Romania si Bulgaria, in coada clasamentului european la cumparaturi online

Data publicarii: 09-10-2008 | Economie

Potrivit unui studiu realizat in randul statelor membre ale Uniunii Europene, romanii sunt putin dispusi sa achizitioneze produse din magazinele virtuale, doar 7% din numarul utilizatorilor de interent obisnuind sa cumpere online. Mai rau decat romanii stau bulgarii, cu un procent de 4%.

Comisia Europeana si-a propus sa emita noi reglementari prin care sa incurajeze comertul online si sa imbunatateasca protectia consumatorilor europeni. Unul din scopurile principale este cresterea volumul cumparaturilor online efectuate intre Statele Uniunii, oficialii considerand ca acest domeniu este inca insuficient dezvoltat.

Dintre cei 300 milioane de utilizatori de internet din cadrul UE doar 30 de milioane, sau 7% din numarul total, obisnuiesc sa cumpere din alta tara decat cea de origine. Cifrele variaza de la un stat la altul, in top fiind Danemarca, cu 68%.

Desi increderea in comertul online a crescut simtitor in ultima perioda, numarul tranzactiilor nu a crescut la fel de mult. Oficialii europeni cred ca o cauza ar putea fi neconstientizarea oportunitatilor oferite de interent. Ei au dat ca exemplu pretul unei camere digitale. In Marea Britanie poate fi cumparata cu 198 euro, in Irlanda cu 254 euro, iar in Finlanda cu 306 euro.

Noile Directive ale Drepturilor Consumatorului dau clientilor europeni garantia unor cumparaturi mai sigure. Printre prevederile incluse sunt obligativitatea vanzatorului de a furniza un set complet de informatii (caracteristicile produsului, adresa furnizorului sau producatorului, pretul cu toate taxele incluse), regulile de furnizare, stipuland o limita de 30 de zile in care produsul sa fie livrat, posibilitatea de returnare a bunului in termen de 15 zile, etc.

George Trifu