Retailerii transfera criza financiara in buzunarele romanilor

Data publicarii: 10-10-2008 | Finante-Banci

Zvonurile si semnalele crizei financiare au scazut apetitul romanilor pentru produsele electrice si electrocasnice. Este posibila si o majorare de preturi.

Deprecierea leului in raport cu euro ar putea avea efecte si asupra activitatii retailerilor care se afla in postura de a lua in consideratie decizia de a majora preturile. Aceasta in conditiile in care ponderea produselor din import este mare. Deja, in ultimele doua saptamani comerciantii de electrice si electrocasnice au semnalat o scadere a numarului de clienti. "Efectele crizei financiare au generat o usoara scadere a dorintei de cumparare din partea clientilor in ultimele doua saptamani, motiv pentru care este prea devreme sa evaluam cat de mult va afecta acest fapt vanzarile din ultimul trimestru al anului",a declarat Jiri Rizek, CEO al Flamingo International.

Problema scaderii consumului si-o pun si cei de la Domo. "Afacerile ar putea fi afectate doar daca consumul va scadea in general, datorita unei abordari mai prudente a consumatorului", apreciaza oficialii Domo, potrivit carora ponderea produselor importate, in cazul retelei Domo, este in scadere.

Momentan insa, retailerii sunt protejati de contractele pe care le au cu furnizorii si de faptul ca unii dintre ei isi refac stocurile cumparand cu preponderenta in lei. Cu toate acestea insa, daca leul va continua sa se deprecieze, companiile de profil nu exclud o majorare a preturilor. "Daca situatia din ultimele doua zile va continua, vom fi nevoiti sa crestem preturile pentru anumite produse", ne-a mai declarat Rizek. De asemenea, reprezentantii Domo sustin ca "piata este cea care dicteaza preturile".

Integral in Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: