Vanzari cu peste 30% mai slabe pentru constructorii auto americani

Data publicarii: 02-10-2008 | Auto

Ford Motor a anuntat ca in septembrie a avut cele mai mici vanzari din an, cu 34,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, o explicatie fiind slabirea economiei americane si cresterea pretului combustibilului, scrie Reuters.

Un alt mare producator auto american, Chrysler, a raportat scaderi de 33 procente in septembrie, in ciuda ofertelor si a reducerilor acordate. Numarul de masini vandute a fost de 107.349.

Vanzarile au scazut cu 120.788 vehicule, fata de 184.612 in 2007. In randul celor trei branduri detinute, Ford, Lincoln si Mercury, scaderile cele mai mari au fost inregistrate de SUV-uri, cu 40%, urmate de furgonete si VAN-uri, cu 25,2%. Procente mai mici au inregistrat sedanurile (6,3%) si crossover-urile (2,2%).

Industria auto americana a fost serios afectata de criza declansata in 2007 si de ascensiunea abrupta a pretului barilului de petrol. Traditia masinilor puternice a fost intrerupta in ultimele luni, fapt care a facut ca automobilele japoneze sa fie mai apreciate de cumparatori decat cele autohtone. In luna august, Toyota a depasit pentru prima data in vanzari GM pe piata americana.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: