Vanzari cu peste 30% mai slabe pentru constructorii auto americani
Data publicarii: 02-10-2008 | AutoFord Motor a anuntat ca in septembrie a avut cele mai mici vanzari din an, cu 34,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, o explicatie fiind slabirea economiei americane si cresterea pretului combustibilului, scrie Reuters.
Un alt mare producator auto american, Chrysler, a raportat scaderi de 33 procente in septembrie, in ciuda ofertelor si a reducerilor acordate. Numarul de masini vandute a fost de 107.349.
Vanzarile au scazut cu 120.788 vehicule, fata de 184.612 in 2007. In randul celor trei branduri detinute, Ford, Lincoln si Mercury, scaderile cele mai mari au fost inregistrate de SUV-uri, cu 40%, urmate de furgonete si VAN-uri, cu 25,2%. Procente mai mici au inregistrat sedanurile (6,3%) si crossover-urile (2,2%).
Industria auto americana a fost serios afectata de criza declansata in 2007 si de ascensiunea abrupta a pretului barilului de petrol. Traditia masinilor puternice a fost intrerupta in ultimele luni, fapt care a facut ca automobilele japoneze sa fie mai apreciate de cumparatori decat cele autohtone. In luna august, Toyota a depasit pentru prima data in vanzari GM pe piata americana.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor