Paris 2008: Alfa Romeo Mi.To - informatii complete
Data publicarii: 04-10-2008 | AutoPrezentat in premiera mondiala in cadrul salonului de la Londra din luna iulie, cel mai nou produs purtand marca Alfa Romeo, modelul Mi.To, a fost una dintre vedetele standului italienilor de la Paris.
Numele noii subcompacte Alfa a avut darul sa surprinda intreaga industrie auto, insa, daca este sa ne luam dupa oficialii italieni, era cel mai potrivit pentru aceasta masina. Poate va intrebati ce inseamna si de unde vine denumirea de Mi.To.
Ei bine, in limba italiana, "mito" inseamna "mit", iar numele de Mi.To s-a nascut din dorinta celor de la Alfa de a evoca legatura dintre orasul Milano, unde au luat nastere primele linii ale modelelor Alfa, si Torino, unde va fi produs noul model compact. Mai precis, italienii au facut un joc de cuvinte alaturand primele doua litere de la numele oraselor mentionate.
Masurand 4,06 metri in lungime, 1,44 metri in inaltime si 1,72 metri in latime, Alfa Mi.To este construit pe aceeasi platforma a Fiat Grande Punto, scopul sau fiind detronarea lui MINI Cooper in segmentul subcompactelor premium.
Noul hatchback sport in trei usi, opera designerului american Frank Stephenson (care intre timp a parasit Alfa Romeo), este primul model pe care Alfa l-a construit dupa supersportiva 8C Competizione, de la care a si preluat majoritatea liniilor de design agresiv, atat la exterior, cat si la interior.
Astfel, geamurile laterale fara rama, partea frontala cu grila si spoilerul ce inglobeaza doua prize de aer de mari dimensiuni sau blocurile optice fata si spate amintesc de 8C Competizione. In habitaclu, Mi.To a primit o plansa de bord mult mai personalizata de la "varul" sau Grande Punto, in timp ce materialele si finisajele sunt superioare modelului de la FIAT.
Alfa Romeo MiTo front
Alfa Romeo MiTo back
Alfa Romeo MiTo side
Gama de motorizari a Alfei Mi.To cuprinde doua benzinare, o versiune entry-level de 1,4 litri/78 CP si una turbo de 1,4 litri/155 CP, si un diesel, 1.6 JTDM, care dezvolta 120 CP. Toate propulsoarele sunt legate la o cutie de viteza manuala cu 6 trepte. Motorul de 78 CP atinge "suta" in 12,3 secunde si o viteza de varf de 165 km/h, fiind creditat cu un consum mediu de 5,9 l/100 km. Propulsorul turbo demareaza de la 0 la 100 km/h in 8 secunde, atinge o viteza maxima de 215 km/h si consuma 6,5 l/100 km. In sfarsit, motorul 1.6 JTDM sprinteaza de la 0-100 km/h in 9,9 secunde si atinge o viteza de top de 198 km/h, in timp ce consumul mediu este de 4,8 l/100 km.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private