Ikea vizeaza vanzari de peste 110 milioane euro in anul fiscal 2008-2009

Data publicarii: 29-09-2008 | Afaceri

Vanzarile inregistrate de magazinul Ikea din zona comerciala Baneasa in anul de catalog Ikea 2008 (1 septembrie 2007 - 31 august 2008), au ajuns la 99,4 milioane euro, iar pentru urmatoarele 12 luni, conducerea companiei se asteapta la un volum de vanzari de peste 110 milioane euro.

Potrivit companiei, aproape trei milioane de vizitatori au trecut pragul magazinului si peste 12 milioane de produse din gama Ikea au fost comercializate in cele 12 luni de activitate ale anului fiscal 2007-2008.

"Suntem intr-un proces continuu de eficientizare a tuturor activitatilor in urma carora aducem produsele din gama Ikea pe rafturile magazinului la vanzare. Am cautat si am gasit solutii punctuale de imbunatatire a circuitului logistic, in privinta depozitarii si a transportului. Volumul mare al vanzarilor inregistrat in acest an este rezultatul eforturilor echipei, ... iar la finalul anului Ikea 2009, speram sa depasim 110 milioane de euro in vanzari", a declarat  Cornel Oprisan, Retail Manager Ikea Romania.

Acesta a spus recent ca Ikea Romania vizeaza in continuare expansiunea retelei de magazine la nivel national, cea mai buna varianta fiind parcurile de retail, fara a exclude insa locatiile independente. In plus, Oprisan considera ca pe piata din Capitala mai este loc pentru un magazin Ikea, astfel, doua unitati in total fiind suficiente.

In perioada 1 septembrie 2007 - 31 august 2008, ponderea produselor de mobilier a fost de aproximativ 60% din vanzarile magazinului Ikea din Baneasa, restul reprezentand accesorii si decoratiuni pentru casa. Din categoria mobilier, cele mai bine vandute produse au fost: combinatiile de dulapuri Pax, cu 19.700 de unitati vandute, sistemele modulare de biblioteca Billy, cu peste 15.600 de bucati, corpurile de bucatarie Faktum, cu peste 13.600 de bucati, produsele din gama Klippan (canapele, fotolii, sezlonguri, taburete), cu peste 2.000 de unitati vandute.

Din categoria decoratiuni si accesorii  pentru casa se remarca vanzarile de becuri economice Sparsam, cu peste 230.000 de bucati, pernele si pilotele din familiile de produse Mysa si Gosa, cu peste 180.000 de bucati si produsele din familia Ikea 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu un total de 76.560 de bucati. Ikea a vandut in aceeasi perioada 2,5 milioane de chiftelutele suedeze, aproximativ 1,2 milioane de hotdog-ii si peste 227.000 de portii de prajituri Almondy.

Ikea Romania a lansat recent al doilea catalog cu 30% produse noi. Catalogul are 376 de pagini si va fi distribuit in 950.000 de exemplare in Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Targoviste si Urziceni. Investitia necesara pentru promovare si distributia este de 1,3 milioane euro, la fel ca cea de anul trect.

Marca Ikea a fost inregistrata  in anul 1943 in Suedia. Magazinul Ikea din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara. In 2008, pe toate cele 4 continente unde exista magazine Ikea, numarul total al vizitatorilor a fost de 623 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv, de 198 de milioane. La fel ca si celelalte magazine Ikea din lume, magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza in baza acordului cu Inter Ikea Systems B.V., detinatoarea conceptului Ikea si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza. Compania care detine franciza magazinului Ikea in Romania este Moaro Trading S.R.L.

NewsIn