Cum sa lucrezi cu cei care sunt plictisiti si blazati
Data publicarii: 06-10-2008 | HR/Cariere
Au pana in 30 de ani, sunt plictisiti de rutina, orientati spre succes si au o pondere covarsitoare in structura companiilor de pretutindeni, noteaza Ziarul Financiar. Cum recrutezi si cum lucrezi cu astfel de oameni? "Generatia Y, cea nascuta intre anii '78 - '98, este in mod special plictisita de rutina, orientata spre succes, pe life-style, centrata pe opinii, cu simt civic si antreprenorial dezvoltate. Este o generatie 'techno-savvy', adica inteligenta, avansata, dotata, dar mai comoda decat alte generatii", spune Irina Vasile, master franchisee al companiei de executive search Antal Romania.
Parghiile de motivare clasice, cum sunt banii si prestigiul companiilor angajatoare nu sunt suficiente in negocierea cu astfel de candidati si, in consecinta, recruiterii trebuie sa gandeasca "out of the box" si sa identifice motivatorii-cheie ai generatiei Y. Printre acestia, functioneaza foarte bine ca factor de atractie si retentie joburile cu un continut cat mai captivant si lipsit de rutina si cele in care evaluarea performantelor se relationeaza cat mai direct cu munca in sine. De asemenea, pentru tineri este extrem de important ca evaluarea performantelor sa fie masurabila si cat mai usor de transpus in abilitatile si rezultatele efective ale muncii lor.
"Generatia Y prefera joburi in care relationarea cu cei din echipa este un element-cheie, astfel incat opiniile aplicantului de tip Y sa poata avea sanse sa fie luate in considerare, apreciate, promovate si 'vandute' in interior", apreciaza Vasile.
Una dintre caracteristicile fundamentale ale generatiei Y sunt faptul ca acest tip de angajat nu mai vrea sa aplice modelele vechi, ci mai degraba sa le schimbe cu altele noi, prin urmare va aprecia companiile care incurajeaza ideea de schimbare si pe cele care acorda suport real initiativelor si opiniilor.
Integral in Ziarul Financiar
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor