Benzina verde, o noua alternativa la combustibilii actuali
Data publicarii: 09-10-2008 | Mediu
Combustibilul folosit de majoritatea masinilor actuale este obtinut prin rafinarea petrolului rezultat din fosilizarea in decursul a cateva milioane de ani a plantelor. Cercetatorii au descoperit o noua metoda de a obtine benzina din plante, dar fara a fi nevoie de o perioada atat de lunga de timp.
Asa numita "benzina verde" este din punct de vedere chimic derivata din zaharul existent in porumb sau alte cereale care contin multa celuloza. Insa, spre deosebire de biocombustibilii de genul etanolului, acest tip de benzina nu necesita vreo modificare a motorului.
"Este aproape acelasi lucru ca si benzina obtinuta din petrol. Potate fi folosita fara nici un fel de problema in loc de benzina clasica", spune John Regalbuto, directorul Programului de Catalizari si Biocatalizari din cadrul National Science Foundation (NSF) din SUA.
NSF a dezvoltat mai multe proiecte de obtinere a combustibilului din alte surse decat petrol. Tehnologia pentru "benzina verde" a fost dezvoltata impreuna cu Virent Energy Systems si gigantul petrolier Shell si se bazeaza pe un principiu chimic elementar, cataliza, prin care zaharurile din plante sunt transformate in hidrocarburi. In schimb, etanolul se obtine prin fermentatie, folosind enzime.
Obtinerea benzinei prin cataliza nu este ceva nou. Metoda a fost folosita de asemenea in Al Doilea Razboi Mondial si, ulterior, a fost readusa la lumina in 1970, in timpul crizei petroliere. De regula, tehnicile alternative de obtinere a combustibililor sunt resuscitate in perioadele critice, cand pretul petrolului creste.
Avantajul fata de tehnologia de obtinere a etanolului consta in posibilitatea de a desfasura reactia la temperaturi inalte, facand procesul mult mai rapid. De asemenea, reactia poate fi reluata de nenumarate ori. In plus, hidrocarburile dau cu 50% mai multa energie decat etanolul.
Obtinerea hidrocarburilor din planate este mult mai eficienta decat obtinerea etanolului in primul rand pentru ca inlaturarea apei din etanol implica o cantitate mare de energie, in timp ce la hidrocarburi se separa automat. Acest lucru se traduce intr-un pret mai mic cu aproximativ 20% fata de etanol.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday