Benzina verde, o noua alternativa la combustibilii actuali
Data publicarii: 09-10-2008 | MediuCombustibilul folosit de majoritatea masinilor actuale este obtinut prin rafinarea petrolului rezultat din fosilizarea in decursul a cateva milioane de ani a plantelor. Cercetatorii au descoperit o noua metoda de a obtine benzina din plante, dar fara a fi nevoie de o perioada atat de lunga de timp.
Asa numita "benzina verde" este din punct de vedere chimic derivata din zaharul existent in porumb sau alte cereale care contin multa celuloza. Insa, spre deosebire de biocombustibilii de genul etanolului, acest tip de benzina nu necesita vreo modificare a motorului.
"Este aproape acelasi lucru ca si benzina obtinuta din petrol. Potate fi folosita fara nici un fel de problema in loc de benzina clasica", spune John Regalbuto, directorul Programului de Catalizari si Biocatalizari din cadrul National Science Foundation (NSF) din SUA.
NSF a dezvoltat mai multe proiecte de obtinere a combustibilului din alte surse decat petrol. Tehnologia pentru "benzina verde" a fost dezvoltata impreuna cu Virent Energy Systems si gigantul petrolier Shell si se bazeaza pe un principiu chimic elementar, cataliza, prin care zaharurile din plante sunt transformate in hidrocarburi. In schimb, etanolul se obtine prin fermentatie, folosind enzime.
Obtinerea benzinei prin cataliza nu este ceva nou. Metoda a fost folosita de asemenea in Al Doilea Razboi Mondial si, ulterior, a fost readusa la lumina in 1970, in timpul crizei petroliere. De regula, tehnicile alternative de obtinere a combustibililor sunt resuscitate in perioadele critice, cand pretul petrolului creste.
Avantajul fata de tehnologia de obtinere a etanolului consta in posibilitatea de a desfasura reactia la temperaturi inalte, facand procesul mult mai rapid. De asemenea, reactia poate fi reluata de nenumarate ori. In plus, hidrocarburile dau cu 50% mai multa energie decat etanolul.
Obtinerea hidrocarburilor din planate este mult mai eficienta decat obtinerea etanolului in primul rand pentru ca inlaturarea apei din etanol implica o cantitate mare de energie, in timp ce la hidrocarburi se separa automat. Acest lucru se traduce intr-un pret mai mic cu aproximativ 20% fata de etanol.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private