problema este lipsa de pregatire a project managerilor, persoane care ar trebui sa detina atat cunostinte si abilitati de management, cat si de design, programare, marketing interactiv si comunicare", spune Nona Serbanescu, managing partner pentru Hanson Online Brand Communication.
Hanson investeste, in prezent, intre 7.000 si 12.000 de euro per angajat pe an, cu 20% mai mult decat cheltuielile cu angajatii de anul trecut, in conditiile in care practica generala este de a angaja personal part-time. Agentia estimeaza pentru anul viitor o crestere a salariilor de circa 20-25%.
Pozitiile cel mai dificil de ocupat in cadrul firmei sunt cele de web programmer, project manager si web designer pentru care trebuie recrutati specialisti de nivel senior. Una dintre solutiile implementate de Hanson la aceasta problema este pregatirea de specialisti in cadrul agentiei.
"Incurajam lucrul part-time pentru a permite studentilor la zi sa lucreze in agentie, ceea ce face ca aria din care ne putem alege angajatii sa creasca, incluzand mii de tineri care altfel ar fi inabordabili. In acest fel, ne asiguram ca ne alegem studentii cu cel mai mare potential si nu neaparat pe cei cu cel mai mult timp liber", explica reprezentantul Hanson.
Costurile ridicate ale pregatirii programatorilor si riscul migrarii lor catre alte companii, precum si evolutia rapida si uneori superficiala a juniorilor catre nivelul seniori prin migrare de la o companie la alta, pe fondul lipsei generale de specializare se afla printre problemele pietei de marketing interactiv si comunicare online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall