Benzina verde, o noua alternativa la combustibilii actuali
Data publicarii: 09-10-2008 | MediuCombustibilul folosit de majoritatea masinilor actuale este obtinut prin rafinarea petrolului rezultat din fosilizarea in decursul a cateva milioane de ani a plantelor. Cercetatorii au descoperit o noua metoda de a obtine benzina din plante, dar fara a fi nevoie de o perioada atat de lunga de timp.
Asa numita "benzina verde" este din punct de vedere chimic derivata din zaharul existent in porumb sau alte cereale care contin multa celuloza. Insa, spre deosebire de biocombustibilii de genul etanolului, acest tip de benzina nu necesita vreo modificare a motorului.
"Este aproape acelasi lucru ca si benzina obtinuta din petrol. Potate fi folosita fara nici un fel de problema in loc de benzina clasica", spune John Regalbuto, directorul Programului de Catalizari si Biocatalizari din cadrul National Science Foundation (NSF) din SUA.
NSF a dezvoltat mai multe proiecte de obtinere a combustibilului din alte surse decat petrol. Tehnologia pentru "benzina verde" a fost dezvoltata impreuna cu Virent Energy Systems si gigantul petrolier Shell si se bazeaza pe un principiu chimic elementar, cataliza, prin care zaharurile din plante sunt transformate in hidrocarburi. In schimb, etanolul se obtine prin fermentatie, folosind enzime.
Obtinerea benzinei prin cataliza nu este ceva nou. Metoda a fost folosita de asemenea in Al Doilea Razboi Mondial si, ulterior, a fost readusa la lumina in 1970, in timpul crizei petroliere. De regula, tehnicile alternative de obtinere a combustibililor sunt resuscitate in perioadele critice, cand pretul petrolului creste.
Avantajul fata de tehnologia de obtinere a etanolului consta in posibilitatea de a desfasura reactia la temperaturi inalte, facand procesul mult mai rapid. De asemenea, reactia poate fi reluata de nenumarate ori. In plus, hidrocarburile dau cu 50% mai multa energie decat etanolul.
Obtinerea hidrocarburilor din planate este mult mai eficienta decat obtinerea etanolului in primul rand pentru ca inlaturarea apei din etanol implica o cantitate mare de energie, in timp ce la hidrocarburi se separa automat. Acest lucru se traduce intr-un pret mai mic cu aproximativ 20% fata de etanol.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut