Retailerii transfera criza financiara in buzunarele romanilor
Data publicarii: 10-10-2008 | Finante-BanciZvonurile si semnalele crizei financiare au scazut apetitul romanilor pentru produsele electrice si electrocasnice. Este posibila si o majorare de preturi.
Deprecierea leului in raport cu euro ar putea avea efecte si asupra activitatii retailerilor care se afla in postura de a lua in consideratie decizia de a majora preturile. Aceasta in conditiile in care ponderea produselor din import este mare. Deja, in ultimele doua saptamani comerciantii de electrice si electrocasnice au semnalat o scadere a numarului de clienti. "Efectele crizei financiare au generat o usoara scadere a dorintei de cumparare din partea clientilor in ultimele doua saptamani, motiv pentru care este prea devreme sa evaluam cat de mult va afecta acest fapt vanzarile din ultimul trimestru al anului",a declarat Jiri Rizek, CEO al Flamingo International.
Problema scaderii consumului si-o pun si cei de la Domo. "Afacerile ar putea fi afectate doar daca consumul va scadea in general, datorita unei abordari mai prudente a consumatorului", apreciaza oficialii Domo, potrivit carora ponderea produselor importate, in cazul retelei Domo, este in scadere.
Momentan insa, retailerii sunt protejati de contractele pe care le au cu furnizorii si de faptul ca unii dintre ei isi refac stocurile cumparand cu preponderenta in lei. Cu toate acestea insa, daca leul va continua sa se deprecieze, companiile de profil nu exclud o majorare a preturilor. "Daca situatia din ultimele doua zile va continua, vom fi nevoiti sa crestem preturile pentru anumite produse", ne-a mai declarat Rizek. De asemenea, reprezentantii Domo sustin ca "piata este cea care dicteaza preturile".
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara