Benzina verde, o noua alternativa la combustibilii actuali
Data publicarii: 09-10-2008 | Mediu
Combustibilul folosit de majoritatea masinilor actuale este obtinut prin rafinarea petrolului rezultat din fosilizarea in decursul a cateva milioane de ani a plantelor. Cercetatorii au descoperit o noua metoda de a obtine benzina din plante, dar fara a fi nevoie de o perioada atat de lunga de timp.
Asa numita "benzina verde" este din punct de vedere chimic derivata din zaharul existent in porumb sau alte cereale care contin multa celuloza. Insa, spre deosebire de biocombustibilii de genul etanolului, acest tip de benzina nu necesita vreo modificare a motorului.
"Este aproape acelasi lucru ca si benzina obtinuta din petrol. Potate fi folosita fara nici un fel de problema in loc de benzina clasica", spune John Regalbuto, directorul Programului de Catalizari si Biocatalizari din cadrul National Science Foundation (NSF) din SUA.
NSF a dezvoltat mai multe proiecte de obtinere a combustibilului din alte surse decat petrol. Tehnologia pentru "benzina verde" a fost dezvoltata impreuna cu Virent Energy Systems si gigantul petrolier Shell si se bazeaza pe un principiu chimic elementar, cataliza, prin care zaharurile din plante sunt transformate in hidrocarburi. In schimb, etanolul se obtine prin fermentatie, folosind enzime.
Obtinerea benzinei prin cataliza nu este ceva nou. Metoda a fost folosita de asemenea in Al Doilea Razboi Mondial si, ulterior, a fost readusa la lumina in 1970, in timpul crizei petroliere. De regula, tehnicile alternative de obtinere a combustibililor sunt resuscitate in perioadele critice, cand pretul petrolului creste.
Avantajul fata de tehnologia de obtinere a etanolului consta in posibilitatea de a desfasura reactia la temperaturi inalte, facand procesul mult mai rapid. De asemenea, reactia poate fi reluata de nenumarate ori. In plus, hidrocarburile dau cu 50% mai multa energie decat etanolul.
Obtinerea hidrocarburilor din planate este mult mai eficienta decat obtinerea etanolului in primul rand pentru ca inlaturarea apei din etanol implica o cantitate mare de energie, in timp ce la hidrocarburi se separa automat. Acest lucru se traduce intr-un pret mai mic cu aproximativ 20% fata de etanol.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
 - Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
 - Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
 - Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
 - Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
 - RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
 - Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
 - Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
 - Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
 - Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
 - Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
 - Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
 - EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
 - Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
 - Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025