Romania si Bulgaria, in coada clasamentului european la cumparaturi online
Data publicarii: 09-10-2008 | EconomiePotrivit unui studiu realizat in randul statelor membre ale Uniunii Europene, romanii sunt putin dispusi sa achizitioneze produse din magazinele virtuale, doar 7% din numarul utilizatorilor de interent obisnuind sa cumpere online. Mai rau decat romanii stau bulgarii, cu un procent de 4%.
Comisia Europeana si-a propus sa emita noi reglementari prin care sa incurajeze comertul online si sa imbunatateasca protectia consumatorilor europeni. Unul din scopurile principale este cresterea volumul cumparaturilor online efectuate intre Statele Uniunii, oficialii considerand ca acest domeniu este inca insuficient dezvoltat.
Dintre cei 300 milioane de utilizatori de internet din cadrul UE doar 30 de milioane, sau 7% din numarul total, obisnuiesc sa cumpere din alta tara decat cea de origine. Cifrele variaza de la un stat la altul, in top fiind Danemarca, cu 68%.
Desi increderea in comertul online a crescut simtitor in ultima perioda, numarul tranzactiilor nu a crescut la fel de mult. Oficialii europeni cred ca o cauza ar putea fi neconstientizarea oportunitatilor oferite de interent. Ei au dat ca exemplu pretul unei camere digitale. In Marea Britanie poate fi cumparata cu 198 euro, in Irlanda cu 254 euro, iar in Finlanda cu 306 euro.
Noile Directive ale Drepturilor Consumatorului dau clientilor europeni garantia unor cumparaturi mai sigure. Printre prevederile incluse sunt obligativitatea vanzatorului de a furniza un set complet de informatii (caracteristicile produsului, adresa furnizorului sau producatorului, pretul cu toate taxele incluse), regulile de furnizare, stipuland o limita de 30 de zile in care produsul sa fie livrat, posibilitatea de returnare a bunului in termen de 15 zile, etc.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor